Sliter med å spise, hva spiser dere?

Siaaaaa

Flørter med forumet
Hei,
Jeg kaster opp alt jeg spiser, får så ondt i halsen etter hver gang at jeg har fått skrekk i å spise mat mer. De siste dagene har jeg kanskje kastet opp 1-3 ganger om dagen. Alt jeg kan spise e noen tørr kjeks her og der.

Jeg sliter også med å ta tablettene mine og vitamintabletter. Føler at med engang jeg tar de, så kaster jeg opp.

Fastlegen har sykemeldt meg, og legekontoret har fellesferie nå de neste ukene. Burde jeg komme meg til legevakten nå som jeg ikke får i meg noe mat?

Hva spiser dere av mat? Hva har hjulpet dere i graviditeten?
 
Jeg hadde nok en mye mildere kvalme enn deg, men hadde en periode hvor dette var det eneste som frista.
- weetos med bittelitt melk. Måtte ha frokostblandinga i kjøleskapet, så alt var kaldt
- kalde appelsiner, hvor alt hvitt er skjært bort
- brynild sur supermix
- tortellini fra coop med ost og tomat
 
Huff det høres ikke noe kjekt ut.
Hvis du er bekymret for at du er dehydrert eller har mangel på næring så kan du alltids ta en telefon til legevakten og høre om det er noe de kan gjøre eventuelt :Heartred
 
Hei,
Jeg kaster opp alt jeg spiser, får så ondt i halsen etter hver gang at jeg har fått skrekk i å spise mat mer. De siste dagene har jeg kanskje kastet opp 1-3 ganger om dagen. Alt jeg kan spise e noen tørr kjeks her og der.

Jeg sliter også med å ta tablettene mine og vitamintabletter. Føler at med engang jeg tar de, så kaster jeg opp.

Fastlegen har sykemeldt meg, og legekontoret har fellesferie nå de neste ukene. Burde jeg komme meg til legevakten nå som jeg ikke får i meg noe mat?

Hva spiser dere av mat? Hva har hjulpet dere i graviditeten?
Ja, hvis du ikke får i deg nok næring og væske så burde du ta kontakt med legevakt. Lykke til :Heartred
 
Hei,
Jeg kaster opp alt jeg spiser, får så ondt i halsen etter hver gang at jeg har fått skrekk i å spise mat mer. De siste dagene har jeg kanskje kastet opp 1-3 ganger om dagen. Alt jeg kan spise e noen tørr kjeks her og der.

Jeg sliter også med å ta tablettene mine og vitamintabletter. Føler at med engang jeg tar de, så kaster jeg opp.

Fastlegen har sykemeldt meg, og legekontoret har fellesferie nå de neste ukene. Burde jeg komme meg til legevakten nå som jeg ikke får i meg noe mat?

Hva spiser dere av mat? Hva har hjulpet dere i graviditeten?
Anbefaler deg da og ta kontakt med legevakten ja, jeg fikk diagnose hyperemisis, og spiste ikke på 1 uke alt jeg spiste og drakk kasta jeg opp, endte opp 1 uke på sykehuset og måtte nesten igjennom sonde næring!

Jeg ble kvalm i uke 7 og nå kommet til uke 30 å kvalmen holder fortsatt på men klarer å stabilisere det med kvalmestillende har 3 forskjellige og kan ikke gå 1 dag uten!
Så min anbefaling er ta kontakt 1 gang for mye enn 1 gang for lite!
 
Hadde sånn med nr 2 . Var ikke annet enn å holde ut , det går over :Heartred Jeg gikk ned 7 kg. Tror jeg veide 65 kg før graviditet og 175 høy , så hadde ikke mye å ta av heller . Sutta på en Imsdal flaske og knekkebrød , ritz kjeks … var grusomt . Ga seg nærmere uke 15 , men kasta fortsatt opp av og til et par uker til .
 
Back
Topp