Sliter med mat...

AlexandraOgAngelica

Glad i forumet
Er det flere enn meg som blir MER kvalm av å spise?? Høres jo helt ulogisk ut og jeg skjønner det ikke,  men hver gang jeg spiser så går det ca 10-15 min så kommer kvalmen skikkelig intenst!
Er dårlig i ca 2-3 timer etterpå, sånn at jeg kjenner spyet stå i halsen.:(( Spiller ingen rolle hvis det er en yoghurt, knekkebrød, sunn mat, usunn mat, middag, lite eller mye... 

Orker nesten ikke spise for jeg vet hva som venter meg, og jeg elsker mat ellers.. Sukk:-(

Skal til legen på onsdag så får høre med henne, håper det finnes en superkur hehe!

Jeg hadde samme problemet.. Er 12uker nå, så kjenner kvalmen begynner å slippe. Har kommet meg 50% på jobb, endelig ! Jeg spurte legen min om det fantes noe for kvalmen, hun sa det var best å holde seg borte fra alt av medisiner o.l. Hvertfall de tre første månedene. Men så har jeg hørt at det er andre som har fått tabletter mot ekstrem svangerskapskvalme... Så det kommer vel litt ann på legen din tror jeg :)

For min del hjalp det mot akkurat den delen av kvalmen å gå til akupunktur. Etter at jeg var der første gang har jeg blitt bedre av å spise og av å ligge flatt.

Det anbefales virkelig å prøve! Er helt grusomt å ha det sånn du beskriver. Sist svangerskap led jeg meg bare igjennom det sånn som du. Fra uke 7 til 16. Denne gangen måtte jeg bare gjøre noe, og siden det hjalp med akupunktur under fødselen tenkte jeg at det var verdt å prøve mot kvalmen også. Og det var det virkelig!

Back
Topp