Sliten og lei :(

Cilie91

Forelsket i forumet
MAI 2013
Jeg har ei venninne som spiser meg helt opp, som er veldig dominerende og har veldig sterke meninger. Hun har gjort meg utslitt store deler av svangerskapet.. i de første ukene fikk jeg den vonde beskjeden om at mamma har nyrekreft med spredning, hun bor langt unna så når hun og søstrene mine har vært på besøk hos meg et par uker av gangen har all fokuset mitt vært på dem. Denne venninnen min var dritforbanna på meg fordi jeg ikke hadde tatt meg tid til å være med henne, hun kom med hårreisende utsagn feks ift min søster (at søsteren min umulig kunne være berørt siden venninna mi hadde sett på facebooken hennes at hun hadde vært på fest o.l), at mammaen og familien min tar for mye plass, og hun kunne ikke skjønne hva problemet var å ha henne på besøk samtidig med familieN min. Etterhvert roet hun seg og jeg har prøvd å ta vare på vennene oppi alt. Men hun presterte i ettertid å advare meg om at hvis jeg kun bryr meg om familien min når de kommer på besøk etter fødselen så er jeg en forferdelig venninne.

I det siste har hun vært utrolig pågående, skal treffes ofte, tar ikke nei for et nei og blir sur hvis jeg ikke orker å bli med på utflukter. Jeg er veldig sliten nå, er jo ikke lenge til termin. Hun kommer med frekke og intime spørsmål når vi møtes, er formanende og allerede begynt å fortelle hvordan vi burde oppdra barnet vårt, og ble sur når jeg nekta å trekke opp skjorta mi (jeg hater å vise fram magen). Hun har også kommet med sinnssyke utsagn om at jeg og samboer må gifte oss, siden vi ser ut til å få en "bastard" (??), at hun SKAL komme på sykehuset når jeg har født, og at jeg må forberede meg på at hun kommer til å være ekstremt påtrengende rett etter fødsel (det sa hun i rene ord). Gruer meg til tiden etter fødselen, å måtte være "en dårlig venninne" som skal nekte henne å komme på sykehuset rett etter fødsel, og etterhvert si fra når nok blir nok (eller bare finne meg i oppførselen hennes, men det går jo ikke).

Jeg har aldri vært borti et mer dramatisk og umodent menneske, og et menneske som blir fornærmet og sint og som har null forståelse for alt mulig er det ikke lett å prate med. Føler bestandig at jeg må unnskylde meg og forsvare meg selv. Det er så barnslig hele opplegget, skulle ikke tro det var voksne mennesker inni bildet her.

jeg vet ikke hvordan jeg skal takle alt sammen, har så mye med min kreftsyke mor og yngre søsken, pluss at jeg har min kjære jeg skal støtte også som har sine konflikter i sin familie :( bare kjenner at dette går veldig inn på meg, jeg har dårlig samvittighet overfor mamma og søstrene siden de bor langt unna, overfor samboer siden jeg er så sliten og ikke orker like mye, og også overfor venninnene siden hun ene mener jeg ikke stiller opp for dem.

Huff :( Måtte bare få det ut!!

Det høres grusomt slitsomt ut!! Lett for meg å si, men jeg syns virkelig ikke hun høres ut som noen du bør ha i livet ditt!

Det må jo gå an å si at du er utslitt - du kan jo evt prøve å snu argumentet på hodet og si at en god venninne forstår når du trenger å være alene og samle krefter...
Lykke til uansett!

Det høres grusomt slitsomt ut!! Lett for meg å si, men jeg syns virkelig ikke hun høres ut som noen du bør ha i livet ditt!

Det må jo gå an å si at du er utslitt - du kan jo evt prøve å snu argumentet på hodet og si at en god venninne forstår når du trenger å være alene og samle krefter...
Lykke til uansett!

Du er ikke den eneste som sier det, men det er vanskelig å kutte henne ut uten masse drama, og det orker jeg ikke mer av akkurat nå :(

Hun forstår ikke det når jeg sier jeg er sliten, ikke i det hele tatt. Leker bare psykolog og blir fornærmet om jeg avviser hennes "gode råd"... Tusen takk!

Hadde jeg vært deg hadde jeg sagt at nok er nok og kutta hu helt ut. Sånn oppførsel hadde jeg aldri tolerert. :mad:

jeg har lyst å kutte ut hele opplegget, men det er å be om mer drama. Er for sårbar og sliten til mer drama akkurat nå, Så må ta den støyten senere i år tror jeg.Huff.

Kanskje samboeren din kan gi beskjed til henne? Evt ta tlf når hun ringer? Kanskje hun skjønner alvoret da? Det må være lov til å isolere seg litt i din situasjon.

Nei, fyyy altså. Det der er ingen venninne å holde på. Gode venninner skal være støttende, spesielt i vanskelige tider.

Jeg hadde sendt henne en melding om at nok var nok, og ignorert henne totalt frem til hun tok hintet. Bedre å bli ferdig med det enn å være offer for den oppførselen ny på ny.

Kanskje samboeren din kan gi beskjed til henne? Evt ta tlf når hun ringer? Kanskje hun skjønner alvoret da? Det må være lov til å isolere seg litt i din situasjon.

ja det har jeg faktisk ikke tenkt på! han liker henne ikke særlig, så kanskje slemt av meg å la han ta støyten, men han er ikke konfliktsky :p jeg får snakke litt med han etterpå..

Nei, fyyy altså. Det der er ingen venninne å holde på. Gode venninner skal være støttende, spesielt i vanskelige tider.

Jeg hadde sendt henne en melding om at nok var nok, og ignorert henne totalt frem til hun tok hintet. Bedre å bli ferdig med det enn å være offer for den oppførselen ny på ny.

Jeg vet du har rett! Får ta meg sammen snart og sette foten ned. Trenger en liten dytt kanskje, men det hjelper å se at flere her ikke hadde tolerert det. Jeg er for svak iblant.

Enig med de andre, en slik venninne trenger man absolutt ikke i livet sitt. Det er når livet går deg imot, og ting blir litt for tøft at man ser hvem som er de virkelig gode vennene, som er verdt en plass i livet ditt. Bruk energien din på å ta vare på deg selv og dine kjære:-) De vennene som bryr seg om DEG, og er int. i å være i ditt liv, de er der for å støtte deg igjennom det og også etterpå:-)

Off, Stakkers dej... Sanne venna hadde Ej bere ikke orka, an kan selvfølgelig prøve å snakke me ne å håpe ho vil forstå, men visst ikke så e ho mer en byrde å en så teke all energien fra dej en ei så faktisk ska støtte dej å vite ka du trenge å ikke..
Håpe d ordna sej, når den lille kjøme e d viktig du teke vare på dej å den lille familien din, så kan venna vente til du he tid( ekte venna skjønna d) lykke til

Det mennesket hadde utgått fra min vennekrets! Hadde sagt akkurat hva jeg mente. Makan! Slike venmer trenger man ikke :)

Tusen takk for alle svar! Har vært så lei meg i dag og grått over situasjonen. Dere har jo rett i alt dere skriver. Jeg får prøve å kvinne meg opp til å sette foten helt ned, og evt bare ta helt avstand om det blir mer tull!

Selvom du er sliten nå, så tviler jeg på at det blir enklere om du venter. Hun kommer jo til å ødelegge hele nyfødt-tiden din om hun får fullført planene sine :(
Er såå enig med alle de andre, en sånn "venn" er ikke verdt noe som helst. Si fra til henne, og ignorer hele dama til hun ikke tar mere kontakt. Du fortjener så mye bedre!

Huff ukje lett...
Hadde rett og slett ikke orket det slik jeg.....
Sender over en klem...

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Enig med alle over her! Det der er absolutt ikkje noen å ha i livet sitt!! No har ho stjålet mykje av svangerskapet ditt med måten ho har vært på. IKKJE la ho få stjele nyfødd tiden din og! Lykke til

Masse lykke til med hvordan du velger å takle det (om du sender gubben på henne eller kvinner deg opp selv) :) Energityver trenger man ikke :) :)

Ett vennskap ser jeg på der begge bringer gode ting inn i det vennskapet.... hun bringer jo tydelig bare elendighet med seg til deg... så hvorfor fortsette ett sånt vennskap hvis man kan kalle det det.
Nei ikke la deg selv bli påvirket av sånne mennesker, unngå de heller og hold deg til de menneskene som faktisk gir deg glede å være med:)

Huff:confused: Er utrolig vanskelig å ha ei sånn venninne. Jeg vet akuratt hvordan du har det.
Jeg hadde ei sånn venninne. Hun sugde alt av kraft ut av meg og var "den som visste alt om absolutt alt". "Heldigvis" kom hun med en såpass drøy kommentar da jeg aborterte første gangen, at jeg kutta hun tverdt.
Heldigvis for meg, var hun fryktelig dårlig til å ta kontakt, før jeg kutta hun ut så det tok lang tid før hun konfronterte meg.

Jeg vil anbefale deg å si rett ut hva du mener og føler til hun. Det er såpass mye som foregår i livet ditt nå, at du trenger litt hvile og pause..
Jeg skjønner at du synes det er fryktelig skummelt, med tanke på reaksjonen hennes, men det er bedre å si rett it hva man føler. IHVERFALL når hun holder på som hun gjør.

Kutt hun ut fra livet ditt, er mitt råd. La vær å ta tlf når hun ringer, sett hun i en begrenset gruppe på face, slik at hun ikke ser alt der.
Mitt liv har blitt så vanvittig mye bedre og roligere etter at hun er ute av livet mitt, hun prøver ftemdeles å lure seg tilbake, men jeg vil ikke ha hun i livet mitt.. :)

Lykke lykke til!!

Syns ikke du høres ut som en dårlig venninne, heller hun som er det. Jeg hadde ikke ofret ett sekund av min tid på et slikt menneske. Livet er for kort for å ha mennesker rundt seg som gjør det surt og leit. Høres ikke ut som en "keeper".

Back
Topp