sliter fortsatt med urinlekkasje

Livvea

Glad i forumet
Maiblomstene 2020
Maiskolbene 2023 :-)
Flere?
Råd?

Sliter med urinlekkasjer etter fødsel, barnet er 20 mnd.
Gjør knipetrening, men lite motiverende når det ikke hjelper.
Det er plagsomt, føler jeg lukter urin, er helt avhengig av truseinnlegg dag og natt. Ellers blir det fuktig og urinlukt gjennom til buksen. Merker det går utover selvfølelsen for føler meg ekkel og jeg begynner å bli veeldig lei.
Leser en del på nettet om ulike behandlinger.
Ulempen er at vi planlegger ett barn til. Og leser at man må vente med behandling til man er ferdig med barn..?
Men kan tenke meg urinlekkasjen bare blir verre i en ny graviditet og barseltid.

Noen som har erfaring med å oppsøke hjelp?

Er du sikker på at du kniper riktig? Jeg fikk flere øvelser av en fysioterapeut da jeg slet med bekkenløsning. De fleste øvelsene gjaldt kniping av bekkenbunnsmusklaturen. Så kanskje en time hos fysio kunne være noe?

Hørt om hypopressiv trening/low pressure fitness? Tanken er at istedenfor å "knipe opp" bekkenbunnen, så skal man heller løfte mellomgulvet med en korrekt holdning og pust så bekkenbunnen løftes/suges opp! Det finnes mange øvelser for dette..digger det istedenfor den kjedelige knipingen!! :dance008

Hørt om hypopressiv trening/low pressure fitness? Tanken er at istedenfor å "knipe opp" bekkenbunnen, så skal man heller løfte mellomgulvet med en korrekt holdning og pust så bekkenbunnen løftes/suges opp! Det finnes mange øvelser for dette..digger det istedenfor den kjedelige knipingen!! :dance008
Ja, tenker å prøve det :) har kjøpt kurs og skal se om det vil hjelpe. Ellers planlegger jeg også en tur til fastlege for å undersøkes. Det er flere plager, så jeg er usikker på om jeg egentlig ble helt bra igjen etter fødsel.

Er du sikker på at du kniper riktig? Jeg fikk flere øvelser av en fysioterapeut da jeg slet med bekkenløsning. De fleste øvelsene gjaldt kniping av bekkenbunnsmusklaturen. Så kanskje en time hos fysio kunne være noe?
Hei, takk for tips!
Ja, har fått veiledningav fysio :)

Back
Topp