Sliter sånn med å ikke drikke cola

Spent.no

Forelsket i forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Jeg var flink i starten, drakk mye vann,men etter at kvalmen kom så klarer jeg ikke å drikke så mye annet en cola. Jeg drakk kun cola før graviditeten. Jeg får så dårlig samvittighet. Prøver å få i meg litt vann. Noen som har noe råd? Er 7+6 i dag

Drikker du annen drikke med koffein enn cola da? Er jo hovedsakelig koffeinen som man skal være forsiktig med.. jeg tør ikke røre noe med koffein siden det enste med SA sist.. prøver å sette den lille i magen sitt behov foran mine egne, og bare tenke på at den skal ha det bra når lysten melder seg! ;) ellers skal man jo redusere sukker og søtningsmiddel, men om du kun drikker cola og ikke spiser så mye annet søtt går det vel sikkert greit..?

Sånn har jeg det og men med Pepsi Max o_O Det jeg har gjort er å kunn kjøpe inn halvlitere og ikke så mange om gangen, drikker en halvliter noen ganger også to om dagen ( pleide å bøtte ned etpar halvannen litere om dagen) er mer " gjerrig" når jeg kunn har noen halv liter flasker i kjøleskapet.
Kjøper inn bris og har isbiter som en erstatning:woot:

Jeg er redd for sa, og prøver å sette den i magen først. Men mår man bare brekker seg og ikke får i seg noe mye så er det ikke lett. Samt samboer sitt å stordrikker cola. Drikker ikke cafe. Spiser mye sur drops pga kvalmen, og eple. Får ikke i meg mye mat

Jeg lengter etter Pepsi max[emoji7]
Har klart holde meg unna med unntak en liten boks forrige helg[emoji106]

Jeg var flink i starten, drakk mye vann,men etter at kvalmen kom så klarer jeg ikke å drikke så mye annet en cola. Jeg drakk kun cola før graviditeten. Jeg får så dårlig samvittighet. Prøver å få i meg litt vann. Noen som har noe råd? Er 7+6 i dag

Du kan drikke litt koffein npr du er gravid.. men er ikke annbefalt mer enn 2 glass. Du kan jo drikke koffein fri cola?

Det anbefales og ikke drikke mer enn 100-200 mg koffein pr dag for gravide og ammende
Det er ca 15 mg koffein i en dl colaxsmile9
Fant dette ved å Google, står på en av bv sider.
Behøver jo ikke å overdrive, men man kan jo unne seg litt

Forrige graviditet slet jeg skikkelig, med alt av væske (ikke bare Pepsi Max, som jeg heldigvis klarte å kutte før denne graviditeten). Var en periode (fra uke 6 til uke 13) hvor det eneste jeg klarte å drikke var Litago jordbærmelk [emoji85]

Tenker at det viktigste er at du får i deg noe væske, sånn for kroppens del.

Prøv å bytte det ut med saft f eks? Prøv litt forskjellig for å se hva som funker [emoji4]

Jeg er redd for sa, og prøver å sette den i magen først. Men mår man bare brekker seg og ikke får i seg noe mye så er det ikke lett. Samt samboer sitt å stordrikker cola. Drikker ikke cafe. Spiser mye sur drops pga kvalmen, og eple. Får ikke i meg mye mat

Da vil jeg vel tro det går greit :) i 1dl cola er det 13 mg koffein.. helsemyndighetene anbefaler maksinntak på 100-200mg om dagen.. så 1,5l cola tilsvarer da ca 200mg.. dessuten er det jo ikke sånn at du aborterer om du går over grensen.. er jo bare at risikoen øker litt..

Prøver å ha en vannflaske ved siden av meg hele tiden. Saft klarer jeg ikke. I dag har jeg drikket to glass cola og ett glass vann. Spist to epler, men det ene kom opp igjen. 3 kjeks. Og litt potetgull. Ligger her nå med kvalmen i halsen. Begynner å bli lei

Drikker en kopp te på jobb og ett glass Pepsi Max på kvelden. Det er det eneste jeg får i meg av koffein og håper det går bra :)

Back
Topp