Sliter dere med kynnere/nedpress?

Frk Spent

Mai 2014 mamma :)
Mailykke <3
Lykkelig uvitende, for her er det ingen. Ser i andre tråder at mange maimammaer har dette dag og natt. Har dere kynnere og/eller nedpress og hvor langt på vei er dere? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Har det masse. Men jeg er 3 gangsgravid. Hadde det ikke med nr 1. Da startet fødselen ut av "ingenting" 6 dager på overtid med at slimproppen gikk. Murringer tok seg opp utover dagen og ble rier på kvelden.

Nå går jeg og tror at det skal starte når som helst. Hele døgnet. Blir jo helt gal! Hatt det i flere uker. Er i uke 38+2 idag.

Som Delur4 skriver, med nr. 1 hadde jeg lite/ingen kynnere. Klompen kom 38+5.
Denne gangen har jeg hatt myye kynnere og "slim" den siste uken. 38+2 i dag jeg også :)

Med nr 1 hadde jeg ingenting. Har noen kynnere i løpet av dagen, og får mye nedpress når jeg beveger meg. Også disse stikkingene da:confused:

Jeg har hatt mye kynnere i alle mine svangerskap. Dette 3 svangerskapet starter kynnerene allerede i uke 12. Nå har jeg gått med kynnere og modningsrier i 3 uker i strekk. Er i uke 37+3. Så for meg en kynnere bare noe jeg har hele tiden, veldig slitsomt og føler av og til jeg må holde på magen så ikke babyen skal falle ut ;-) så nedpress følelse har jeg hatt i 2 mnd, men jm sa jeg måtte være flink med knipe øvelser, så ble det litt bedre!!!

Jeg har ikke hatt en eneste kynner enda tror jeg...
Heller ikke noe nedpress eller stikkninger..
Ingen vondter eller trøtthet. Mye energi.
Sover hele natten også.
Grrrrrr....

Sover hele natten også.
Grrrrrr....
Samme her, kan kjenne vondt i et sekund eller to i løpet av et døgn. Natten flyr som oftest, bekkenet er kranglete - men det teller ikke. Vil uansett ikke ha så mange tegn før over helga. Først da er vi over prematurgrensen og han kan komme når han vil :)

Samme her, kan kjenne vondt i et sekund eller to i løpet av et døgn. Natten flyr som oftest, bekkenet er kranglete - men det teller ikke. Vil uansett ikke ha så mange tegn før over helga. Først da er vi over prematurgrensen og han kan komme når han vil :)
Tenk, snart er de her: babyene våre❤️

Jeg kjente ingenting med førstemann! Men nå har jeg hatt i flere uker, er 37 uker nå i morgen. Hvis det ikke blir baby snart her så blir jeg gal tror jeg.. Forferdelig slitsomt :)

Har hatt mer kynnere og nedpress en før da jeg gikk inn i uke 37 enn jeg har hatt tidligere :) for meg kjennes det ut som menskramper, og til tider har jeg og sånn stikking i dåsa men det kommer jo og går og er kun vondt det ene sekundet det varer, så har ikke hatt noe vondt enda gitt :) kynnerene er jo ikke gode liksom, men absolutt ikke noe jeg vil kalle vondt :) er 38+0 nå og rimelig klar for å få denna babyen, men belager meg på overtid :p

Sover hele natten også.
Grrrrrr....

Kan vel si j har helt motsatt..:-P masse kynnere siden uke 14-15..nedpress og stikkinger den siste uken...lite energi, mye trøtthet og sover ikke en eneste hel natt....:-P hehe, forskjell på folk...;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile

:smiley-angry017
Kan vel si j har helt motsatt..:p masse kynnere siden uke 14-15..nedpress og stikkinger den siste uken...lite energi, mye trøtthet og sover ikke en eneste hel natt....:p hehe, forskjell på folk...;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile
Huff, stakkars deg....:gen113
Ja da er jeg nok ganske heldig sånn sett,:smiley-angelic002 Så jeg er veldig taknemlig .
Man skal ikke ta det for gitt at man har gått i 8 1/2 mnd uten smerter...

som mange andre sier over her,ikke noe kynnere med 1 mann...Men nå derimot,hatt masse kynnere fra tidlig i svangerskapet som bare har økt med antall og i styrke..Har noen rier innimellom men de slutter etter ett par stykker..
Har også stikkinger på kvelden i hønemor,så jeg går og tror att det kan skje når som helst....Er uke 37 i morgen...

Jeg har hatt nedpress en god stund nå og ser tydelig at magen har falt. Kynnere hadde jeg mer av tidligere, men har ikke hatt det på flere uker. er i uke 38+2

Jeg har stikking, mensenmurring med kynner som varer ca ett minutt og kommer ca hvert kvarter, har hat dette ganske lenge nå...dette er min første graviditet og jeg er snart 38 uker på vei. Har også hat falske rier ved fire forskjellige anledninger, to av gangene var det bare snakk om et par rier og de to andre varte mellom ca 30-120 min. Men det er et par uker siden siste falsk rie :(

Med mine 2 første graviditeter hadde jeg masse murringer og kynnere tidlig=Raske fødsler (tror derved at de gjorde meg moden). Denne gang er det mer rolig, begynner å merke av murringer nå (uke 38). Tredje svangerskapet kan jo være litt lurig. Mulig jeg modner men ikke merker av smerter like mye denne gang. Magen er konstant steinhard av kynnere..

Har ikke hatt kynnere/sammentrekninger siden jeg var innlagt, men livmorhalsen er godt moden fordiom + åpning. Er bare i uke 35 så rekner med det kommer med tiden :-) Håper ikke hun lurer meg når det først setter igang (noe jeg har hørt tredjemann gjør) :-p

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Magen strammer og knyter seg om kveldene nå... Har endel nedpress når jeg går mye, shopping i byen f.eks, må stoppe opp :rolleyes: er vel modning på gang... Uvant å føle på når man er førstegangs....

Merket kynnere med førstemann en gang etter uke 30, han ble født i 37+2.
Denne gangen har jeg begynt å få litt nedpress + stikkinger de siste dagene, men kynnere har jeg hatt siden uke 25 ca. Er nå 35+3. Kynnerne er skikkelig harde og har hatt noen tak i korsryggen. Må noen gang puste skikkelig for at kynneren skal gå over, gir seg ikke ved å endre stilling/gå. Så er vel mer maserier enn kynnere kanskje. Men her ligger jenta på tvers så tar det så mye med ro som jeg kan fram til jeg har time hos jordmor på tirsdag... :-)

Back
Topp