Sliter med denne kvalmen..

aemde og Lille Prins

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Den kommer og går hele dagen, har få "pauser" for å si det sånn.. Det som irriterer meg er at jeg ikke klarer å kaste opp. Uansett hvor kvalm jeg er, så kaster jeg ikke automatisk opp, jeg må brekke meg først.. Er ikke alltid jeg klarer det da heller. Men istad klarte jeg det.. Fikk litt sånn "fake" følelse i og med at det ikke kom automatisk, men jeg stikker ikke akkurat ting ned i halsen for å kaste opp, jeg bare henger over do å brekker meg til jeg spyr.. Å da blir kvalmen HELT borte etterpå.. Men, både kvalmen og oppkasten er jævli.. Blir som å velge imellom pest eller kolera.. Huff.. Skulle bare ønske kroppen min klarte å kaste opp selv noen ganger..

er faktisk ikke kvalm i det hele tatt jeg :) lr, hadde litt vanskelig med å spise brød til mårran idag da men, hehe. Ellers kjenner jeg bare maaasse stikkinger nede ved livmoren, omtrent ingen ømme bryster, jaja. "Hæærlig" å være gravid gitt, hehe.. kos deg videre

Huff a meg [&:] Kan ikke du få noe kvalmeregulerende av legen? De har jo noen sånne armbånd som skal hjelpe mot kvalme.

Visst det hjelper så har eg hatt min dårligste dag hittil, men håper kvalmen ikke kommer for fullt. Reiser jo snart på ferie [:)]

Men tenk er ikke så lenge igjen av den verste kvalmeperioden, "bare 6 uker" ( [&:][:'(]) hehehe [8D]...

Hei søten:
sniker litt fra januar11.
du var ikke der inne lenge nok til å få min historie.
jeg har vært nesten konstant kvalm og kastet opp siden uke 4.
er fremdeles utrolig kvalm.
MEN i perioder.
i de værste periodene så har jeg en bestevenn som heter doskålen (donikk)
alt jeg kan si er i morgen er jeg kanskje ikke like ille.

for meg så hjelper ingen av de kjente kjerringrådene.
Kroppen er så utslitt i mine værste perioder at då sover jeg kanskje 19 timer av døgnets 24 timer.

legen ville helst ikke gi meg noe kvalmestillende.
hos noen så er de kvalme fram til uke 10 eller kortere.. mens andre er kvalme kanskje igjennom hele svangerskapet.
jeg er somsakt i uke 11 no då. og her langt i fra på noen bedringens vei.
blir ytterligere fulgt opp pga kvalmen. er ofte inne til kontroller, og videre vurderinger av arbeidskapasiteten til kroppen.
som fremdeles er lik null...
har vært sykemeldt 50% første delen av tiden dvs to uker(vært sykemeldt siden 22.05.10), før jeg ble 100% sykemeldt av fremtredene kvalme. til no er jeg sykemeldt til 27.07.10
før jeg skal på aftenvakt og videre på tidligvakt så drar jeg på ferie.
koselig ikke sant?

5+6, og DER kom kvalmen... Sjølvsagt den morgonen eg skulle køyra husbond til flyplassen. Sat med vindauge åpent heile vegen og svelgte... [:'(]

Håpar ei flaske med iskaldt vatn hjelper litt på. I ettermiddag er det bursdagsbesøk til bestemor med heile slekta, og vil helst ikkje møte opp der heilt grønn i trynet... [&:]

Eg vil anbefale akupunktør til alle som sliter med kvalme. Hos noen forsvinner kvalmen på dagen, andre må ha flere behandlinger. Jeg var veeeeldig mye kvalm i forrige svangerskap, så nå går jeg bare å venter...og jeg skal definitivt til akupunktør:-)

Back
Topp