Sliten og ør

Mai25

Betatt av forumet
Hei!
Jeg føler jeg slipper greit unna med graviditetsplager. Er en smule kvalm innimellom, men det er veldig lite, og har litt halsbrann.
Men jeg er så fjern og sliten og ‘rar’. Synes det er veldig vanskelig å holde fokus på jobb (kontorjobb) og blir sliten og får ubehag i øynene av å se lenge på PC. Er også ganske umotivert utover dagen og er veldig slapp på ettermiddagene.

Jeg lurer på om noen andre har det litt på samme måte, og om det eventuelt har hjulpet med sykemelding?

Det er ganske ubehagelig å være på jobb, men hvis jeg må ha det samme ubehaget uansett så kan jeg like gjerne ‘holde ut’.
Er i uke 10 nå så forhåpentligvis blir det bedre om noen uker.

Jeg er ikke ør men jeg er sliten hele tida.. det var verst fra uke 6 til uke 10. nå er jeg i uke 14 og er fortsatt sliten og trøtt.. men ikke fullt så sliten som de første ukene.. De ukene jeg var sykemeldt så hjalp det å være hjemme.. skjønner i 4 uker nå og det går greit men jeg er i seng kl 21 hver kveld for da er jeg kaputt rett og slett

Jeg er ikke ør men jeg er sliten hele tida.. det var verst fra uke 6 til uke 10. nå er jeg i uke 14 og er fortsatt sliten og trøtt.. men ikke fullt så sliten som de første ukene.. De ukene jeg var sykemeldt så hjalp det å være hjemme.. skjønner i 4 uker nå og det går greit men jeg er i seng kl 21 hver kveld for da er jeg kaputt rett og slett

Godt du er litt bedre og at det hjalp med sykemelding. Fikk beskjed av Mannen om å ta en tur til legen i morgen nå!
Synes det er vanskelig å sykemelde meg ‘bare’ for å være sliten.
Jeg er ikke trøtt, så får ikke sovet noe tidligere enn vanlig. Men holder fast ved at jeg ikke er noe særlig kvalm. All ære til dere som har det på toppen!

Var mye ufokusert og lite motivert sist, særlig mot slutten. Tror det er ganske naturlig at man liksom ikke er helt «med» når tankene ofte er på noe helt annet.

Godt du er litt bedre og at det hjalp med sykemelding. Fikk beskjed av Mannen om å ta en tur til legen i morgen nå!
Synes det er vanskelig å sykemelde meg ‘bare’ for å være sliten.
Jeg er ikke trøtt, så får ikke sovet noe tidligere enn vanlig. Men holder fast ved at jeg ikke er noe særlig kvalm. All ære til dere som har det på toppen!
Er det noe jeg har lært så er det ingen som takker deg for at du sliter deg ut på jobb. Så jeg ville hørt på mannen din og tatt deg en tur til legen. Å være sliten er ikke "bare".. Du har noe som vokser inni deg.. Det tærer på kroppene våre. man har lov til å være sliten. og da skal man lytte til kroppens signaler. Er ikke sikkert du trenger å være sykemeldt så lenge:)

Jeg fikk ei ukes sykemelding i dag pga det samme(uke 10). Sist svangerskap tynte jeg meg selv med å være på jobb selv om kroppen sa nei, det endte i at jeg gikk over på svangerskapspenger 3 mnd før termin pga utmattelse og kvalme.

Lovet meg selv at denne gangen skulle jeg være litt mere «egoistisk» og sette meg og babyen før jobben.

Det er ikke mange mnd i løpet at et langt arbeidsliv en er gravid. Kjenner at kroppen slapper litt mere av nå når jeg vet at jeg ikke skal på jobb på over ei uke og kan bruke det lille jeg har av overskudd på lillemor på 2 år når hun kommer hjem fra barnehagen

Jeg fikk ei ukes sykemelding i dag pga det samme(uke 10). Sist svangerskap tynte jeg meg selv med å være på jobb selv om kroppen sa nei, det endte i at jeg gikk over på svangerskapspenger 3 mnd før termin pga utmattelse og kvalme.

Lovet meg selv at denne gangen skulle jeg være litt mere «egoistisk» og sette meg og babyen før jobben.

Det er ikke mange mnd i løpet at et langt arbeidsliv en er gravid. Kjenner at kroppen slapper litt mere av nå når jeg vet at jeg ikke skal på jobb på over ei uke og kan bruke det lille jeg har av overskudd på lillemor på 2 år når hun kommer hjem fra barnehagen

Det høres veldig lurt ut. Skal følge ditt eksempel. Kjedelig at du har det sånn, men en liten trøst å høre at andre har litt like erfaringer.

Jeg har flyttet inn på sofaen de siste ukene. Denne uken har eg ikke orket å trene heller. Jobber bare ti timer i uken og veldig gla for det nå. Hadde ikke klart full jobb så sliten som jeg er...

Back
Topp