Sliten :(

fricah

Flørter med forumet
Ok, viste det kom til å kreve mye av både hodet og kroppen min, men nå får jeg virkelig kjenne det.
Jeg er hjemme med jenta mi på snart 3mnd og valpen vår(som er like gammel som hu) 24/7. Gubben jobber fra 7-halv 4 hver dag og det tærer på meg... Han får sammenhengende nattesøvn hver dag og har ikke byttet bleie på maange dager.. En å annen matflaske når han har kommet hjem å slappet av litt.. Men jeg er fortsatt den som går turer med bikkja, lager middag, gjør alt husarbeidet, han greier ikke legge sammen sokkene sine en gang!
Er så lei, og gjennomsliten. Tulla våkner stort sett kl4 på nattan eller 6 på morgenen uten at sambo bryr seg noe spess da han tar det som en selfølge at jeg tar hu hver enestre gang.[:(]

Skal han ha særbehandling fordi han jobber?

Nei!!! Her må du bare sette ned foten...Vet det ikke er lett, har selv tatt den kampen og grått noen tårer. Men det må til...Nå vet jeg ikke når det er leggetid for henne? Hvis det er tidlig på kvelden, så bør pappaen være der for henne frem til hun legger seg og så slappe av etterpå...

Og hvem sitt valg var det å få hund? Høres ikke ut som det var riktig tidspunkt å få det på...

Sender en klem og håper du tør å ta den samtalen

(Skjønner jeg er heldig som har en pappa som kommer hjem fra jobb og VIL være med guttungen...Han tar seg av alt frem til Lucas legger seg kl 19. Dvs underholdning, kveldsstell og gir siste flaske før natta...Og han rydder kjøkkenet etter middag, koker og klargjør flasker hvis ikke det er gjort...)

Har du snakka med han om det?
Også en liten krevende valp oppi dette også?

Nei skjønner godt du er sliten altså. Men tror du må ta en skikkelig prat med mannen din. Men desverre er det mange mannfolk som tror å være hjemme med barn og hus ikke er hardt arbeid i forhold til en jobb... [>:] 

*klemmer*

TA EN PRAT MED MANNEN DIN! Viktig viktig viktig! Vær ærlig og åpen med han så dere får tatt tak i dette og ordnet opp med en gang!

Sånn var det her også, bortsett fra at barnefar her IKKE jobba.

Nå sitter jeg alene med 2 små 100%.

Jeg kjener meg så veldig godt igjen i det du skriver!! Vi har riktignok ikke skaffet oss hund enda (jeg har gitt streng beskjed om at det er uaktuelt så lenge vi har en liten baby.. Har hatt hund hele livet og vet at valpen krever sitt, for å si det sånn [:)])

Min samboer er riktignok flink til å hjelpe til når han er hjemme og han har nattstellene i helgene. Men likevel så er det tøft å være den som går hjemme dag ut og dag inn... vasker, lager mat, går tur med ungen.. ja rett og slett er HUSMOR![&:][&:]
Noen elsker det, men jeg syns det er mer slitsomt enn "stas", for å være ærlig.. Det er jo ikke "bare bare" å få livet sitt snudd fullstendig på hodet.. Det tar tid å gli inn i mammarollen og det er SUPERVIKTIG at du snakker med samboeren din, prøver å få han til å forstå og hjelpe deg! Hvis ikke kan det rett vest med med både deg og forholdet. Snakk sammen og vær ærlig! Fortell at du måå ha hjelp for at ting skal fungere og at du ikke skal bli utbrent, sliten, sur og lei..  Det er det ingen av dere som har noe godt av.

Masse klemmer til deg

ORIGINAL: fricah

Ok, viste det kom til å kreve mye av både hodet og kroppen min, men nå får jeg virkelig kjenne det.
Jeg er hjemme med jenta mi på snart 3mnd og valpen vår(som er like gammel som hu) 24/7. Gubben jobber fra 7-halv 4 hver dag og det tærer på meg... Han får sammenhengende nattesøvn hver dag og har ikke byttet bleie på maange dager.. En å annen matflaske når han har kommet hjem å slappet av litt.. Men jeg er fortsatt den som går turer med bikkja, lager middag, gjør alt husarbeidet, han greier ikke legge sammen sokkene sine en gang!
Er så lei, og gjennomsliten. Tulla våkner stort sett kl4 på nattan eller 6 på morgenen uten at sambo bryr seg noe spess da han tar det som en selfølge at jeg tar hu hver enestre gang.[:(]

NEI!!!
Mannen din skal ikke ha særbehandling fordi han går utav huset for å komme seg på jobb (det å vere hjemmeværende mamma er en jobb det også, gjerne den tøffeste av de alle).
Men akkurat det at han får sove om nettene og får den søvnen han trenger før han skal avgårde synest jeg er greit, så får han heller ha henne når han kommer hjem igjen og ta henne i helgene slik at du får sovet litt også.
Jeg kjenner jeg er utrooolig sliten jeg også, og jeg har også en mann som går på jobb klokka 6 og er hjemme igjen i 4-halv5 tia.
Men til gjengjeld er han veldig flink til å ha lillegutt når han er hjemme fra jobb, så jeg får hvilt meg litt, bada og tatt litt vare på meg selv.
Han står også opp med han i helgene slik at jeg får mulighet til å sove ut litt [:)]

kjenne meg også igjen i det du skrive, har en mann som trur at fordi han jobbe, så trenge han ikkje stå opp på natta, gjør ingenting husarbeid, og legger seg på sofaen og sover når han komme heim fra jobb.. har 3 unger, så blir mye rot i huset. føle heila tiå mi går til husarbeid og barnestell. ville heller gått på jobb å fått kobla av litt å truffet andre mennesker. så gleder meg til eg skal komme meg ut i jobb igjen [:)]
da han min va permitert pga været nettopp, å ikkje gjorde noen ting da heller i plassen for å ligge på sofaen å spille ps3 så satte eg foten ned! Eg sa at han fikk jammen begynna å hjelpa til her heima eller så tok eg med ungane å flytta.. da sjerpa han seg, heilt til han begynnte på jobb igjen[&o]
Mannfolk stort sett e egoista å trenge å få ting inn m teskei. forklar han hvordan du har det. Håper ting blir bedre hos dere [:D] hørtes stress ut med en hund å ta seg av i tillegg til alt anna

jeg vet hvordan du har d.. å d er utrolig slitsomt.. man blir sliten av å være sliten også.. her måtte jeg bli så sint at d var rett før jeg tok inn på hotell.. er så dumt at d må til før mannfolk fatter noe liksom.. du kan jo streike.. d gjorde jeg også en gang, han kom fort etter.. vasket kun mine og mini sine klær, laget mat til meg og mini bare osv... husk at når han går ut i permisjon så kan du kreve like mye av han, så ser han hvordan du har d.. jeg er slik at om han ikke vil opp om natten så skal han.. mini her får flaske så er ingen grunn til at han ikke skal stå åpp.. du må bare være veldig streng.. du må også si at nå skal dere sette dere ned å snakke sammen. si hvordan du føler d.. di har godt av å høre d...

ORIGINAL: fricah

jeg har det akkurat som deg, og begynner og bli rimelig lei selv.
Er det virkelig rett for mannfolka at di skal få slappe av og bare ''kose'' seg foran tv'n fordi dem jobber?

Jeg skjønner godt at du er sliten. Og en prat er nok på sin plass. Personlig synes jeg det er greit å ta natten, siden jeg tross alt ikke må opp og ut tidlig på morgenen. Kan heller bli kjemmet bort i helgene innimellom [:)]

Kanskje det hjelper om du legger frem et forslag til fordeling av oppgaver, sånn at han vet hva som forventes av han. Her i huset tar jeg det altfor ofte for gitt at samboeren kan lese tankene mine, men ingenting blir riktig før jeg setter ord på det [;)]

Lykke til!

Sett ned foten!!

Her jobber mannen fra 7 til halv 4 hver dag, men alikevel bruker han MYE tid på barna og han lager middag ca annen hver dag..
Å nå mens minsten er syk, så står også han opp på natta! Og det syns han selv også bare er rett og rimelig. Han skjønner heldigvis at jeg blir sliten[:)]

Eneste han ikke gjør er husvask og klesvask, men han pusser opp nede så det trenger han ikke tenke på da syns jeg!

Noen mannfolk mener vi bare går hjemme å slapper av og livet bare er en dans på roser rett og slett.. Men vi har en "jobb" som er 24/7. Og har mye å gjøre vi også!

Så si fra til mannen din du, og si han MÅ hjelpe til.. Sier seg selv at du ikke kan gå å gjøre alt hele tiden og bli mer og mer sliten for hver dag..

Goood klem[:D]

vet du hva...det er KJEMPESLITSOMT med både hund og baby...og i ditt tilfelle to babyer ( hvis vi teller mannen din...) Han måå bare innse at om han er på jobb 8 timer om dagen, så er du på jobb 24 timer i døgnet og har aldri fri.... Vi har verdens snilleste og mest tålmodige hund på knappe året, men det ble for mye for meg med både hund og baby akkurat nå, så Lotte(hunden) bor hos faren min en liten periode til ting har gått seg skikkelig til her...du har ikke noen som kunne hjulpet deg med hunden så du fikk litt mindre på deg?

Uff da!

Synes du skal ta deg en ordentlig prat med mannen din. Virkelig, er ikke sikkert han ser tegninga her (ja jeg vet...men det går faktisk an å være så tett).

Vi har to hunder, en på 5 og en på 10 mnd + en liten baby og en baby til på vei. Vi deler på alle oppgavene utenom turer med bikkjene for de tar han uten å klage, og vi har klart oss overraskende bra hittil. Så det er faktisk mulig.

ORIGINAL: *AnjaElise*

Sett ned foten!!

Her jobber mannen fra 7 til halv 4 hver dag, men alikevel bruker han MYE tid på barna og han lager middag ca annen hver dag..
Å nå mens minsten er syk, så står også han opp på natta! Og det syns han selv også bare er rett og rimelig. Han skjønner heldigvis at jeg blir sliten[:)]

Eneste han ikke gjør er husvask og klesvask, men han pusser opp nede så det trenger han ikke tenke på da syns jeg!

Noen mannfolk mener vi bare går hjemme å slapper av og livet bare er en dans på roser rett og slett.. Men vi har en "jobb" som er 24/7. Og har mye å gjøre vi også!

Så si fra til mannen din du, og si han MÅ hjelpe til.. Sier seg selv at du ikke kan gå å gjøre alt hele tiden og bli mer og mer sliten for hver dag..

Goood klem[:D]

Woops!! DET er noe jeg får beskjed om HVER dag da jeg spør, eller.. jeg må faktisk MASE på han hvis thea ligger og skriker, og han reagerer ikke siden han forventer at jeg skal ta henne hver gang.. [&:][&:]

Føler så med deg.

I sta sa han til meg, jeg blir sliten av å ikke gå hjemme jeg veit du.. Teit å si...

Pardon my french; Men ikke faen om han skal. Han kan i det minste ta seg av hunden! 

Back
Topp