Sliten

AnnLykkelig

Juni12s Inkluderende
VIP
Aprilbarna`15
Er det lov å være sliten? Nå er lillesøster på straks 10 mnd syk. Tror hun driver med noen tenner... Hun sover så dårlig. Og så nekter hun fast føde nå og vi er tilbake på fullamming. Hun tar ikke flaske og ammes mye dag og natt. Jeg holder på å gå på veggen og kunne tenkt meg litt tid. Tid til å bare dra på trening eller besøke ei venninne på kvelden. Så føler jeg meg mislykket som er sliten og har det behovet...

Ja, selvfølgelig er det lov! Har du ikke mulighet for å få litt avlastning?

Ja! Det er så klart lov å være sliten.
Noen som kan hjelpe deg, å gi deg litt avlastning ?
Vil gi deg en stor klem og skryt som innrømmer at det er tungt å være småbarnsforelder ♡

Hvis du er sliten, hvordan orker du å dra på trening da???

Ja, selvfølgelig er det lov! Har du ikke mulighet for å få litt avlastning?

Har ikke så mye mulighet for det egentlig... Vanskelig også da frøkna ikke vil ha noe annet nå enn morsmelk! :p

Ja! Det er så klart lov å være sliten.
Noen som kan hjelpe deg, å gi deg litt avlastning ?
Vil gi deg en stor klem og skryt som innrømmer at det er tungt å være småbarnsforelder ♡

Tusen takk <3 Litt "godt" å høre at det er lov! Vanskelig med avlastning når frøkna kun vil ha morsmelk nå! :p

Hvis du er sliten, hvordan orker du å dra på trening da???

For ett spørsmål!! Trening gir energi, trening gir overskudd, trening gir bedre søvn, trening gir egentid. Trening er super viktig selv om man er sykt sliten ;)

Ja, fullt lov å være sliten!
Hun er stor nok til å være en time eller to uten deg til kvelden. Dra på trening, og far klarer fint å ta vare på henne!

Er vel mulig å være sliten i hodet også?
Var det jeg lurte på. Om du var sliten mtp søvnmangel eller mer "lei".
Det er jo helt normalt å ville være noe annet enn bare en mamma 24/7. Den beste trøsten jeg kan gi deg er at det bare er for en liten periode. Men det er lett for meg å si nå som bettopp er ferdig med den perioden og ikke midt oppi den:p Har selv vært der nettopp. Yngste på 2 har nettopp begynt å sove igjennom uten mat 3-5 ganger på natten. Hatt mye sykdom i høst og vinter der jeg har fullammet. Og problemer med fast føde, så jeg fullammet i 10-12 mnd og ellers 50/50 mat og pupp fram til 20 mnd. Men nå er dette mitt andre barn, så jeg har taklet det litt bedre denne gangen fordi jeg vet det går over og bare prøvd å kose meg i den perioden jeg er i her og nå. Så det var det som hjalp meg.
Men ja det er lov å være sliten og lei. Prøve å la far ta henne rett etter en amming, så har du kanskje et par timer for deg selv?

Ja det er lov og har også måttet fullammet i perioder etter vi begynte på vanlig mat.

Det er lov og viktig med litt tid før seg selv. Avkobling og annet miljø er utrolig godt for kropp og sinn. Som småbarnsforeldre blir vi av og til fastlåst i situasjoner som tapper oss litt. Trøsten er at det er verdt alt.

Kan du ikke få litt avlastning??? Trening er godt når man er litt sliten i hodet. Håper du vet at det er bare for en periode til tennene kommer ut. Krevende ja, men er dessverre ikke så mye og gjøre med det. Klem

Selvfølgelig er det lov og helt naturlig å være sliten. Selv om det bare er en periode så er det utrolig hvor sliten man faktisk kan bli, og man har godt av å få koble av litt. Så om du har mulighet for litt avlastning hadde jeg med god samvittighet fått meg litt trening, det er jo så godt for hode og kropp :)

Kan kun svare for meg selv, men om en er sliten gjør det godt med litt trening, både for hode og kropp..
Ja når man er litt fastlåst i småbarnslivet som tapper en for energi. Da er det deilig å komme seg ut å gjøre noe annet :) Er forskjell på det og å være så utslitt at man bør prioritere søvn. Det går en grense mellom når trening gir energi eller bare gjør deg enda mer sliten.

Såklart er det lov! Jeg var på klubb igår kveld og var borte i tre timer. Det var som ferie, terapi for sjelen! :P Han våkner ofte på kveld så det sliter meg ut. Ammer sikkert 4-5 ganger mellom 19 og 23.

Klart det er lov å bli sliten!

Og storebror hos dere krever jo også sitt regner jeg med, så man får jo aldri ro...
Det er i disse periodene man kjenner man har flere barn og at det er tøffere enn når man bare hadde en :-P

Når er det ikke lov å være sliten?? :o
Klem til deg.. Noen perioder er tøffe.. Sender deg litt mammastyrke!

Er det lov å være sliten? Nå er lillesøster på straks 10 mnd syk. Tror hun driver med noen tenner... Hun sover så dårlig. Og så nekter hun fast føde nå og vi er tilbake på fullamming. Hun tar ikke flaske og ammes mye dag og natt. Jeg holder på å gå på veggen og kunne tenkt meg litt tid. Tid til å bare dra på trening eller besøke ei venninne på kvelden. Så føler jeg meg mislykket som er sliten og har det behovet...
Det er lov å være sliten!! Vi var så slitene her sist helg at vi sendte eldste til besteforeldrene hele helgen, hadde hu minste, men hu er rolig i forhold til han eldste.

Du får ikke reist og trent mellom ammingene da?

Back
Topp