Sliter med hodepine

Hoppsann!

Andre møte med forumet
Hei. Jeg sliter veldig med hodepine nesten hver dag nå. Til daglig jobber jeg 100% turnus i helsevesenet. Når jeg har fri, har jeg kun ligget hjemme med hodepine, og ladet meg opp til ny dagvakt eller seinvakt på jobb. All fritiden min går med til å ligge hjemme for å hvile ut til neste arbeidsdag. Nå er jeg dritt lei av å bare ligge hjemme, og ikke ha overskudd til å være sosial, være med familie eller kunne ornde i stand hjemme osv. Alt pga denne irriterende hodepinen

Jeg har vurdert å kontakte fastlegen, men jeg har slettes ikke noe lyst til å sykmelde meg heller.

Noen som har noe råd mot denne plagsomme hodepinen? Ønsker ikke å ta smertestillende, men jeg drikker over 3liter vann hver dag og spiser regelmessig. Likevel er hodepinen så intens!

Er i svangerskapsuke 14.

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg slet med hodepie i et par uker. Jeg ville ikke ta paracet, men måtte til slutt gi opp den kampen og tok 2 paracet og sov på sofan i to timer. Når jeg våknet var jeg helt fin. Det var såå deilig. Har ikke hatt vondt etter det. Så trur nok jeg fikk slappet av på en helt annen måte.

Så jeg syns du skal ta deg smertestillende. Det er jo ikke farlig for Bebisen din. Trur heller den setter pris på at mamman får slappe av litt:)

Hodepine! JAAADDA!!! Ugh.. det er såå slitsomt, for man blir så trett og tung i kroppen av deg :( Jeg liker ikke!
er heldigvis sykmeldt 50% pga at jeg også har lavt blodtrykk, konstant kvalm, og denne hodepinen . så jeg har mulighet til å roe ned, så jeg er duganes for resten av familien på kveldene..

Klem til deg!

PS har ingen andre råd enn å kanskje roe ned? Så kanskje du skulle ta en liten sykmelding en uke eller to, for å se om det kanskje letter? Du hjelper jo ingen , og ingen takker deg for at du bruker opp batteriene?

Slitt veldig med konstant hodepine, men jeg har vært mye dårlig så en av grunnene hos meg var at jeg ikke fikk i meg sukker og nok veske.
Lå bare i mørket og orket ikke lyder, som en begynnende migrene, og fikk feber.

I dag er første dagen jeg har hatt hvor jeg faktisk har spist og drukket mye og hodepinen er borte. :)

Sent from my iPad using BV Forum

Sliter også med hodepine,som kommer fra nakken. Som igjen kommer av at jeg ligger for mye da jeg er i konstant dårlig form :P
Men poenget mitt var, ro ned å slapp av! Ta paracet,det er ikke skafmdelig for hverken mor elr barn. Man kan utvikle svangerskaps migrene å da blir det iallefall ikke bedre :/ god bedring :)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Jeg sliter mye med hodepine og migrene denne gangen. Tar paracet mot vanlig hodepine og migrenemedisin når det trengs. På sykehuset fikk jeg paracet 1gr tre-fire ganger i døgnet. Ikke utsett deg for mere vondter enn nødvendig.

Jeg sliter også med hodepine. Veldig intense smerter. Typisk at når kvalmen begynner å avta at jeg skal få andre plager. Æsj altså. Jeg er heldigvis 100% sykmeldt da, så får slappet av en god del. Her tar jeg smertestillende når smertene blir helt uutholdelig.

Sist svangerskap slet jeg også med hodepine. De kom rett etter at kvalmeperioden var over da også.

Hadde skikkelig skikkelig vondt fredag, og det gikk ikke over til lørdag. Ringte legevakten, og de sa vann og paracet. Skader ikke fosteret å ta paracet, sa sykepleieren, så lenge det ikke blir flere gram om dagen i ukesvis.

Jepp. Hadde hodepine midt oppe på hodet i tre uker. Måtte ty til smertestillende på dagtid da jeg var på jobb. Men så gikk det over av seg selv og nå har jeg ikke hatt det på en ukes tid igjen.

Back
Topp