Sliter med veldig hodepine

M-40436293

Andre møte med forumet
Hei!

Jeg sliter veldig mye med hodepine og generelt trøtthet. Våkner flere ganger på natta av at jeg har så vondt i hodet, og har da også hodepine fra jeg står opp til jeg legger meg. Sover ikke så godt på grunn av dette og blir derfor mer enda mer sliten og trøtt..:( jeg er i uke 13, og det har egentlig bare blitt verre siste uka.

Jeg har prøvd å ta Paracet noen ganger, men uten at det hjelper noe og vil derfor ikke ta det hver dag når det ikke har noen virkning.

Har noen her inne noen tips, eller er det andre som også sliter med dette? Skal sies at jeg har slitt med spenningshodepine i mange år, men ikke i denne grad:(

Hei!

Jeg sliter veldig mye med hodepine og generelt trøtthet. Våkner flere ganger på natta av at jeg har så vondt i hodet, og har da også hodepine fra jeg står opp til jeg legger meg. Sover ikke så godt på grunn av dette og blir derfor mer enda mer sliten og trøtt..:( jeg er i uke 13, og det har egentlig bare blitt verre siste uka.

Jeg har prøvd å ta Paracet noen ganger, men uten at det hjelper noe og vil derfor ikke ta det hver dag når det ikke har noen virkning.

Har noen her inne noen tips, eller er det andre som også sliter med dette? Skal sies at jeg har slitt med spenningshodepine i mange år, men ikke i denne grad:(
Paracet har ikke alltid så god effekt om du ikke får tatt den tidsnok.. det kan være du rett og slett "tar for lite" til at du får bukt med hodepinen.. om du tar flere ganger til dagen etpar dager er ikke det noe farlig.. tar du det jevnlig slik vil jeg tro du får bukt med hodepinen..

Jeg sliter ofte med hodepine for tiden, kan vare i flere dager, og flere ganger i uka. Er nok hormonelt blanda med migrene for min del. Vært slik de to foregående svangerskapene også. For meg så har det gitt seg ut i 2. Trimester iallefall. Håper det for din del også

Jeg har også hatt en veldig dårlig helg med konstant hodepine :/ håper bare det går over etter hvert. Blir alltid litt bedre ut på ettermiddagen før det er på an igjen på kvelden.

Her er småtips som lindret den hormonelle hodepinen jeg hadde sist. Ble aldri helt kvitt den da den sto på som verst, men det ble iallefall litt bedre. Paracet, full dose, hver dag. Varm dusj/bad. Koffein!! Koffein var det som hjalp meg aller mest. Drakk en energidrikk fordelt ut over dagen. Gjerne ta paracet sammen med koffein for bedret effekt. Men vær obs på å ikke overskride den annbefalte mengden koffein per døgn. Kald, våt klut i pannen og legg deg ned og lukk øynene. Frisk luft.

Sliter med det samme. Men om det er hormonelt eller pga nakkemuskler vet jeg ikke. Antagelig en blanding. Slitt med migrene i barndommen, men det har gitt seg etter tidligere graviditeter. Jeg gjør som tipsene over her, 1g Paracet opp til tre ganger om dagen, hvile og pauser fra skjerm/bok ol, frisk luft og uttøying hvis jeg tenker det er nakken. Og sverger til varmepute! Legger den på nakken, panna, bakhodet, og synes det er digg. Vet det finnes migrene «hjelm» man kan få kjøpt som kjøler istedet, kan kanskje også være noe:)

Har hodepine en del dager jeg og. Aldri vært plaget med hodepine tidligere i livet, og denne gravidhodepinen er grusom.
Noen dager er bedre, men noen dager er det plagsomt.
Håper det går over!

Tusen takk for svar alle sammen, og alle råd! :) Da skal jeg prøve å øke dosen med Paracet, og de andre rådene dere har kommet med. Fem uker til uke 18, så krysser fingra for at det ikke er sånn helt til da:arghh:

Drikk masse vann, tøy ut i nakke partiet/skulderpartiet, og ryggen( sett deg på gulvet med bena rett ut og skyv ryggen utover så du kjenner det strekker, hold posisjonen til det slipper taket), dra til manuellterpaut, spis antiinflammatorisk mat (google).

En annen ting som kan gi hodepine er om du biter tenna sammen, presser tunga opp i ganen eller lager vakum i munn så det ikke er luft inne i munnen.

Du kan også tøye ut kjeven med tre øvelser, ene er å åpne munnen og ta to fingre på fortennene nede og fiber lett press så du kjenner det strekker. Den andre er at du tar pekerfinrene på musklene på siden av kjeven, ganske med linje med enden av øyet, og åpne munn mens du presser, så stopper du når du kjenner det gør sånn godt-vondt og holder der til det slipper litt, den siste så dytter du underkjeven fremover ta tomlene under ørene for å hjelpe med å dytte forsiktig

Siste du kan prøve er å dra hodet bakover mens du ser rett frem, altså du skal ikke tilte hode, men holde det helt rett og lage dobbelhake

Back
Topp