Sliter med røyken:(

veienerlang

Elsker forumet
Vet det sikkert er mange som kommer til å synes det høres helt absurd ut i og med at man har verdens beste motivasjon i magen til å stoppe. Hadde bestemt meg for at i dag skulle røykeslutt starte, gikk bra til kl to i dag, da hadde jeg hatt raseri utbrudd, grått å spist en halv pose chips.blir så forbanna på meg selv at jeg starta røyke i det hele tatt, å fy fader hva det gjør med kroppen når man skal legge det bort:( har i dag røyka 3 til nå:( andre som sliter?

Har slete sykt me d eg og.. men bestemte meg for å trappe ned over en uke, så slutte helt. Kutta kaffien og me d samma. Har 1 uke røykfri og kaffifri i morgen:) hjelper jo på at eg e sykt kvalm og ligger nesten i fosterstilling hele dagen og da... me d er fryktelig slitsomt med den røykestoppen... så vil hvertfall ønske deg masse lykke til!!!:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg dømmer ingen, har det sykt j@vlig med snusen..Klarte å stoppe i 11 dager, helt til en dag jeg var så forbanna og hadde så vondt i magen, at jeg sprakk. Har snuset jevnlig 2-5 puter om dagen nå i 3-4 dager. Hadde et halv torn igjen med snus fra Sverige liggende i frysen, så det har jo vært tilgjengelig. Nå når jeg er hjemme hos mamma har jeg tatt med all snus, og skal legge det i frysen hennes slik at det ikke er noe tilgjengelig, kanskje du skal prøve det samme å kvitte deg med all røyk slik at du ikke har tilgang på det? :)

Jeg snuser!:/
Sluttet å røyker rett før!:/

Men skal innrømme at jeg røyket hele sist gang, ikke mye men kanskje en to om dagen!
Så skjønner det veeeldig godt, er vanskeligere en man tror!
Jeg hadde ett røyksug uten like med førstemann, nesten sånn hjernen vet jeg ikke skal røyke!

Røyka når jeg ble gravid sist men stoppet når jeg fant ut jeg var gravid. Det var ikke vanskelig en gang for min del. I hode mitt var det bare over og ut etter 8 år med røyk. Bare tanken jorde meg kvalm. Og så lenge jeg holdt på den tanken gikk det :-) full fokus på hvor enkelt og kvalmt røyk er ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

For meg er det verre å ikke ha det tilgjengelig, har jeg det ikkeerabstinensene enorme, nå når jeg hæren pakke røyk så herjet som sagt røyka bare 3. Røyka 13-15 før:/ men tror jeg må trappe ned, føles rett for meg, men samvittigheten er jævli å kjenne på. Men innen jeg er tre mnd på vei skal røyken være lagt på hylla for godt.

Vet dere forresten om man kan bruke slike hjelpemidler som nikotinell å sånn? Eller er det like skadelig for fosteret som røyken?

Jeg sliter også noe veldig med å slutte å røyke :( i mitt forje svangerskap klarte jeg det ikke, men denne gangen må jeg bare prøve å trappe veldige ned, funker dessverre ikke å slutte over natten for meg. Men slutte å røyke skal jeg denne gangen :) jeg har kjøpt meg en sånnen e røyk, og den er ufarlig så håper den vil hjelpe:)

Jeg røykte før da jeg ble gravid første og andre gang, slutten på flekken og å slutte med røyken (for min del) var MYYE lettere enn snusen!

De tankene jeg sitter med, og tenker mer og mer på, er at det er nå organene danner seg, får jeg en SA eller det er noe galt med ett eller flere av organene til fosteret, kommer jeg til å banke meg selv opp å skylde på at det var pga. at jeg snuste! :(

Sluttet da jeg ble gravid men hadde 2 sprekk på 3 mnd og bare det var fælt for meg.
Jeg rådførte meg litt med HS og ringte røyketelefonen; 800 40 085
Du klarer det nok til slutt. :)
Masse lykke til!

Sniker litt her. Håper det går bra!
Jeg har full sympati!! Jeg klarte aldri å slutte 100% med snusen under noen av mine to svangerskap.
Men nå SKAL jeg slutte. Er lei av å betale på det.
Jeg bruker slutta appen. Den hjelper faktisk noe sykt!
Nå har jeg vært snusfri i 2 døgn. Den appen er genial for meg i allefall. Den teller hvor lenge du har vært røyk/snusfri i sekunder, timer og dager.
Det hjelper for meg. Jeg presser meg og presser meg, og blir dritstolt når jeg har klart NOK en time uten en snus :)

Sliter også med snusen:( fant ut at jeg var gravid i dag da, men kjenner allerede jeg har hetta med tanken på noen og tretti uker uten... barnslig ja... Særlig når premien er så utrolig stor! Skal laste ned slutta appen, og fra mandag er det slutt! Vi får ha en støtte tråd her, hvor vi kan oppmuntre hverandre til å klare oss uten, enten det er røyk, snus eller noe annet:) noen som er med på den?!

Jeg lastet ned slutta appen, men den hjalp ikke meg :( Nei, min løysing blir å kvitte meg med all snusen i huset, fordi jeg vet jeg ikke kommer til å kjøpe ny :)

Prøver å bli gravid og tenker myyyyye på røykinga mi... vi begge røyker men jeg er redd jeg ikke får til å slutte.. klarte ikke i sist svangerskap.. vil gjerne slutte før positiv test men utsetter og utsetter. . Har ikke el før om en uke osv.. er gjerne med på støtte hverandre her!!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg røykte i 15 år, men sluttet på flekken i det øyeblikket jeg innså at jeg kanskje var gravid. Ingenting kunne få meg til å ta et trekk til etter det. Det er 3,5 år siden, og jeg skal aldri smake et trekk igjen. Det er en enorm befrielse å være fri. Jeg har forøvrig elendig selvdisiplin og viljestyrke, så jeg hadde neppe klart å slutte under andre omstendigheter. Jeg må innrømme, uten å dømme, at jeg har vanskelig for å forstå at ikke det å være gravid er nok for å bare kutte tvert.

Må forresten tilføye at det ikke var noen dans på roser selv om jeg kuttet tvert altså!

Egentlig litt "godt" å høre at andre også sliter med røyke slutten... Klarte å holde meg en uke røykfri, så bikka det over for meg... Skal prøve å slutte, som andre sier så skal vel frøet i magen være motivasjon nok, men (sjemmest) det er det merkelig nok ikke for meg. Har litt dårlig samvittihet for det...

Man er forskjellig, å for noen er det kanskje lettere enn for andre. Lille i magen en den største motivasjonen man kan tenke seg, så er så trist at det skal være så vanskelig likevel:/ men jeg må jo si at reaksjonen jeg fikk den dagen jeg holdt meg unna til midt på dagen kan ikke være bra det heller. Ble skikkelig urolig, sinna, lei meg. Følte meg som en dritt. Men skal klare det. Har lagt om vanene nå, bytta røyk å tidspunkt, å ikke minst antall. Er ikke i form heller, så blir mindre bare av det også.

Back
Topp