Slitsom mating

Catski

Forumet er livet
Lurer på om Filip begynner å bli lei enkelte matsorter, som jeg har matet han med en god stund. Som f.eks grøt og pasta med tomatsaus. Når jeg kommer med skålen på bordet, begynner han nesten å gråte. Yoghurt med banan som jeg nettopp har begynt å gi han, gaper han godt. Eller brødskivene er også godtatt, og vann drikker han også godt. Har holdt på slik i noen dager nå.
Noen flere som har merket noe slik på sine gull?
Og om noen har noen gode tips på hva jeg kan gi han til morgen og kveld i steden for grøt, hadde det blitt tatt imot med stor takk.

Her prøver jeg og varierer så mye som mulig. Og håper det blir en stund til han nekter enkelte ting.. Men merker at det er noen ting han liker bedre enn andre..

håper du finner ut av det! kjipt når det blir slik..

ORIGINAL: Tusull

Uff, har ikke noen gode råd jeg..[8|]
Sebastian var altetende leeeenge.. Nå plutselig vil ha ikke ha brødmat, og det meste innen middag..
Sliiitsomt!![:-]
Men kan du ikke bare gi brød i stedet for grøt da?? Bare variere med pålegget..??[;)]

Noen tips på pålegg?
Bruker å gi han leverpostei, men han blir vel lei det også i lengden.
Og noen pålegg som ikke inneholder så mye sukker.
Hvor mye brød han Sebastian brukt å spise, når han ikke var lei det?
Og hva gir nå han istedet for brød?

ORIGINAL: Catski og Filip

ORIGINAL: Tusull

Uff, har ikke noen gode råd jeg..[8|]
Sebastian var altetende leeeenge.. Nå plutselig vil ha ikke ha brødmat, og det meste innen middag..
Sliiitsomt!![:-]
Men kan du ikke bare gi brød i stedet for grøt da?? Bare variere med pålegget..??[;)]

Noen tips på pålegg?
Bruker å gi han leverpostei, men han blir vel lei det også i lengden.
Og noen pålegg som ikke inneholder så mye sukker.
Hvor mye brød han Sebastian brukt å spise, når han ikke var lei det?
Og hva gir nå han istedet for brød?

Har du prøvd smeltet ost? det tipset hs oss om..
prim?? vet ikke hvordan det er med sukker i det da..
hva med bacon ost og slikt? de på tube?
Eller bare smør?
Makrell i tomat?? om man moser det godt nokk, men vet ikke hvor populært det blir da. [8|][:)]
hva mer?? tenke tenke??
Eller hva med de frukt begera? går det ann og smøre de utover på en skive kanskje??

kommer ikke på mer som kan smøres nå jeg..

Vi bruker brødskive på kvelden og til frokost, men vi må variere godt
med pålegget ellers blir hun så lei. Lunsjen får hun grøt eller brødskive
sammen med et beger frukt eller yoghurt.

kjenner meg igjen.... bare plutselig klappa igjen munnen til gjøt. "Takk, men dette kan du spise selv....!"

Så vi spiser brød, det går ned, og leverpostei, syltetøy, kaviar, prim, skinkeost (ikke bacon-det likte han ikke) hapå.

Tidligere var han så flink til å spise middag, men nå er vi langt mer kresen...

Får vi frukt blir nesten mammas fingre også spist opp....[;)]

Malin har også vært litt grøtlei i perioder... Nå sist kjøpte jeg musli grøt m pære og banan (12 mnd) og den likte hun godt! [:D][:D][:D] Ellers spiser hun skive med ost, naturell ost, makrell i tomat, prim, leverpostei, most banan... Prøver å ungå salt pga nyrene ikke tåler så mye av dette når de er så små...[8|] Jeg tror de har perioder akkurat som oss, vi blir lei den samme maten osv.. Noen ganger går brødskiva ned på høykant og andre ganger går d treeeigt..[&:][:D] Elsker youghurt![;)]

Back
Topp