Sliten kropp!

Elfiol

Glad i forumet
MayDay2021
Er det flere som sliter med tung kropp? Jeg står på jobb og sliter med å konsentrere meg og å få jobbet effektivt, det går såååå seint og hver arm jeg løfter er kjempe tung og sliten :( kroppen kjennes som om den kunne bare falt sammen og sovet i evigheter..

Vet hvordan du føler det :( <3 ikke godt! Er selv delvis sykemeldt av samme grunn. Hjelper på det synes jeg :)

Usj, syns det er så vrient... Jeg er jo ikke syk? Også er jeg så forbaska sta at jeg bare SKAL gå på jobb.. Har ikke gitt beskjed til jobben heller enda, er livredd! Har en veldig fysisk tung jobb, så er redd for å presse meg for hardt, men også redd for å gi opp for tidlig.. For ett dilemma :P Hahaha..

Samme her, jeg føler som at jeg går og stamper i sirup! Alt er en anstrengelse :o

Nå er jo jeg sykmeldt p.g.a blødninger, men jeg føler meg som om jeg skulle vært gravid i 8.mnd o_O Føler meg tung, sliten, og andpusten bare jeg gjør den minste lille ting som i utgangspunktet ikke er hardt :confused: Også sliter jeg så fælt med luft i magen som ikke kommer ut, at på kvelden så står magen som en ballong og den er vond... Ha ha ha det var dagens syting fra meg :D

Ja! Tappet for energi, alt føles som et ork. Det handler stort sett om å komme seg gjennom dagen så jeg kan stupe i seng rundt 20.30/21.00. Jeg kjenner at om ikke energien snart tar seg opp så makter jeg ikke å jobbe 100%. Er blitt mer kvalm også, sikker på det er fordi jeg er sliten.

Ja! Tappet for energi, alt føles som et ork. Det handler stort sett om å komme seg gjennom dagen så jeg kan stupe i seng rundt 20.30/21.00. Jeg kjenner at om ikke energien snart tar seg opp så makter jeg ikke å jobbe 100%. Er blitt mer kvalm også, sikker på det er fordi jeg er sliten.

Her sovner jeg med sønnen kl 1930 ca og sover gjerne til kl 8 dagen etterpå. Har gjerne en dupp på sofaen hvis jeg legger meg med. I tillegg er jeg utrolig sliten og trøtt på jobb, og begynt på igjen med kvalme. Så jeg ble sykemeldt 100% ca ei uke for å se om det ville bedrer det litt. For antageligvis er symptomene verre pga sliten mente jordmor.

Var veldig trøtt og sliten frem til uke 14. Har fått tilbake mye energi de siste to ukene, det er veldig godt ☺☺

Det er akkurat sånn jeg føler det også.

Her sovner jeg med sønnen kl 1930 ca og sover gjerne til kl 8 dagen etterpå. Har gjerne en dupp på sofaen hvis jeg legger meg med. I tillegg er jeg utrolig sliten og trøtt på jobb, og begynt på igjen med kvalme. Så jeg ble sykemeldt 100% ca ei uke for å se om det ville bedrer det litt. For antageligvis er symptomene verre pga sliten mente jordmor.
Det passer liksom aldri å bli sykemeldt. Vi er en liten avdeling, og det blir ekstra sårbart når noen er vekke. Så jeg kjenner det sitter langt inne. Nå skal vi ha barnefri i helgen, så jeg håper jeg får hentet meg inn litt da, og så gir jeg det en uke til. Om jeg er like ille neste helg da blir det legetime.

Det passer liksom aldri å bli sykemeldt. Vi er en liten avdeling, og det blir ekstra sårbart når noen er vekke. Så jeg kjenner det sitter langt inne. Nå skal vi ha barnefri i helgen, så jeg håper jeg får hentet meg inn litt da, og så gir jeg det en uke til. Om jeg er like ille neste helg da blir det legetime.

Ja, det skjønner jeg da! I min jobb så er det "bare" å leie inn en vikar og ingen vil merke mitt fravær på noe spesielt vis. Men jeg må si at jeg har virkelig prøvd. Men når uke 12 kom og gikk og formen ble nesten verre, da fant jeg ut (les:legen) at det var på tide med en liten pause. Han trodde at jeg ble verre fordi jeg var utslitt.

Håper virkelig det blir bedre etter en uke hjemme, for å sove i 12-13 timer per natt og i tillegg middagshvil er jo ikke særlig holdbart i lengden. Skulle gjerne ha hatt litt mer energi da jeg er våken også. Dette ble bare klaginga det! Huff, jeg mener absolutt det er verdt det. Men det er hardt arbeid og lage en baby!

Jeg synes det er psykisk og fysisk tøft å være gravid. Er 15 uker på vei og hver bidige kveld blir jeg så dårlig. Klokken 9.30-22.00 må jeg bare gi etter og legge meg. Våkner hver natt for å kaste opp. Tar da 1-2 timer før jeg sovner igjen fordi jeg føler jeg må kaste opp mer. De fleste ganger må jeg også det. På dagtid er jeg helt fin egentlig, men da er jeg så tung i kroppen etter natten at jeg trenger dagen på å komme meg. På ettermiddagen kommer kvalmen igjen...EVIG ond sirkel og jeg klikker nesten!! Har ingen glede av kveldene. Jeg som egentlig elsker mørke kvelder, mat og lange samtaler med mannen min i sofaen.
Jeg savner mitt gamle jeg veldig mye. Føler meg ikke som meg selv, og har konstant dårlig samvittighet fordi jeg ikke er den jeg bruker å være. :(

Jeg hadde en opptur forrige uke, men nå denne uka er jeg helt kjørt igjen :eek: De to siste kveldene har jeg begynt å kikke på klokka 20.30, for å se om det er innafor å legge seg. Jeg går på både b- og d-vitamintilskudd, og følte det hjalp i forrige uke, men nå er jeg like sliten igjen... Vi holder på med en stor oppsetning på skolen, som min klasse har ansvar for, så jeg håper at det hjelper på når vi blir ferdig med den neste uke.

Jeg har også delvis sykemelding pga voldsom trøtte og kvalme. Kjenner det begynner å komme noen dager med mer energi og det føles helt herlig! Men fortsatt i overvekt av dager hvor jeg gjerne kunne tenkt meg å sove opptil flere ganger..

Nå endte det med 50% sykemelding for meg også, de neste to ukene foreløpig. Satt langt inne å be om det, men kjenner meg veldig letta nå :)

Back
Topp