sliter med magen

Luddaliten

Glad i forumet
lillegutt er så plaget med magen, og jeg blir så usikker når de er så små. men det kommer bare små knoller kanskje 5-6 ganger til dagen. får aldri tømt seg. og han spiser helt normalt og har god appetitt så jeg tenker det må ho være helt stapa der inne. han presser og presser uten resultat og jeg ser han føler seg utilpass. malt i grøt + sviske. lite effekt. noene m erfaring? hvor lenge kan han gå sli før jeg må oppsøke hjelp? noen tips? takk, er så sliten av å tenke bæsh altså!!![&:]

åssen vet jeg det da? ammer han en god del enda men vet egentlig ikke om han får i seg nok. og han har ikke skjønt hvordan han sutter på flaske så han drikker kun noen slurker fra koppen for hvert måltid..men blir alltid tillbudt vann til maten...

ORIGINAL: trusa

Får han i seg nok væske?

ORIGINAL: trusa

Får han i seg nok væske?

Tenkte jeg også på. Merker stor forskjell på Eirik de dagene han drikker mer melk enn andre (mme alstå). Han bør ihvertfall får i seg 3-400 ml væske om dagen, fikk jeg beskjed om av HS på kontroll på onsdag [:)]

Tipser om tupperware-tutkopp jeg da [8D] den er nemlig den eneste jeg får tuppa her til å drikke skikkelig av! Så om du kjenner noen som selger tupperware, så er det å anbefale å bestille en sånn en!

Huff, dette er ett 'problem' som desverre MANGE barn støter på når de begynner med fast føde. Helsepersonell tar det ofte ikke så alvorlig, og kan fortelle at de vokser det av seg.. men det er jo fælt at de skal gå slik så lenge!

Jeg anbefaler UDO's Olje på det sterkeste. Dette er en olje basert på planteekstrakter og blant annet omega fettsyrer. Den er SUNN, ikke vanedannende og kan brukes av barn og voksne. Den kan være svært avførende, så start forsiktig. Du får kjøpt den på helsekost, og den kan blande si grøt, jucie, yougurth, middagsglass osv osv. Jeg pleier å gi en teskje i grøten dersom han sliter litt.. og vips, der kommer den en god ladning!

Lykke til!

uff Oliver slet så mye med hard avføring..når han begynte med fast føde fikk han en gang forstoppelse og hadde veldig vondt når han bæsja..det førte til at han kom inn i en ond sirkel for han holdt seg når han måtte bæsje..han kunne gå flere dager og til slutt kom det masse, like mye som ett vokset menneske, og han blødde og det var helt forferdelig..vi dro så mange ganger til legevakta for jeg trodde endetarmen kom ut!! dette holdt på helt til han sluttet med bleie..først når han satt på do å bæsjet ble det enklere for han..men vi hadde 2 år med hard avføring, klyster, sviskemos sånn avføringsmiddel og var hos legen utallige ganger, det var veldig fært[&o]
vær obs på det hvis du merker at han holder seg så sett han på do, kanskje blir det lettere få det ut?? og fortsetter det ta kontakt med legen! fært hvis det blir en ond sirkel...for de er vondt komme ut fra noen ganger!

Back
Topp