sliten, trist og lei...

lita_23

Elsker forumet
noen andre som føler de får veldig lite hjelp eller... ?

nå må jeg bare si jeg beundrer alle alene mødre som takler alt alene...
jeg bøyer meg i støvet..

har en utrolig sløv mann som nesten ikke bidrar, og merker at dette er utrolig slitsomt..
[:(][:(]

Signerer denne! Må be han om det, for at noe skal bli gjort.. [:'(]

ORIGINAL: Kamilla1

Jeg er alene, men har en flott og stor familie rundt meg. Har ikke trengt noe hjelp til nå, men det blir vel ''verre'' jo større de blir!

har ei på 4 i tillegg.. så det er vel det som gjør det vanskelig.. kan lissom ikke hvile når Caspian sover.. Må være oppe om natten med han og dagen med ho største.. da blir det tungt merker jeg....

Men for all del.. bøyer meg i støvet uansett.. det er ikke bare bare [:)]

ORIGINAL: eiramena

Signerer denne! Må be han om det, for at noe skal bli gjort.. [:'(]

ikke værst at han gjør det når du ber han da, selv om noen ting er i min verden en selvfølge at de burde gjøre.. .*arg* sinna og lei kjenner jeg.... [:@] Mannfolk!

Kan ikke leve med de, og kan ikke leve uten..

Men seriøst om du ber han om å skifte bleie eller ta ut av oppvaskmaskina gjør han det ikke da?
Min han er veeeldig flink til å utsette sånt som ikke må gjøres med en gang, så søppla står gjærne leeenge før den blir båret ut, eller klærne i vaskemaskina før de havner i tørketrommelen, og rene kopper ut av oppvaskamskina.. Alt sånt tar fort et par timer [&:] Men ber jeg han om å skifte blei gjør han det uten å mukke (for oftes)..

Men seriøst om du ber han om å skifte bleie eller ta ut av oppvaskmaskina gjør han det ikke da?
Min han er veeeldig flink til å utsette sånt som ikke må gjøres med en gang, så søppla står gjærne leeenge før den blir båret ut, eller klærne i vaskemaskina før de havner i tørketrommelen, og rene kopper ut av oppvaskamskina.. Alt sånt tar fort et par timer [&:] Men ber jeg han om å skifte blei gjør han det uten å mukke (for oftes)..

han tar en bleie i ny og ne... men ikke hvis det er mye bæsj...
vurderer sterkt å gi guttungen mat og pumpe til et måltid til og dra bort noen timer.. så kan han prøve seg på to alene og kjenne litt på det. helst skulle han hatt en hel natt pluss en dag.. og gjort husarbeid i tillegg... så kanskje han hadde skjønt litt mer...

ORIGINAL: lita_23

han tar en bleie i ny og ne... men ikke hvis det er mye bæsj...
vurderer sterkt å gi guttungen mat og pumpe til et måltid til og dra bort noen timer.. så kan han prøve seg på to alene og kjenne litt på det. helst skulle han hatt en hel natt pluss en dag.. og gjort husarbeid i tillegg... så kanskje han hadde skjønt litt mer...

Litt enig med deg der ja!! Mannfolka vet ikke hvor lett de egentlig har det!!!! [:'(]
Men jeg tror jeg hadde fått angst av å la Nikolai være alene med far i våken tilstand.. hehe

ORIGINAL: lita_23

noen andre som føler de får veldig lite hjelp eller... ?

nå må jeg bare si jeg beundrer alle alene mødre som takler alt alene...
jeg bøyer meg i støvet..

har en utrolig sløv mann som nesten ikke bidrar, og merker at dette er utrolig slitsomt..
[:(][:(]

Heldigvis er jeg kjempe heldig som har en mann som virkelig står på både når det gjelder jobben sin og flink til og hjelpe meg med barna.
Han tar hovedansvaret for han mellomste og eldste på morningene. Og hjelper mye til etter jobb.
Så slipper og mase på han om bleiskifting og div ting som må gjøres.
Vi var to om og få barn og da er det bare rett og rimelig at man fordeler på oppgavene med barna.
Han var ikke slik med første fødte, men skjønte fort at han måtte hjelpe til om han ikke ville ha en gretten og sliten dame i hus.[:D][:)]

Shønner deg godt... slitsomt med lite hjelp.. Bor alene med lillejenta her, og det er veldig slitsomt. Men tror det hadde vært tyngre og enda mer slitsomt hvis jeg hadde bodd med barnefar og han ikke hadde hjulpet til...Tror det å gå rundt å ha alt ansvar for barna og alt i huset, å i tillegg se at barnefar ikke hjelper til tynger mer enn å være alene, for da vet jeg at jeg må gjøre alt.

Håper det ordner seg og at ting blir bedre for deg. Tungt å gå sånn.

Ja, alenemødre står det stor respekt av! [:)]
Må si at sambo er veldig flink, men om natta er han jo helt borte!! Men er en sjelden gang jeg trenger litt hjelp om natten da. Får håpe han skjerper seg litt og hjelper til[;)]

eg er nok ein av veldig heldige. her gjere han alt (ber faktisk om og få ta bleieskiftet [:)]) husarbeid har han alltid vert flink med, men endo meir no etter guten kom til. så er veldi glad eg slepper om mase om at han skal gjere noko.

ORIGINAL: Julia89

Her må jeg ofte be sambo og å gjøre ting flere ganger, ikke alltid han gjør det heller. Så da må jeg mase, og da blir det kjefting og krangling..
Så skjønner deg! Mannfolk..

Signerer denne!! [:@]

når jeg leser debatten her så ser jeg at jeg er utrolig heldig, gubben er knall flink med både barna og husarbeidet :)
er jo jeg som tar det meste om natta og når han er på jobb(det skulle jo bare mangle) men når han kommer hjem så trenger jeg ikke å be han om noen ting - han vet/ser selv hva som trengs å gjøres :)

i tillegg så tar han begge barna  1-2 timer ca hver dag/annahver dag så jeg får litt fri tid for meg selv hvor jeg drar og trener og tar sol :D

ORIGINAL: thejohan
Skal love dere at det hadde blitt så sinnsykt månelyst her hvis han ikke hadde trådd hjelpende til!!
Vi er to om barna våre! Vi var to om å bli gravid.
Vi er to! Enkelt og greit!

sign.

Jeg kan itte få fullrost foloveden min:). Han tar bleieskift på natten og legger henne intil meg da jeg skal amme. Han tar som regel morgen stell og kveldstell. Skifter bleie på dagen. Lager mat og hjelper til i huset:). Ikke rart jeg elsker den mannen:). Jeg har sagt det til han at jeg syns jeg er kjempe heldig for det er ikke mange mannfolk som gjør såååå mye. Han svarer at det skulle bare mangle at han ikke gjorde noe.
Sys det er en god ide jeg og pumpe seg og få mannen til å forstå hvor mye jobb det er med et barn......så han får prøvd seg som mamma;)

Back
Topp