Sliter dere med å skjule graviditeten?

Honningblomsten

Forumet er livet
Det gjør jeg nemlig! I går feriet vi bursdagen til meg og sambo hos svigers. Vi skulle ha stort selskap. Så sto jeg og svigermor å lagde salat da. Å hun synes ikke det er viktig å vaske salaten, så det fikk jeg jo ikke lov til. Men jeg gjorde det forde da.

Å på fredag skulle hun ha meg til å bære sånne blytunge poser med store brusflasker. Som jeg da sa at det ville jeg helst ikke. Hvis ikke hun har skjønt det av seg selv nå, så begynner jeg å lure.
Gruer meg til vi skal dit etterpå å rydde opp etter gårsdagen. Håper ikke jeg blir bedt om å bære noe tungt. Det skal bli godt når alle vet det.

Sliter litt ja.. Alle venninnene mine tror jo jeg har gått på en smell siden jeg er så dårlig og ikke jobber... Bortsett fra det går det ganske greit... Men skal på tur med et vennepar neste helg det gruer jeg meg til.. Jeg spyr jo fortsatt hver morgen... Hun er også gravid da.. Omtrendt like langt på vei som meg.. Men skal holde meg, ingen får vite det før 25 juli.. :)

Skjønner det er vanskelig for dere som ikke vil at venner skal vite noe enda. Selv har jeg fortalt det til de nærmeste vennene for flere uker siden. Tenker at dersom det går galt, kommer jeg nok til å ta det ganske tungt, og da er det godt å ha noen å prate med. Det er også koselig å ha noen å glede seg sammen med så lenge alt går bra.
Men de fleste i familien vet ingenting enda ;-)

Huff ja jeg sliter skikkelig.
Jeg har hatt svigermor her to ganger på 1 ukes besøk den siste mnd. Og vi driver egentlig en slik lavkarbokur sammen.... Ehh enkelt å ikke blåse meg :p Jeg spiser jo hele tiden.... Så nå mixer jeg Herbalife shake til henne og spiser brødskiva mi i smug på kjøkkenet :) Rart hun ikke har sakt noe :) Sønnen min sier forøvrig at jeg har blitt lat ;) haha. Blir godt å blåse dette om en 2 ukers tid :)

Det er så og si ute her. Litt domt når det er 1 uke til jeg er 12 uker.. men jeg er ikke så redd for å miste lenger. Familie og venner vet det. Jeg blir ikke sur eller skuffa hvis det kommer ut, men hadde vert fint hvis de ikke sa til allmannsfolk før etter uke 12. Føler det er litt "teit" å si det rett før den sikkre uken :P

Har sagt det til de fleste vi, ihvertfall de som står oss nære :) Litt vanskelig å holde det skjult når det ofte er spekemat om sommeren, så tror nok de fleste har skjønt det uansett :p I tillegg så spyr jeg minst en gang om dagen, så de som husker jeg var dårlig med Oliver klarer å legge sammen.

Om jeg mister nå så synes jeg det er godt å ha støtte fra familie og nære venner, så bryr meg ikke om vi har sagt det :)

er ikke så hemmelig lengre her i gården....foreldre, søsken og flere venninner vet det. Syns det er helt umulig å skjule det jeg..både med tanke på mat jeg ikke kan spise og selvfølgelig alkoholen. Gleder meg til jeg kan si det på jobb etter ferien...bare 2 uker og 1 dag til jeg er 12 uker! wiii!

Ja, begynner å bli litt vanskelig her nå, siden magen har begynt å komme :)

Skal til legen i morra for å få henvisning til tidlig ul, og håper på å få time ganske fort. 

Vil vite termin før jeg forteller det til  familie og venner.

Kun et vennepar som vet det nå, siden vi var på ferie sammen.....

Vi fortalte det i uke 9 sist og nå er jeg mellom 9 og 12 uker på vei.....

Nei, det går helt fint! Kan skylde på amming når det gjelder både det ene og det andre- ift alkohol, treg mage på jenta hvis jeg spiser spekemat osv :-) Men så lever jeg som normalt når jeg er gravid da, slutter ikke å leve fordi om jeg er gravid. Det er bare en tilstand, ikke en sykdom! ;-)

Skal bli godt når babymagen popper ut, slipper å føle at folk er så mistenksom for at man ikke klarer å gå forbi kakedisken ;-) Etter ul i uke 13 slipper vi nyheten til nærmeste familie- resten av omverden får vite etter o.ul, føler ikkeno stress med å fortelle denne gang (samme som sist). Koselig å gå å bære på en hemmelighet også! <3

Njæ, bare nå ihelga siden det var jazzfestival i byen, og ALLE er ute å fester. Jeg ser stort sett bare vennegjengen når jeg fester, så er egentlig overraska over at jeg ikke fikk flere spørsmål om hvorfor jeg var sjåfør to festdager på rad. Men de fleste har jo festa siden onsdag, så var vel ikke oppegående nok til å skjønne noe ;)

Sliter til tider, men blir bare bedre og bedre til å lyve... Hehe :) Begynte med unnskyldninger for kvalmen som f.eks. at jeg drakk noen glass med vin kvelden før og ikke følte meg bra. Da fikk jeg også frem at jeg drikker alkohol og dermed ikke er gravid. Men så er det jo rimelig tydelig at man ikke drikker alkohol på sommeren da... Så jeg skryter på meg å ha drukket andre ganger til de jeg er med. Og nå hadde jeg familien her i går og min mor gikk bananas med å mobbe meg med graviditet, men jeg sa at det var umulig når jeg bruker prevensjonsmiddel og at det nok må være et virus av et slag!

Så ja, sliter med å skjule graviditeten og det vil jo komme en dag hvor alle unnskyldningene er brukt opp :-/

Charl0tte skrev:
Njæ, bare nå ihelga siden det var jazzfestival i byen, og ALLE er ute å fester. Jeg ser stort sett bare vennegjengen når jeg fester, så er egentlig overraska over at jeg ikke fikk flere spørsmål om hvorfor jeg var sjåfør to festdager på rad. Men de fleste har jo festa siden onsdag, så var vel ikke oppegående nok til å skjønne noe ;)

Du er fra Kongsberg du ja? Det er jeg også! Bare at jeg ikke bor der mer.. Nå bor jeg i Nedre Eiker! Men flytter til Modum før babyen kommer.. hihi..

Me he sagt te te den nærmaste familien og te ein par gode venniner. Alle dei som veit me har prøva he vert med på "turen",he vert veldig godt å ha støtten deires dei gongene det he gått gale:) Men håpar eg kan hyle det ut fe resten av verden om ikkje sø lenge:))

Vi har fortalt det til de nærmeste. Men skjønner deg veldig godt. Jeg var lik selv, hadde lyst å bare si det med en gang testen ble positiv. Men synes nå ukene til nå har gått fort, så får bare håpe de fortsetter sånn :)

Det er vanskelig ja. Jeg har heldigvis fått "tillatelse" å fortelle det til mine foreldre og til bestevenninnen min. Noe som er kjempe godt i tilfelle det skulle skje noe, men det banker jeg i bordet for at det ikke gjør :) Når streken ble positiv hadde jeg kjempe lyst å ringe både til foreldrene mine og bestevenninnen min, men ventet til 5+6 for foreldrene mine og 7+6 for venninnen min :) Det gjorde så godt å fortelle det til dem. Nå gjør det meg ikke noe å vente med å fortelle de til flere :) Tror ikke de andre vil få vite det på enda en stund...

Jeg har flere ganger holdt på å forsnakke meg. Det vanskligste er at jeg kan f.eks ikke forklare hvorfor jeg går å legger meg kjempe tidlig, og er redd for å finne på ting med venninner i tilfelle jeg er dårlig den dagen. Og jeg har hatt litt plager i begynnelsen som gjorde at jeg ble sykemeldt i ganske mange uker og kan ikke gå tilbake til jobben min, så er nødt å få tilrettelegging. Den er litt vanskelig å forklare til folk uten at de får mistanke, men tror det har gått bra så langt:)

Back
Topp