sliten rygg

muffinsdronningen

Glad i forumet
Flere som er slitne i ryggen?

hva gjør dere for å "behandle"/unngå det?
har prøvd å både slappe av og trene men synes ikke noe hjelper.
har energi til å gjøre mye, men ryggen sier nei.... kjedelig.

tar det med ro.. blir fort ødelagt i ryggen jeg også og da er det bare å ligge i sofaen som hjelper.

har sinnsykt vondt i ryggen hver dag ,både nederst og øverst på ryggen.
jeg pleier å tøye ut ,å det hjelper som regel.
i den babyboken man fikk av legen/på sykehuset står det øvelser på hvordan man kan tøye ut ryggen:)

aktupunktur og kopper...hjelper masse.

Rygg/bekken belte kan hjelpe....

regner med du har vondt fordi kroppen er sliten av å bære "ryggsekk" på magen hele tiden.. 

Har det samme her. Etter å ha vært syk med lungebetennelse i en mnd. så har jo energien min sprudlet over, og vil jo nå bruke noe av den. Må det også, for vi skal selge tomannsboligen vår, legger den ut etter påske og da kommer fotograf. Men ryggen er så lite samarbeidsvillig som den kan få blitt. Og må vel innse at det er noe bekkenproblemer også inni bildet. Men jeg presser som regel bare på. Nå vil jeg gjøre noe jeg også!!!! :)

Ja, jeg har også masse vondt i ryggen.
Har noen yoga ryggøvelser jeg prøver å gjøre, men er ikke mye som skal til før jeg får kynnere, så da er det neimen ikke lett gitt, hehe. I natt lå jeg våken 1 1/2 time pga at det var vondt enten jeg lå på den ene eller den andre siden. Når jeg sitter på sofan med en god pute i ryggen hjelper det noe.

Ellers prøver jeg å trøste meg med at det ikke er mange ukene igjen nå, så da kan jeg holde ut :)

Jeg har mye vondt i ryggen (hele ryggen). Selv om jeg blir fryktelig sliten, så går jeg jevnlig på bekkentreninger hos fysioterapeut. Rygg og mageøvelser styrker ryggen og hjelper i det lange løp. Får også behandling utenom treningene. Er deilig å få knekket opp stive ledd. Ellers hjelper det å sove en hel, lang natt god seng. Jeg kan ikke ligge på sofa, da den er for hard :p 

Når lillegutt er kommet skal jeg trene bevisst for å styrke ryggen så mye som mulig til neste svangerskap. Vi planlegger ikke noe nytt med det første, men det er greit å være litt mer fysisk forberedt føler jeg :) 

Jeg går til fysioterapeut og får akupunktur når det er som værst. Når bekkenet og ryggen er litt mer samarbeidsvillig, trener jeg 2-3 ganger i uken. Har fått øvelser med fokus på å styrke rygg- og bekkenmuskulatur. Og ellers er det mye hviiiiiiile.....kjedelig, men nødvendig.

lilyofthevaley skrev:
Rygg/bekken belte kan hjelpe....

regner med du har vondt fordi kroppen er sliten av å bære "ryggsekk" på magen hele tiden.. 

ja det kjennes slik ut ja.. idag hadde jeg med meg ispose på jobben og hjalp masse.
før ble jeg sånn i ryggen hvis jeg ikke fikk trent...
kan det gå litt over når/hvis hodet fester seg - noen som vet?

uansett er det ikke lenge igjen nå jenter!!

sterk rygg er alltid greit!
synes også det er godt å få knekt opp :)

ellers er yoga fint også... heldigvis time imorgen!

Back
Topp