Sliter veldig med bekkenet....sykmelding??

kula1882

Betatt av forumet
Har de siste ukene mye smerter i bekkenet som igjen gjør at jeg sover veldig dårlig om natta. Jeg vurderer nå om jeg skal sykmelde meg men føler at det er for tidlig. Det er bare 2 mnd siden jeg begynnte på jobb etter min siste permisjon. Jobber i hjemmesykepleien, der det er mye tunge løft og vanskelig å tilrettelegge.

Flere som sliter med bekkenet?

huff det er ike noe særlig, selv er jeg i 50 % stilling
jobber som frisør, å kjenner det etter en halv dag så er jeg gåend i rygge.(btw har ikke de beste skoa på jobb hel da:P)

Vist du allerede har vondt i bekkene, så gjør nok ikke tunge løft noe bedre. Kan du ikke prøve å sykemelde deg for en periode, eller få mer tilrettelagt arbeid ? Kontorarbeid feks?

ja har begynt nå, men husker fra sist at jeg slet allerede fra uke 13 så ser ikke ut til at det skulle bli så mye bedre denne gangen.Er sykemeldt 50% nå og så skal jeg til legen og diskutere hva som er best videre framover. Ryggen min skal jo takle en 2 åring hjemme denne gangen, sist så kunne jeg bare ligge rett ut etter jobb - funker ikke sånn denne gangen.

Hvis de ikke kan tilrettelegge for deg bør du få legen din til å søke om svangerskapspenger:)

Jeg jobber også i hjemmesykepleien og fikk beskjed av fysio om at jeg ikke bør tilbake i jobb...Så om du sliter veldig med smerter ville jeg fått meg henvisning til fysio og sammen med fysio og lege vurdere sykmelding! :) Og med i vurderingen var jo også det at jeg har en på 3 år og en på 1,5 år hjemme som krever sitt,hvor jeg ikke kan begrense løft o.l...Snakk med legen din,han/hun har sikkert forståelse for situasjonen din! :D

Føler med deg...
Jobber selv i produksjon, og sliter med tunge løft og står konstant oppreist 37,5 timer i uken.
D tærer utrolig på rygg og bekken, blitt stor forskjell den siste uken.. Og kvalmen som kommer over meg fra intet og nesten slår meg i bakken i ett par timer hver eneste dag, så er jeg spent på hvor lenge dette holder.
Gikk hjemme fra uke 9 sist, og med tanke på at man fortsatt skal ta seg av resten av familien og ha energi og helse er jeg spent på legetimen denne uka..

Så har villet tatt en god prat med legen min jeg:-) Fysio er jo ett veldig godt tips:-)

Back
Topp