Sliter med dårlig samvittighet for de to eldste barna.

Bruker75in

Andre møte med forumet
Har to nydelige barn på 8 og 6 fra et tidligere forhold og nå skal jeg altså ha et tredje barn med verdens beste mann. :)
Problemet mitt er at jeg har KJEMPEDÅRLIG samvittighet for de to eldste barna. Vi har et veldig nært og godt forhold, men siden de bor hos meg 50%av tiden føler jeg at et nytt barn vil stjele mye av oppmerksomheten deres. :(
De får jo allerede bare 50% liksom...

Eldste sliter litt etter bruddet mellom meg og far. (Flere år siden) Men derfor trenger hun også en del oppmerksomhet når hun endelig kommer hit. Og jeg aner ikke hvordan jeg skal fortelle barna at de skal bli storesøsken.

Råd anyone? :)

Hilsen "glad og trist samtidig".

Er det mange som vet om graviditeten? Kunne du fortalt henne det som en hemmelighet mellom dere to? Gitt henne litt påvirkningsmulighet der hun kan...eks. Hvis dere står mellom to navn-være med å velge?

Ta henne/dem med ut på cafe, de kan få kjøpe et plagg til babyen og ett til seg selv...?

Vet ikke jeg, ikke så lett... Lykke til! ;)

Er nesten i samme situasjon, bare at mine unger bor 100% hos meg. Det gikk bra da jeg fotalt eldeste datter(8). Hun sa ( Jeg visste det mamma:-), vi holdte det hemmelig mellom oss to i en uke. Hun gledet seg og fortelle det til lille bror(6). Gikk til sentre sammen og så på baby utstyr og sånn ting. De gleder seg.

Min råd til deg at du gir henne litt tillit og fortelle henne det mens du ber henne og holde det hemmelig melleom dere.

Stor klem til deg og Lykke til :-)

Ingen andre vet om graviditeten. Det var en god idé å snakke med henne alene og kanskje ha det som en hemmelighet mellom oss to. :)
Jeg vet det kommer til å bli tøft for henne og meg også. Det var vanskelig for henne bare da vi anskaffet oss hund. Måtte jo dele meg :)

Men jeg får vel bare gi henne ekstra kjærlighet og oppmerksomhet når babyen kommer. Babyer trenger ikke stort mer enn søvn, mat og tørr bleie i begynnelsen. :)

Back
Topp