Sliter litt med ammingen

Miriamsmams

Glad i forumet
Hun spiser som en helt på natterstid av og til opptil 3 ganger. Men hun er bare ikke interessert på dagen. Får i henne ett godt måltid liksom, Bleia er tom og hun sliter med å bæsje. Hun drikker vann ved måltidene men ikke nok liksom. Hun er så himla opptatt av alt annet somskjer rundt henne gitt
 
Prøvd å amme henne i senga med gardinene for, også på dagtid?

Kanskje hun klarer å konsentrere seg bedre da :)
 
Hvordan vet du at hun sliter med å bæsje? Bare litt nysgjerrig, for jeg synes så mange skriver det. Jenta vår bæsjer av og til bare en gang i uka, men det ser ikke ut til at hun plages og det er ikke hardt det som kommer ut.
Hun tar bare en pupp pr måltid og bruker ca 3min, så det blir ganske ofte, men allikevel har hun ikke alltid tid til å spise uten å tulle masse først. Vi har ammet på senga på soverommet fra hun var ganske liten pga at hun blir distrahert bare hun hører faren passere i gangen. Hun vil aller helst rulle i alle retninger en stund, så kaster hun seg over puppen, spiser i 20sek, tuller litt igjen og så kan hun kanskje ta måltidet sitt. Hun tisser masse og legger på seg så jeg går bare ut fra at hun tar det hun skal ha selv om hun aller helst burde spist mer fast føde.
Håper det bare er en fase hos deg og at hun legger på seg som hun skal.
 
hva med å pumpe slik at hun får melk til måltidene også? de spiser jo det de trenger, men om du er usikker så er jo dette en mulighet :)
 
Vi har litt samme problem her med at gutten vår ikke helt finner roen ved puppen lenger og er opptatt av alt rundt.. Vi har begynt å gi nan på flaske når vi er ute for da er amming så godt som umulig! (orker ikke styre med å pumpe) tenker jeg slutter med amming nå etterhvert..
 
Jenta her får flaske, men vi hadde samme problem. Har ikke tid til å spise på dagen. Men nå har vi bare sluttet å gi på natten! Det gikk overaskende bra, hun hadde tydligvis ikke behov for det måltidet (hun får fortsat et før vi legger oss). Vi har holdt på med avveningen i to dager nå og i natt var det bare å putte i smokken en gang så sov hun uten problem resten av natten. Og jeg som hadde forestilt meg at det skulle bli hylgrining fra kl 2-6! Nå spiser hun mer på dagen, men ikke midt på dagen.
 
Vi har hatt samme problemer, men her var det total puppenekt på dagtid. Skreik bare jeg prøvde. Men tvingte han aldri og lot han bestemme. Barn sulter seg aldri selv fikk jeg høre fra ammehjelpen, og at det bare var å ta tiden til hjelp. Dette gikk over etter noen dager. Men som hos deg er han utrolig nyskjerrig på alt rundt. Jeg lar han ta det han ønsker å gir han heller litt oftere. Prøver å ikke stresse med det så ikke han forstår at jeg er litt bekymret. For det er jeg jo. Skal veies i slutten av uka, og er veldig spent på om han har gått opp noe i denne perioden. Skal da spørre helsesøster om jeg bør begynne å gi han noe annet i plassen. På natten tar han også gode måltider. Godt å høre at det ikke bare er hos meg det er slikt!! :)
 
Back
Topp