sliter med jentenavn

Gravid_2011

Flørter med forumet
Hei. 
Noen som har noen gode forslag til jente navn.??? 
Har alltid tenkt at jeg vil ha litt spessielle navn til barna mine siden jeg har et litt uvanlig navn selv. (Charlene) men nå sitter jeg litt i saksen og klarer liksom ikke å finne på noe som ikke alle heter og som samboeren min liker.
Selv liker jeg veldig godt Caspara. Mannen har aldird hørt om det og liker ikke navnet så godt. Han liker Martine.  Og av vanlige navn så liker vi igrunn begge Emilie. Men det er jo kjempe mangen som heter Emilie for tiden og jeg liker det godt men det er for mye brukt.... Så er det noen som vil hjelpe meg?? Noen som har noen forslag til et litt spessielt jente navn??

Amina kanskje...? Ellers kan du jo sjekke navnebøker o.l. Vi har en som heter "hva skal barnet hete" og der står det mange gammeldagse, spesielle navn

Martine og Emilie er faktisk to av navnene som vi også vurderer;-)
Ellers tenker vi også på Malin og Sofie. Alle de er ganske mye brukt, og er grunnen til at jeg ikke klarer å bestemme meg.....

Av litt sjeldnere navn som de fleste har hørt, men som allikevel ikke er så vanlige her:
-Mira
-Bianca
-Mali/Malia

Jeg er glad i Evelina og Bianca. Disse stod på vår jentenavn-liste da jeg gikk med førstemann (selv om jeg "visste" at det ble gutt ). Amelia er også en stor favoritt, men ser at det begynner å bli populært det også.

Vittig når det gjelder Martine og Emilie: Jeg kjenner to søstrepar som heter dette. Men det er veldig fine navn.

Vi hadde også Emilie som favoritt, men syntes det var så kjedelig at alle hadde det, så vi endte opp med Emilia, ikke like mange som heter det :)

Jeg synes Ariane og Emeline er så fine jentenavn, og ikke så mange som heter heller.. Lykke til med valget, synes det er kjempevanskelig selv - her ventes to gutter

Takk for inspill. Det var jo mangen fine alternativ her. Bøker med navn i og navneguid på nette har jeg bladd meg grønn på så føler ikke det er no å prøve det igjen. men men skal ikke være lett. 

cassandra. liker dette veldig godt, men kan ikke bruke d selv, pga d er for nerme i familien. 

Jeg synes Hermine er kjempr fint.   Et av mine favoritter 

Hei! Iben syns jeg er superfint, ellers er noen forslag her :)

Hedvig
Levine
Anna
Elise/a
Josefine
Henriette
Tina

Tenkte å kalle jenta vår for Marie :)

Hva med Leonora eller Leona? 
Isabel?
Alma?

Jenta vår skal hete Tiril..

Anea
Anine
Eiril

Jeg syns disse navnene er veldig fine, men jeg venter en gutt så kan ikke bruke noen av navnene selv.

Vilja
Wilma
Alvilde
Samuline
Kornelia
Klara

Hva med Viola?
- Oline
- June
- Levie

Aurora
Othilie/Othelie
Louise
Eirin
Ailin
Justina

Ikke lett det er med navn!

Her i huset blir det en liten Molly i august :) Synes det var et koselig navn, som lett kan uttales på div. språk, samtidig som det ikke er så mange som heter det :)

Jeg liker godt

Hennie
Olivia
Evelina
Isa
Meya
Eira
Emelina
Adelina
Emine

Hva med Mathea? Synes det er kjempefint og samtidig litt spesielt

Her var det mangen fine navn! Her skal vi ha gutt, å er helt grønn på det!
Tanteungen min heter Mellinde! Det synes jeg er et aldeles nydelig navn! Hun heter det etter min bestemor som heter Dagny Melinde:-)

Lykke til i navnejungelen!

Back
Topp