Sliten baby -sover mye?

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
I forrige uke var vi en på en shopperunde, og etterpå en kjøretur. Poden sov HELE dagen etterpå og våknet knapt for å spise.

I går var det mye på gang igjen, og i dag har han hittil KUN sovet og spist i halvsøvne (har sovet seg gjennom bleieskift også, noe han ikke pleier).
Klokka er riktignok bare halv 3 på dagen, men blir ikke overrasket om han sover resten av dagen også.

Flere som har opplevd at deres små reagerer lignende på stress/overstimulering?

Hun blir hysterisk når hun er trøtt og sulten hvis det har skjedd for mye (hele dagen). Vi har vært 1 uke på hytten, det begynte der. Tar hverken puppen eller flaske, må bare få henne til å sove da, selv om jeg VET at hun må være kjempe sulten. Endte opp i dag med å legge henne på sengen vår og skyndtet meg å gi henne puppen ned en gang hun var litt ute av søvnen igjen.

Kan jo ikke holde oss hjemme i hele sommer, men dette kan bli en slitsom sommerferie kjenner jeg.

Gutten min er også sånn når det skjer mye rundt han. Vi er på camping, der går vi mye turer, møter folk og er ute hele tiden. I går var vi på en shoppingtur også. Når det er sånn som det sover han stort sett hele dagen, og til tross for det sover han hele natten igjennom (med en mating).

Samme her :) Han sov og halvsov i vognen i dag da vi var i sentrum i flere timer. Vekket han til mat en gang :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Min også sover ekstra mye når det skjer mye/er på nye steder. Spurte helsesøster om dette var normalt, hun sa at noen babyer reagerer på den måten mens andre kanskje sover mindre når det er mange nye inntrykk.

Min søster og jeg har en jente hver.
Niesen min elsket mye folk og oppmerksomhet, uansett hvor trøtt hun var tvingte hun seg selv til å være våken og smilende glad (til og med som veldig liten, f.eks under dåpen sin).

Min jente blir det ofte for mye for. Blir redd og/eller grinete om det skjer mye og er mye folk, og trenger å få en pause for seg selv eller med mamma/pappa.

De er veldig ulike med andre ord, er min mening:)

Back
Topp