Slitsomt med stengt barnehage..

Boblefrua

Forumet er livet
Mange barnehager har stengt i romjulen, og dette kommer sjelden som en overraskelse.

Men ser mange som klager over at det er både ork og masete å ha barna hjemme hele romjulen.

Så gruer du deg til stengt barnehage?
Sender du barna i barnehagen i romjulen selv du selv har fri?
Eller er romjulen noe du ser frem til?
 
Må dessverre jobbe i romjula. Så bhg må hu nok i. Har ikke annet valg. Hadde jeg hatt fri hadde barna hatt fri. Syns det er null stress med bhgfri ;) Elsker det :) Mye kos og Disney julefilmer å se da :)
 
Har de selvfølgelig hjemme, siden vi voksne er hjemme. Og det er en tid vi gleder oss til hele året :)
 
Åh, jeg hadde rett og slett ikke orket stresset med å få levert de engang. Nei, i jula tar vi fri. Alle mann!
 
Elsker romjulen og er veldig glad i å ha snuppa hjemme. Det er viktig for meg at hun har fri i romjulen. Kjeder hun seg finner vi på noe, inviterer venner eller besøker venner. Må vi jobbe bytter vi på dager, sånn at en av oss har fri. Går ikke det er vi så heldige at besteforeldre stiller opp. Syns absolutt det ikke er masete å ha henne hjemme.
 
Mange barnehager har stengt i romjulen, og dette kommer sjelden som en overraskelse.

Men ser mange som klager over at det er både ork og masete å ha barna hjemme hele romjulen.

Så gruer du deg til stengt barnehage?
Sender du barna i barnehagen i romjulen selv du selv har fri?
Eller er romjulen noe du ser frem til?
Gleder meg som en unge til juleferie!! Her skal tradisjoner skapes <3
Det kan være slitsomt , men jeg tror det er viktig å finne på noe for å holde barna i aktivitet - da blir det ikke så ille trykk!
 
Forstår godt dem som jobber turnus og er alene, og faktisk ikke har fri i romjula. Da er det nok litt ork og pes dersom barnehagen stenger helt.
Men her har vi selvsagt barna hjemme, siden vi selv har fri. :)
 
Aner ikke om bhg er stengt eller ikke. Vi skal være hjemme!
 
Litt usikker på om jeg skal ha fri i hele jula, men samboer har uansett fri. Ser på det som en selvfølge at lillegutt skal ha fri fra bhg når vi andre har fri :) Selv om han stortrives i bhg, så skal det bli godt for han med litt fri derfra :)
 
Siden vi har mulighet til å ha fri så er det ikke noe problem for oss. Her holder de åpent ved behov da, så det hadde nok ikke blitt et problem uansett. Har valgt å få barn så kan jo ikke klage på at det er slitsomt å ha omsorgen for de selv o_O Vi skal kose oss litt ekstra med "juleferieting" sammen :)
 
Vi skal selv ha fri, så de små er hjemme. Men bhg har åpent i romjulen også.
 
Nå er barnehagen til barna åpen i romjulen, men mannen er lærer og har fri, så vi har heldigvis muligheten til å ha dem hjemme. Romjulen for oss er deilige, late dager som brukes til å treffe familie og venner, se juleprogrammer og bare kose oss :)

Jeg har egentlig arbeidsdager selv, men pleier å ha i alle fall én dag i tillegg til min faste fridag. I år håper jeg å ha fri hele romjulen grunnet mange avspasseringstimer.
 
Klager ikke, er selv hjemme omtrent hele romjulen i år, men forstår godt at det ikke er alle som kan ta fri i jula og derfor egentlig trenger plassen da og. Handler ikke om å ikke orke å ta ansvar for barna sine, men noen jobber må gjøres i romjulen også.

Romjula er en fin tid, og vi bruker den til å treffe familie og venner :)
 
Min har alltid hatt fri for en av oss voksne har hatt fri også.
 
Er glad de har stengt her :p hadde holdt han hjemme uansett liksom :) siden vi ikke skal jobbe så blir det masse kos denne romjula. Sist romjul var vi på sykehus. Det var koselig det også. Men gikk glipp av romjuls kosen :)
 
Klager ikke, er selv hjemme omtrent hele romjulen i år, men forstår godt at det ikke er alle som kan ta fri i jula og derfor egentlig trenger plassen da og. Handler ikke om å ikke orke å ta ansvar for barna sine, men noen jobber må gjøres i romjulen også.

Romjula er en fin tid, og vi bruker den til å treffe familie og venner :)
Selvsagt må noen jobbe i romjulen, ellers stopper landet opp. Men mange som klager over stengte barnehager, for da kjeder barna seg hjemme.
 
Elsker lange dager ilag med junior. Sender heller gubben på jobb :p
Satser på at denne romjula blir sånn som vi planlegger.
 
Gleder meg til langfri og tid med familien. Har fått fri hele julen, så dette blir deilig. Mini er 1,5 år i julen, så han er for liten til å mase om å dra i bhg, men jeg ser for meg at det kan være litt slitsomt med unger som helst ville vært i bhg når de ikke kan.
 
Så lenge en eller begge av oss har fri får ungen ferie fra barnehagen. Foreløpig har vi begge hatt fri etter at vi fikk barn, men jeg regner med at det blir anderledes når jeg kommer med i full/fast jobb!
Vi som familie trenger fri sammen.
 
Back
Topp