Sliter med å spise middag!

Tommelise

Glad i forumet
Assistert-jentene
Himmelbarn
MayDay2021
Utmarsj 2024
Hei.
Jeg har i over 1 uke nå slitet med å spise middag. Noen dager får jeg ikke i meg noe som helst. Andre dager minimalt. Slik som 2 bittesmå biter med kylling/kjøtt en halv brokkolibit og 3 gafler ris eller 1 dl suppe. Sliter mye med kvalme på ettermiddag/kveld og har kun måltid midt på dagen rundt 12 jeg får i meg rundt 2 brødskiver med egg.
Noen forslag til middag? Eller annen mat/middag som er fint for en som er ekstremt kvalm.
Alle tips mottas med stor takk :)

Har du prøvd å spise oftere og mindre? Jeg kjenner det hjelper på kvalmen min ihvertfall. Tar det for lang tid før jeg spiser noe blir jeg kvalm - overspiser jeg blir jeg kvalm :eek::dead:

salt potetgull kan hjelpe når du er veldig kvalm (synes jeg da), eller banan, druer.. saft eller juice også - jeg blir faktisk kvalm om det blir for mye vann..

Håper du finner ut av det og får i deg næring! Så viktig! :Heartred

Samme her, er konstant småuggen og ingenting frister.
Jeg spiser fordi jeg er sulten, men middagen nytes ikke.
Frokost og lunsj går bra, da er det knekkebrød eller brødskive for det frister mer enn middagsmat.
Når jeg er skikkelig uggen og virkelig ikke orker tanken på middag så spiser jeg litt salat og frukt. Spiste Taco med kylling, mango, løk, tomat og avocado og brukte hjertesalat som skjell. Det var kjempe godt og ble ikke kvalm av det:happy:

De gangene jeg har vært skikkelig kvalm, har jeg bare droppet middag og heller spist brødmat eller frukt. Middag er det siste som frister meg når jeg er kvalm. Unntaket må være en god salat eller noe.

Det som fungerer for meg til middag når kvalm er veldig enkel "ren" mat. Kyllingfilet uten noe krydderier, pasta uten saus, ris kun med salt. Salat med pasta, kylling, egg, uten noe særlig dressing eller sånn som gir annen smak. Føler at alt som blir noe ekstra blir for mye :hungover: Tok 2 år etter forrige graviditet før jeg maktet tacokrydder for å si det sånn :hilarious:
Håper du finner noe som kan hjelpe deg :) Finnes jo sånne NOKA målitder og lignende, ikke så veldig spennende, men har i alle fall næringen man trenger? Ellers så er jo brødmat også bra, egentlig alt du kan klare å få i deg, som holdes nede :love2

Back
Topp