Sliter veldig meg svimmelhet!

M_N86

Flørter med forumet
Det blir bare værre og værre. Startet med at jeg ble ganske svimmel hver gang jeg reiste meg opp fra noe, over en periode ble dette bare værre og værre.. nå har det derimot gått over til å komme når som helst, når jeg sitter, står eller går. Blir svimmel, synet "flimrer" og jeg føler at jeg sjangler litt. Kvalmen kommer ofte sammen med dette.. 

Flere som opplever dette?? Vet det skal taes en del blodprøver på første svangerskapskontroll, men nå lurer jeg på om det er noe jeg mangler som gjør meg svimmel..burde jeg dra til legen med dette? :/

Ja! Jeg har slitt MYE med det, men jeg har besvimt veldig mye også. Her var blodprøvene mine helt fine, men blodtrykket var lavt.. De hadde ingen annen grunn til hva det kunne være utenom svangerskapsrelatert.

Jeg tror du bør få sjekket blodtrykk og blodprosent. Ta kontakt med legekontoret ditt. Man kan få blodtrykksfall hvis man reiser seg for raskt og hvis man drikker lite vann. Da blir mann veldig svimmel og det svartner for øynene.
Kanskje helsesekretærene kan sjekke det uten at du får legetime eller hør med helsesøster.

Hadde det slik i første svangerskap. Lavt blodtrykk ja. Jeg fikk høre at det ikke var farlig men at jeg måtte ta forhåndsregler. Ikke stå for lenge, ikke brå bevegelser og som flere sier, drikk godt!

Jeg har hatt det slik siden jeg var lita, uten at noen kan finne ut hvorfor! Men om det har kommet nå kan det være som de andre sier, eller for høyt eller lavt stoffskifte. Det vises også med en blodprøve. Ta deg en tur til legen, det er slitsomt å være svimmel!

du kan ha blodtrykksfall! du bør gå til legen!
du kan også ha sånn blodtrykksmåler på deg i 24 timer. da registrerer den hvor og når du får disse fallene

Jeg hadde det slik da jeg gikk med første mann. Men fant ikke ut om det var noe galt, jeg ble bare bedt om å ta det med ro, og passe på at jeg hadde spist og drukket nok. Ikke mye til gode råd jeg ga nå, men du er i hvertfall ikke alene om å ha det slik i begynnelsen av svangerskapet. Jeg har ikke merket noe til det nå, så får håpe jeg slipper unna. Håper det ordner seg for deg og blir bedre... ;)

Du e slettest ikkje åleina.. E skikkele svimmel eg og.. Reis te doktaren, da ska eg ;) 

Jeg har hatt det slik siden uke 12. Skjer ikke så hyppig, men skjer gjerne når jeg er i stressituasjoner i butikker (har skjedd to ganger på IKEA) og da jeg skulle kjøpe barnevogn.
Legen har heller ikke funnet ut årsaken her, jernnivået er greit, blodtrykket er greit. Sist skjedde det rett etter at jeg hadde spist og drukket... 

Jeg har hatt det slik siden uke 12. Skjer ikke så hyppig, men skjer gjerne når jeg er i stressituasjoner i butikker (har skjedd to ganger på IKEA) og da jeg skulle kjøpe barnevogn.
Legen har heller ikke funnet ut årsaken her, jernnivået er greit, blodtrykket er greit. Sist skjedde det rett etter at jeg hadde spist og drukket... 

antageligvis er det helt normalt og ikke no å bekymre seg over. men er du engstelig for det, kan det jo hjelpe å kontakte lege å få tatt noen blodprøver slik at du evt får avkreftet at det er noe galt:)

Jeg drikker myye vann for tiden, og jeg spiser også godt, selv om det går i små måltider over hele dagen heller enn store måltider..men det skulle vel heller være positivt vil jeg tro. så det er nok ikke der problemet ligger. Jeg får det også i stressede situasjoner ofte, på butikken spesielt, men det kan være at det blir værre da fordi det er så kjedelig om man skulle besvime der :P Men noen ganger er det som nevnt også bare når jeg sitter i sofaen her hjemme. 

Har vært hos legen i dag og nevnte dette..tok en blodprøve for å sjekke blodprosent og jernlager, så får se om det finnes et svar der. Merket det på bussen i dag også.. mye vanskeligere å holde ballansen mens bussen var i bevegelse..hehe

Back
Topp