Sliten på jobb

CornflakeGirl

Elsker forumet
Febbisbebbis'18
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er i dag 6+4. Jeg har lege-og jordmortime når jeg er 12+1. Jeg blir litt fortvilet fordi jeg føler at man bare skal ta seg sammen og slappe av til da. Jeg kunne trengt litt veiledning, info og trygging. Har aldri vært gravid før, er 38 og lurer jo på saker ifht bla utvidet fosterdiagnostikk ( skal bli kalt inn til sykehuset men har ikke hørt noe ennå). Er konstant trøtt og sliten og det er vanskelig å være 8 t på jobb. Fikk litt kontakt med bedriftshelsetjenesten i dag men kan ikke snakke med de før det er bestilt tid gjennom leder og tilsagn fra nav er gitt (Ferie såklart, stedfortreder fra neste uke).
Blir mye tårer nå og graviditeten har all fokus.

Hva gjør andre som sliter med å jobbe med trøtthet og kvalme? Er mange av dere sykmeldt? Har dere tilrettelagt arbeid grunnet graviditeten?
 
Jeg har sommerferie, så slipper akkurat den problemstillingen denne gang.

Men sist jeg var gravid bestilte jeg ekstra time hos legen før den første gravidkontrollen både for å snakke om graviditeten og for å få gradert sykmelding. Anbefaler at du gjør det samme siden formen ikke er god:-)
 
Er det en ting som er sikkert så er det at graviditeten tar absolutt all fokus! Jeg har dager på jobb der jeg absolutt ikke kvalifiserer til produktiv. Alt jeg tenker på er spiren og hvor kvalm og trøtt jeg er. Heldigvis nå på sommeren så er det litt late dager på jobb også. Jeg vet ikke hva du jobber med? Men hos oss er det lov med litt ekstra slack nå på sommeren. Er selv 35 og venter barn nr.3. Men selv om jeg vet hva jeg går til er alt annerledes hver gang. jeg sammenligner selvfølgelig, men finner ikke store likheter. Det er greit å ha noen å snakke med synes jeg. Når hodet gir alt fokus til magen og hele verden rundt liksom slutter å eksistere. Dette synes jeg har blitt bedre etter en stund med de to første også. Da gikk dagen liksom litt av seg selv uten at jeg bare så navlen min:) Misforstå meg rett. Det er veldig koselig å faktisk kunne være navlebeskuende og føle man har god grunn til det. Men dagene går litt raskere når man klarer å fokusere på verden:)
Det er ingen skam å sykemelde seg om du er dårlig form. Ingen skal komme å si at du bare må skjerpe deg. Det er så utrolig mye som spiller inn i en graviditet at det er umulig. Første svangerskap var jeg sykemeldt i tre uker i starten av svangerskapet. Det var fordi jeg ikke fikk i meg mat i det heletatt og var usedvanlig trøtt og slapp. Andre svangerskap så hadde jeg ikke det problemet, men ble sykemeldt litt senere på grunn av bekkenløsning og premature rier.

Snakker om fokus.. jeg sitter på forumet i stedet for å jobbe:)
 
Jeg har også mange spørsmål og skal etterhvert jobbe nattevakter. Siden jeg er sliten og trenger en del ekstra søvn har jeg bestilt legetime denne uken. Og jeg er 6+4 i dag og har time om 2 dager. Legen sa det var bare fint om jeg kom tidligere når jeg lurte på mye. Lenge å vente 5-6 uker til!
 
Jeg har sommerferie, så slipper akkurat den problemstillingen denne gang.

Men sist jeg var gravid bestilte jeg ekstra time hos legen før den første gravidkontrollen både for å snakke om graviditeten og for å få gradert sykmelding. Anbefaler at du gjør det samme siden formen ikke er god:-)

Skal prøve å ringe legen igjen etter lunsj.Fikk beskjed sist jeg var der (uke 4)om at det ikke var nødvendig å snakke mer før ca uke 12. Må nok bare være litt tøffere. Sommerferie om tre uker hjelper masse.
Håper du nyter ferien og at formen er bra :)
 
Kjenner meg igjen i dette! Er 10+1 i dag, og de siste tre ukene har vært et h******. Jeg har ikke mulighet til å sykmelde meg, og det har vært så tungt at jeg har ikke ord for det. Det er flere timer tilbragt på toalettet, og enda flere timer hvor jeg har vært helt bortreist i hode! Føler meg som en lusen medarbeider som ikke har hodet med seg i det hele tatt! Skal heldigvis ut i ferie neste fredag! Da blir det fire uker med friiii!
 
Er det en ting som er sikkert så er det at graviditeten tar absolutt all fokus! Jeg har dager på jobb der jeg absolutt ikke kvalifiserer til produktiv. Alt jeg tenker på er spiren og hvor kvalm og trøtt jeg er. Heldigvis nå på sommeren så er det litt late dager på jobb også. Jeg vet ikke hva du jobber med? Men hos oss er det lov med litt ekstra slack nå på sommeren. Er selv 35 og venter barn nr.3. Men selv om jeg vet hva jeg går til er alt annerledes hver gang. jeg sammenligner selvfølgelig, men finner ikke store likheter. Det er greit å ha noen å snakke med synes jeg. Når hodet gir alt fokus til magen og hele verden rundt liksom slutter å eksistere. Dette synes jeg har blitt bedre etter en stund med de to første også. Da gikk dagen liksom litt av seg selv uten at jeg bare så navlen min:) Misforstå meg rett. Det er veldig koselig å faktisk kunne være navlebeskuende og føle man har god grunn til det. Men dagene går litt raskere når man klarer å fokusere på verden:)
Det er ingen skam å sykemelde seg om du er dårlig form. Ingen skal komme å si at du bare må skjerpe deg. Det er så utrolig mye som spiller inn i en graviditet at det er umulig. Første svangerskap var jeg sykemeldt i tre uker i starten av svangerskapet. Det var fordi jeg ikke fikk i meg mat i det heletatt og var usedvanlig trøtt og slapp. Andre svangerskap så hadde jeg ikke det problemet, men ble sykemeldt litt senere på grunn av bekkenløsning og premature rier.

Snakker om fokus.. jeg sitter på forumet i stedet for å jobbe:)

Jeg er ergoterapeut og har i grunn lik arbeidsmengde året rundt. Du har nok rett med tanke på fokus. Håper boblen sprekker litt når jeg føler meg tryggere. Ringte sykehuset og fikk opplyst time der i alle fall, det blir uke 9. Takk for at du delte dine tanker :) masse lykke til med nr. 3!
 
Jeg har også mange spørsmål og skal etterhvert jobbe nattevakter. Siden jeg er sliten og trenger en del ekstra søvn har jeg bestilt legetime denne uken. Og jeg er 6+4 i dag og har time om 2 dager. Legen sa det var bare fint om jeg kom tidligere når jeg lurte på mye. Lenge å vente 5-6 uker til!

Ja, altfor lenge. Er nok litt flink pike. Må bare riste det av meg :) Høres ut som du har en du lege. Masse lykke til!
 
Jeg har ferie nå så det får ikke de store konsekvensene at jeg er så drit dårlig, men har likevel besluttet å dra til legen i dag i håp om å bli sykemeldt. Blir jeg det kan jeg få ny ferie på et annet tidspunkt. Ferien er uansett ødelagt av at jeg er så kvalm og syk :/
Håper egentlig også på sykemelding litt ut i de første ukene tilbake på jobb. Har jeg samme form som nå, har jeg ingenting der å gjøre...
 
Kjenner meg igjen i dette! Er 10+1 i dag, og de siste tre ukene har vært et h******. Jeg har ikke mulighet til å sykmelde meg, og det har vært så tungt at jeg har ikke ord for det. Det er flere timer tilbragt på toalettet, og enda flere timer hvor jeg har vært helt bortreist i hode! Føler meg som en lusen medarbeider som ikke har hodet med seg i det hele tatt! Skal heldigvis ut i ferie neste fredag! Da blir det fire uker med friiii!

Stakkars deg :( det handler om lojalitet også ja. Så digg det blir med ferie! :) lykke til!
 
Jeg har ferie nå så det får ikke de store konsekvensene at jeg er så drit dårlig, men har likevel besluttet å dra til legen i dag i håp om å bli sykemeldt. Blir jeg det kan jeg få ny ferie på et annet tidspunkt. Ferien er uansett ødelagt av at jeg er så kvalm og syk :/
Håper egentlig også på sykemelding litt ut i de første ukene tilbake på jobb. Har jeg samme form som nå, har jeg ingenting der å gjøre...

Høres lurt ut, håper formen endrer seg snart så ikke hele sommeren går :) lykke til hos legen!
 
Jeg er ergoterapeut og har i grunn lik arbeidsmengde året rundt. Du har nok rett med tanke på fokus. Håper boblen sprekker litt når jeg føler meg tryggere. Ringte sykehuset og fikk opplyst time der i alle fall, det blir uke 9. Takk for at du delte dine tanker :) masse lykke til med nr. 3!

Lykke til på sykehuset da:) Det er min erfaring at fokuset forsvinner litt.. eller det er ikke sant. Det blir lettere å distrahere seg selv etter hvert. Jeg vet alle sier det og jeg skjønner egentlig ikke helt hvordan.. men jeg sier det jeg også. Forsøk å kos deg litt med tanken i stedet:) Kanskje tiden går raskere.
 
Jeg har ferie denne uken også så det går bra at jeg har vært kvalm og dårlig form for vi hadde ingen andre planer en å slappe av hjemme. Men skal til legen på fredag og håper jeg får kanskje 50 % sykemelding fra neste uke, klarer ikke jobbe fullt med slik form. Og når jeg begynner på jobb igjen har jeg egentlig ansvaret for det meste pga ferie for andre, men jeg må bare tenke på meg selv og spiren. Gidder ikke presse meg ekstra for noen sin skyld, ingen som takker meg for det likevel :P
 
Her er jeg også kvalm.. men har luksusen av å kunne ha hjemmekontor så det blir det frem til ferie til mandag.. Men sitronvann i stedet for kaffe.. og forum i stedet for jobb.. hahaha.. ja det var det der fokuset da..
 
Ja, altfor lenge. Er nok litt flink pike. Må bare riste det av meg :) Høres ut som du har en du lege. Masse lykke til!

Er ikke noe vits å være flink pike når det kommer til dette! Bekymringer går utover både tiden man sover og tiden man er våken! Bedre å få noen svar :)
 
Jeg ble sykemeldt av gyn ut uken i dag pga kvalme/oppkast og feil på elektrolytter. Begynner ferie på fredag, så da blir det mindre stress. Har kjempedårlig samvittighet, for det medfører jo at noen som ventet på time hos meg (jeg er kirurg) må vente helt til etter ferien min (midt i august) på ny time. Jeg prøvde å argumentere for at jeg sikkert kunne klart 50%, men det var absolutt nei... Må uansett innom jobb å avslutte noen saker før ferien, men kjip avslutning før ferien. Håper virkelig kvalmen gir seg litt før vi skal på reise om to uker...
 
Har ikke lest gjennom hva alle her anbefaler, så kan hende noen har sagt det allerede. Men bestill legetime til ca uke 7/8, si at det er svangerskapsrelatert(ikke 1. svangerskapskontroll). Da kan du få snakket litt med legen om bekymringene dine, og samtidig be legen om å sende henvisning til sykehuset :)
Jeg fikk brev fra sykehuset mindre enn en uke etter at legen hadde henvist. Veldig greit å ha det i orden :)
 
Har ikke lest gjennom hva alle her anbefaler, så kan hende noen har sagt det allerede. Men bestill legetime til ca uke 7/8, si at det er svangerskapsrelatert(ikke 1. svangerskapskontroll). Da kan du få snakket litt med legen om bekymringene dine, og samtidig be legen om å sende henvisning til sykehuset :)
Jeg fikk brev fra sykehuset mindre enn en uke etter at legen hadde henvist. Veldig greit å ha det i orden :)

Har fått svar fra sykehuset og skal til diagnostikk i uke 9. De var veldig fine på tlf og tilpasset timen til min ferie så godt det lot seg gjøre. Skal til fastlegen i morgen så får vi se om det blir litt bedre etter det :) kjempedeilig å ha time på sykehuset. Da kanskje jeg tør stole på ar det ER en liten en der :)
 
Back
Topp