Sliter med å sove

siljeell

Flørter med forumet
Hei, alle fine. Helt fra jeg fikk positiv test for 2 uker siden så har jeg slitt veldig med å sove om natta. Vanskelig med innsovning og jeg våkner gjerne et par ganger i løpet av nattaen også. Noen som opplever det samme? Har dere noen tips?

Jeg har hatt det helt likt! Og i tillegg våknet mellom 4-6 hver morgen og ikke klart å sovne igjen. Eneste som har hjulpet meg er at jeg begynte å bli kvalm, og måtte starte på kvalmestillende kalt xonvea. Etter jeg startet på de har jeg sovet bedre. Ikke akkurat noe tips, men du er i alle fall ikke alene! Veldig slitsomt. Håper det går over for deg snart :Heartred

Jeg har samme problem. Det var mitt flrste symptom 9 dpo. Helt plutselig fikk jeg ikke til å sovne, og våknet mange ganger på natten. Det var sånn jeg visste at jeg var gravid. Det varte en uke, så ble det litt bedre en liten stund, så mye verre igjen. Er nå sykmeldt 50% siden jeg er så trøtt og sliten men ikke får sove. Sover ca 4 timer om natten, først 2 timer, så er jeg våken i 4-ish timer, så sover jeg en time eller to til. Så kanskje en time på dagen. Phenergan hjalp litt, men velger helst å ikke ta det. Testet det bare fordi jeg er forkjølet og blir ikke bedre, tenker det er fordi jeg ikke sover. Noen ganger føler jeg at det hjelper litt å spise rett før leggetid og så igjen når jeg våkner på natten, men kun hvis det virker fristende/føler meg litt sulten. Har dessverre ingen andre gode tips. Jeg står opp og strikker litt, leser bok, så går jeg og legger meg igjen når jeg blir søvnig. Det verste for meg var å ligge og snurre i sengen i kullmørke ved siden av mannen. Er nå 7+4, håper det ihvertfall gir seg etter første trimester.

Litt godt å høre at det ikke bare er meg. Er 5+5 i dag. Ikke så særlig kvalm enda, bare litt på morgenen. Er så sliten og trøtt! Student og jobber deltid ved siden av. Blir nok noen tøffe uker fremover!

Her også. Jeg har gått fra å kunne ta powernaps på ettermiddagen og samtidig være like trøtt på natta samt sove hele natten igjennom til å våkne flere ganger på natta og slite med å sovne igjen. Kjenner også at dette her kan bli tøft ja

Samme her, våkner mange ganger i løpet av natta, sover lett, våkner typ kl.06-07 hver morgen og drømmer så utrolig mye rart. Vet ikke så mange tips man kan gjøre, men prøver å hente inn igjen tapt søvn i løpet av dagen når jeg har mulighet, hvis ikke blir jeg heeelt ødelagt.

Søvnforstyrrelser har vært mitt primære symptom i starten også
Våkner gjerne en gang eller to i løpet av natta, og så grisetidlig litt uavhengig av når jeg la meg. De siste dagene har vært bedre, så da blir jeg selvfølgelig nervøs hehe

Våkner alt for mye jeg og. Termostaten min er helt ødelagt på natta, så jeg våkner av å være for varm og for kald om hverandre :rolleyes: Ikke har jeg klart å ta powernaps på ettermiddagen de siste dagene heller, til tross for at jeg er dødstrøtt..

Jeg våkner flere ganger mellom 04 og 06, og klarer ikke ligge lengre enn til 08/09. Før kunne jeg sove 10 timer i strekk hvis jeg ville… Aldri hatt problemer med søvnen før:confused: 6+3

Sliter med å sove jeg også, legger meg som regel til fast tid hver kveld..sliter med innsovning,å når jeg først har sovnet våkner jeg etter 1-2timer, så kommer ungene inn i senga mellom 3-5 å da får ikke jeg sove igjen...ligger bare og vrir meg og irriterer meg over at mannen får sove og jegmå ligge våken...mye av mine problemer kommer nok av at jeg er kvalm stort sett hele tiden:sorry::depressed: så klarer ikke helt finne roen i kroppen pga av den..håper virkelig det forsvinner etter første trimester..

Sov 6 timer i strekk i natt for første gang på over en uke. Føler meg overraskende uthvilt

Å, jeg også! Det var slik jeg visste at jeg var gravid, ettersom jeg har hatt samme problem i mine 3 tidligere graviditeter. Sovner greit, men våkner ca kl 1 og ligger våken til 4-5. så sover jeg en time eller to før jeg våkner for godt i 6-7 draget. Blir helt tussete av dette! Er det progesteronen, mon tro?

Kona sliter også med å ikke få sove. Jeg har hørt at gravide sliter med søvn på natta fordi kroppen forbereder seg på søvnløse netter når ungen kommer.. :sleep011om det er sant vet jeg ikke, men i hodet mitt er det litt logisk:p

Søvnløsheten begynte å forbedre seg for meg rundt uke 8, er nå i uke 9 og sover nesten 8 timer hver natt, kan bare ligge å slumre i en time eller to hvis jeg ikke må stå opp. Men er fortsatt trøtt på dagen/ tidlig på kvelden!

Søvnløsheten begynte å forbedre seg for meg rundt uke 8, er nå i uke 9 og sover nesten 8 timer hver natt, kan bare ligge å slumre i en time eller to hvis jeg ikke må stå opp. Men er fortsatt trøtt på dagen/ tidlig på kvelden!
Ca samme som meg :) Syntes det løsnet litt rundt uke 7!

Ca samme som meg :) Syntes det løsnet litt rundt uke 7!
Så heldig dere er! Her ligger jeg våken lenge etter st jeg har lagt meg å får ikke sove..begynner å kjenne bekkenet og kvalmen fortsatt...får ikke sove pga av kvalmen :sorry: 7+3 i dag.

Jeg svarte for raskt… i går våknet jeg kl 03 på morgenen og fikk ikke sove igjen :rolleyes:
Har du forsøkt å spise et måltid rett før du går og legger deg? Høres grusomt ut å være kvalm på natten… god klem
:Heartred

Back
Topp