Sliter med håpet

HJT

Glad i forumet
Gikk gjennom en ganske tøff ma i uke 9 i mars. Nå er vi endelig gravide igjen, og er kjempespente. Jeg er i dag 4+3 uker. Forrige gang hadde jeg ca. ingen symptomer på graviditet, selv om jeg fikk HCG-stigning på tester. Nå har jeg også nesten ingen symptomer, annet enn at jeg er litt trøtt, har økt utflod når jeg er aktiv og murringer i blant (veldig lite). Var hos legen i dag og delte bekymringene mine, og fikk ta en blodprøve for å måle HCG-stigning. Får imidlertid ikke målt på nytt før tirsdag pga. pinsen.

Men æh, poenget mitt er vel egentlig at jeg er livredd for en ny ma, og skulle ønske jeg hadde tusen flere symptomer. Er det virkelig så vanlig å være kvalm og sove døgnet rundt allerede i uke 4? Kjenner jeg trenger litt håp...

Det vanligste er vel å ha ingen eller veldig få symptomer de første ukene. Tipper de som er her inne er overrepresentert når det gjelder symptomer, for hvis man kjenner på en vondte eller noe uvanlig, søker man gjerne til nettet for å lete etter likesinnede Leit med MA, håper det er din tur til å kjøre løpet helt ut denne gangen!!

• Liker
Reactions: HJT
Få eller lite/svake symptomer er vel så vanlig som veldig mye, sånn er det vel gjennom hele sv.skapet igrunn :) manglende symptomer har ingen sammenheng med om "hvor" gravid du er, i hvertfall, jeg hadde ingen sist og har heller ingen nå (av de "vanlige" så tidlige symptomene), og sist gikk det fint (har en liten datter på 1 år) så denne gangen skal jeg prøve å ikke stresse like mye med de manglende symptomene.... selvom jeg skjønner at du blir engstelig <3 trøst deg med at det nok er vanligere å IKKE ha så mye symptomer så tidlig enn å ha drøssevis av dem <3

Det er nok vanligere ikke å ha masse symptomer i uke 4, for det er jo fortsatt veldig tidlig :)
Forstår godt at du sliter med håpet, og der har jeg ingen andre råd enn at du må bestemme deg for å tro at det skal gå bra. Det er det jeg gjør når bekymringene kommer snikende. Klem [emoji177][emoji254][emoji255][emoji254][emoji177]

• Liker
Eneste symptomet mitt frem til 5 uke var trøtt på ettermiddagen/kveld og økt utflod. I den 6 uke kom ømme pupper :) Føler at alt er like vanlig. Noen får masse symptomer, mens noen får ingen :)
Hvis du tar sorgene på forskudd, må du oppleve sorgen dobbelt opp, så prøv å slapp av [emoji4]

• Liker
Jeg er 5+5 i dag, og er heller ikke kvalm. Kun murringer innimellom, og mer utflod enn ellers her også, samt vonde pupper av og til. Jeg er også litt bekymret for at jeg ikke merker mer enn dette :-p

• Liker
Jeg er 5+5 og mistet i sa uke 9+5 i mars og er kun trøtt og har litt ømme pupper og murringer av og til - er også litt redd, men prøver å glede meg over at det har klaffet igjen :) Med mindre det motsatte er bevist er vi gravide :):)

• Liker
Jeg er ca like langt som deg og har ingen symptomer :-) litt oftere tilsig evt bare :-) hadde ingenting av tidlig forrige gang heller mener jeg!! [emoji5]
Får virkelig håpe spirene sitter så lenge de skal! :-D

• Liker
Tusen takk damer, dere vet virkelig hvordan dere skal muntre opp en stakkars, gravid sjel :) Vi er gravide inntil det motsatte er bevist, ja. Nå får jeg bare krysse fingrene til jeg får vite mer på onsdag- denne gangen skal det ha gått bra!!

Men trøtthet, økt utflod og murringer er typiske tidlige symptomer da! [emoji4] Hadde mye murringer mellom dpo og IKM, men nå er det så og si vekk. Noen få kvalmebølger som startet i går på 4+6. Ellers ingenting [emoji4] Og godt er det! Slitsomt om det skal begynne SÅ tidlig [emoji85] Priser meg lykkelig for hver dag uten særlige plager [emoji1317][emoji23]

• Liker
Forstår du er redd etter en slik opplevelse[emoji20] men jeg vil ikke at du skal tenke på at lite symptomer kan være tegn på at det ikke går veien. Dette med symptomer er så individuelt! Dette er mitt tredje svangerskap, og de to forrige svangerskapene mine hadde jeg omtrent ingen symptomer så tidlig utenom gjerne litt trøtthet. Jentene er i dag 5 og 3 år[emoji4] så ikke mist motet! Jeg har troen[emoji4][emoji173]

• Liker
Åh, takk igjen for gode oppmuntringer. Er så glad for forum:Heartred Det gjør meg både redd i blant, men gir absolutt mest glede og oppmuntring!

Back
Topp