Sliter med fordøyelsen

Preggis <3

Flørter med forumet
Har såå vondt i magen, men klarer ikke komme meg på do før flere timer med smerter. Hva kan jeg gjøre for å få mer fart på det ? Er så grusomt når det står på.

Lurer også på en annen ting, er det farlig for barnet at man prøver å presse når man er på do? Redd for at det skal skje noe med lille når jeg gjør det :/

Kjøp deg lakolose/dulcolac på apoteket, det hjelper meg masse når jeg er hard i magen

Har såå vondt i magen, men klarer ikke komme meg på do før flere timer med smerter. Hva kan jeg gjøre for å få mer fart på det ? Er så grusomt når det står på.

Lurer også på en annen ting, er det farlig for barnet at man prøver å presse når man er på do? Redd for at det skal skje noe med lille når jeg gjør det :/
Händer nog ingenting med den lille. Men om du pressar för mkt så är det risk för framfall om jag inte minns fel . Så du borde låta det pressa naturligt

Kjøp noe olje på apoteket, og ikke spis så alt for mye fiber. Gå ofte tur og drikk mye vann :-)

Mange som er veldig skeptiske til dette, men jeg anbefaler sviskekompott. Godt med litt sukker og fløte på, og det gjør susen ;-)

Sørg for å gå i deg nok vann og fiber. Det går også an å ta litt lactulose. Er nok ikke farlig å presse, men du kan ende opp med å få hemoroider.

Back
Topp