Sliten mamma

T.C

Flørter med forumet
Hei. Vet ikke hvordan jeg skal starte. Blir helt på gråten når jeg snakker/ skriver om dette. Gutten min er snart 12 uker og har helt siden han ble født mislikt å ligge i vognen og bilsetet. Bilsetet gikk greit i starten siden han så og si sov hele tiden i det.

Hver gang vi skal ut å trille må vi «lure» han i den. Vi må bysse på han alt fra 15 minutter til 1 time før vi legger han nedi. Dersom han oppdager at vi har lagr han «fra oss» hyler han til vi tar han opp igjen. Det samme gjelder når vi er kommet oss ut på trilletur og han våkner når vi er på tur. Er så mange som har sagt til oss at vi bare må trille litt, og at han da sovner. Dette har vi prøvd utallige ganger, men han har aldri sluttet å gråte i vognen.. det er så fryktelig vondt å høre på, og gråten blir bare kraftigere og kraftigere jo lengre tid det går før vi tar han opp. Jeg tør derfor nesten ikke gå tur lengre enn 5 minutter hjemmefra, fordi jeg vil ha sjans til å komme meg hjem fortest mulig for å ta han opp.

Det samme gjelder i bilsetet. I det han oppdager at han er i bilsetet skriker han så mye at han nesten ikke får puste.. De siste to ukene har det vært umulig å sette han i det fordi han skriker fra vi løfter han nedi. Vi kommer oss altså ingen steder. Vi har prøvd bæresele, men heller ikke den liker han. Han sov godt i den i starten, men den siste måneden vil han ikke sitte der heller..

Det eneste som hjelper er at vi går å bysser og holder han. Han kan ligge å leke litt i babygymmen sin, samt sitte i stokke newborn setet sitt, men foretrekker at vi sitter vedsiden av.

Noen andre som er/ har vært i samme situasjon eller som har noen tips vi kan prøve? Vi har i flere uker hatt vognen i stuen for tilvenning. Han sover mesteparten av lurene sine på dagen der nå, men også da må vi «lure» han nedi. Vi har svøpt han en del, for det er nesten bare da han klarer å sove over 30-40 minutter.. men det er jo ikke anbefalt å svøpe babyer når de ikke er under «tilsyn», så vi prøver litt uten nå.
 
Hadde det nokså likt med nummer 1. Her var bæresele løsningen for at mor fikk gjort noe som helst. Håper det ordner seg for deg
 
jeg har ikke erfaring med dette selv. Men vet om andre med samme problem, å de gikk til kiropraktor. Der de fikk beskjed gutten hadde stiv rygg. fikk hjelp til det, å vogn ble plutselig kjekt etter på.
 
Førstemann var slik hos oss. Har ingen tips desverre, bare at det går over. Alt er en fase. Kan så klart prøve kiropraktor slik som en over her nevner. for oss så varte byssinga til sommeren etter han var født og han er født i februar, så langt over ett år gammel. Jeg bar helt ødelagt i ryggen og har fortsatt dårlig rygg av det. Han er nå 4 år gammel. Hvis det ikke er noe fysisk som feiler han så har han mest sannsynlig et stort behov for å være nær dere. Var det som var saken med eldstemann her, han er fortsatt veldig mammadalt og vil ha mye kos selv om han er 4. Lillebrødrene hans var og er mye enklere som baby heldigvis. Så 2 åringen er mer selvstendig enn hva storebroren er så er helt klart noe med personligheten som ligger bak
 
Hei ☺️ikke helt samme situasjon men nokså likt! Hata vogna som pesten, men sovna i bil en periode. Nå er bilstol krise, men vogna går greit. På plenen hjemme, tør ikke trille noen plass for plutselig våkner han med illskrik og roer seg ikke. Kommer meg ikke ut av hus. Bhg levering av storebror er et kaos for da må han i bilstolen. Heldigvis 3 min kjørevei. Tør ikke trille den strekningen. Her har han stille refluks og etter vi fikk medisiner kan han sove i vogna. MEN kun meg som kan trille han i søvn og holde han sovende. Bytter jeg med feks barnefar våkner han med en gang og hyler til jeg tar over igjen. Fryktelig slitsomt, sover dårlig på natt også og kun korte lurer i vogna hvis ikke jeg går rundt og rundt på plenen. Trøster meg med at det går over. En dag

har også byssa meg ihjel så var veldig befriende når vogna endelig ble grei nok. Ofte en del hyl og vræl når han legges nedi med det er fordi han er overtrøtt fordi han ALDRI våkner uthvilt
 
Hei. Vet ikke hvordan jeg skal starte. Blir helt på gråten når jeg snakker/ skriver om dette. Gutten min er snart 12 uker og har helt siden han ble født mislikt å ligge i vognen og bilsetet. Bilsetet gikk greit i starten siden han så og si sov hele tiden i det.

Hver gang vi skal ut å trille må vi «lure» han i den. Vi må bysse på han alt fra 15 minutter til 1 time før vi legger han nedi. Dersom han oppdager at vi har lagr han «fra oss» hyler han til vi tar han opp igjen. Det samme gjelder når vi er kommet oss ut på trilletur og han våkner når vi er på tur. Er så mange som har sagt til oss at vi bare må trille litt, og at han da sovner. Dette har vi prøvd utallige ganger, men han har aldri sluttet å gråte i vognen.. det er så fryktelig vondt å høre på, og gråten blir bare kraftigere og kraftigere jo lengre tid det går før vi tar han opp. Jeg tør derfor nesten ikke gå tur lengre enn 5 minutter hjemmefra, fordi jeg vil ha sjans til å komme meg hjem fortest mulig for å ta han opp.

Det samme gjelder i bilsetet. I det han oppdager at han er i bilsetet skriker han så mye at han nesten ikke får puste.. De siste to ukene har det vært umulig å sette han i det fordi han skriker fra vi løfter han nedi. Vi kommer oss altså ingen steder. Vi har prøvd bæresele, men heller ikke den liker han. Han sov godt i den i starten, men den siste måneden vil han ikke sitte der heller..

Det eneste som hjelper er at vi går å bysser og holder han. Han kan ligge å leke litt i babygymmen sin, samt sitte i stokke newborn setet sitt, men foretrekker at vi sitter vedsiden av.

Noen andre som er/ har vært i samme situasjon eller som har noen tips vi kan prøve? Vi har i flere uker hatt vognen i stuen for tilvenning. Han sover mesteparten av lurene sine på dagen der nå, men også da må vi «lure» han nedi. Vi har svøpt han en del, for det er nesten bare da han klarer å sove over 30-40 minutter.. men det er jo ikke anbefalt å svøpe babyer når de ikke er under «tilsyn», så vi prøver litt uten nå.
Nr 1 til oss var helt lik, sov aldri lengre enn 20 min av gangen.. Her ble løsningen bæretøy og yogaball. Mått gå i bæretøy hele tiden, når jeg satte meg ned så voknet han:banghead: Hold ut, det går over:Heartred
 
Hei. Vet ikke hvordan jeg skal starte. Blir helt på gråten når jeg snakker/ skriver om dette. Gutten min er snart 12 uker og har helt siden han ble født mislikt å ligge i vognen og bilsetet. Bilsetet gikk greit i starten siden han så og si sov hele tiden i det.

Hver gang vi skal ut å trille må vi «lure» han i den. Vi må bysse på han alt fra 15 minutter til 1 time før vi legger han nedi. Dersom han oppdager at vi har lagr han «fra oss» hyler han til vi tar han opp igjen. Det samme gjelder når vi er kommet oss ut på trilletur og han våkner når vi er på tur. Er så mange som har sagt til oss at vi bare må trille litt, og at han da sovner. Dette har vi prøvd utallige ganger, men han har aldri sluttet å gråte i vognen.. det er så fryktelig vondt å høre på, og gråten blir bare kraftigere og kraftigere jo lengre tid det går før vi tar han opp. Jeg tør derfor nesten ikke gå tur lengre enn 5 minutter hjemmefra, fordi jeg vil ha sjans til å komme meg hjem fortest mulig for å ta han opp.

Det samme gjelder i bilsetet. I det han oppdager at han er i bilsetet skriker han så mye at han nesten ikke får puste.. De siste to ukene har det vært umulig å sette han i det fordi han skriker fra vi løfter han nedi. Vi kommer oss altså ingen steder. Vi har prøvd bæresele, men heller ikke den liker han. Han sov godt i den i starten, men den siste måneden vil han ikke sitte der heller..

Det eneste som hjelper er at vi går å bysser og holder han. Han kan ligge å leke litt i babygymmen sin, samt sitte i stokke newborn setet sitt, men foretrekker at vi sitter vedsiden av.

Noen andre som er/ har vært i samme situasjon eller som har noen tips vi kan prøve? Vi har i flere uker hatt vognen i stuen for tilvenning. Han sover mesteparten av lurene sine på dagen der nå, men også da må vi «lure» han nedi. Vi har svøpt han en del, for det er nesten bare da han klarer å sove over 30-40 minutter.. men det er jo ikke anbefalt å svøpe babyer når de ikke er under «tilsyn», så vi prøver litt uten nå.
Uff, det høres forferdelig slitsomt ut. Har selv en baby som er veldig dårlig til å sove på dagtid, men opplever ikke konkret det samme som deg, så rådene mine er ikke basert på erfaring. Men i samme situasjon så ville jeg snakket med helsestasjonen, for der skal det være tilgang til en fysioterapeut. Og også evt koropraktor, som nevnt av andre. Jeg tenler at det i hvert fall kan være greit å få sjekket om det er noe fysisk som ligger til grunn. Og hvis du ikke har fosøkt det tidligere, så ville jeg også prøvd bæresjal. Noen liker det og ikke bæresele, og omvendt. Men hvis det er låsninger eller ubehag noe sted, så kan jo det muligens forklare hvorfor han ikke liker å bli båret i sele
 
Hør med helsestasjon om de kan henvise deg til manuellterapaut. Kan jo hende han har noen plager hjelper kanskje lite å høre at det mest sannsynlig blir bedre for forstår det er tungt. Prøve å få litt avlastning litt ofte så du kan bare hente deg inn litt kanskje
 
Back
Topp