Sliter du med amminga? Såre nipples?

Anof

Glad i forumet
Desemberskattene 2014
Be de om å ta en titt, eller sjekk babyens tungebånd selv. Vi fikk ikke amminga til med førstefødte. Fant ikke ut før ungen var nærmere året at tungebåndet er for stramt.. sjekka selv en dag gamle Viktor og tok opp bekymringen med sykepleier som var helt enig: det er for stramt. I morra blir det trolig klipping.

Symptomer: hjerteformet tungespiss/ormetunge, såre brystvorter på a mor, problemer med amming. Lettest å se det på babyen når den skriker.

Lurt tips! Husker jeg så en gutt med stramt tungebånd da jeg jobbet i barnehage. Han slet med å snakke pga det. Det var lett å fikse da :)

Her har babyen ikke stramt tungebånd i allefall. Hun stikker tunga langt utenfor munnen og har god bevegelse i den. Men jammen er jeg sår på brystvortene likevel, hehe

Er vanlig å bli litt sår, men man blir gjerne hel forj*#@! € g sår om tungebåndet er stramt. I tillegg synes babyen gjerne det er slitsomt å spise. Merka forskjell med en gang! Men nipplene rakk å bli temmelig ødelagte.. må kaste opp hver amming. Håper det blir bedre straks

Back
Topp