Slippe nyheten på jobb

Firsttry2019

Glad i forumet
Novemberbarna 19
Junibollene 2023
Vet det er flere tråder her i forhold til når folk har fortalt familie og andre om den store begivenheten..men kunne tenke meg å høre hvordan dere har gjort det på jobb. Når fortalte/tenker dere å fortelle det? Til alle på en gang? Hvordan sa dere det?

Jeg tenker å fortelle sjefen først..må gjøre det ila de neste 4 ukene, altså før jeg tar sommerferie..skrekk og gru..også tror jeg jeg vil fortelle det til kollegaer på et fellesmøte..men jeg hater jo å snakke om personlige ting, så skjønner ikke hvordan i all verden jeg skal få sagt noe som helst..:hilarious:
 
Jeg har nesten alle på den ene jobben på Facebook så de som ikke har spurt før det har fått vite det der.
På den andre jobben har det vært snakk om i pauser, hun ene har selv vært gjennom ivf med alle sine barn så hun ble helt henrykt over at jeg var gravid.
Vært åpen hele veien siden det har vært en lang prosess.
 
Jeg har nesten alle på den ene jobben på Facebook så de som ikke har spurt før det har fått vite det der.
På den andre jobben har det vært snakk om i pauser, hun ene har selv vært gjennom ivf med alle sine barn så hun ble helt henrykt over at jeg var gravid.
Vært åpen hele veien siden det har vært en lang prosess.

Skjønner det godt når det har vært en lang prosess! Vi har ikke sagt noe til noen enda, men tenker å fortelle foreldrene mine neste helg.. Venter med jobb til etter det. Ville aller helst ventet med det til etter oul, men vil tro det blir i slutten av juni/begynnelsen av juli, og da har vi jo tatt sommerferie..så det går jo ikke:p
 
Jeg fortalte det til sjefen en gang vi var på tomannshånd i uke 10. Ønsket å fortelle det tidlig da det påvirker planleggingen for høsten og fordi vi allerede er litt underbemannet. Han tok det heldigvis veldig fint da :) Resten har jeg fortalt litt etterpå hver for seg. Er ikke så mange så da gikk det greit å ta det med hver enkelt, orka ikke en formell annonsering foran alle :p Veldig godt å få sagt det, og de er veldig engasjerte og lurer på hvordan det går :)
 
Jeg fortalte det til sjefen en gang vi var på tomannshånd i uke 10. Ønsket å fortelle det tidlig da det påvirker planleggingen for høsten og fordi vi allerede er litt underbemannet. Han tok det heldigvis veldig fint da :) Resten har jeg fortalt litt etterpå hver for seg. Er ikke så mange så da gikk det greit å ta det med hver enkelt, orka ikke en formell annonsering foran alle :p Veldig godt å få sagt det, og de er veldig engasjerte og lurer på hvordan det går :)

Jeg liker heller ikke formelle annonseringer..men er vel 30 stk på jobb, så orker ikke ta det med en og en heller:p Her påvirker det også planlegging for høsten, så jeg MÅ jo få sagt det før ferien...
 
Jeg fortalte sjefen det siden eg var så dårlig, og hu har tydeligvis sagt det videre :shifty:

Åh, det er så dårlig gjort! Det jeg er redd for at kan skje hvis man forteller til noen få bare først..så får vel like gjerne ta alle på en gang...skrekk og gru:p
 
Jeg liker heller ikke formelle annonseringer..men er vel 30 stk på jobb, så orker ikke ta det med en og en heller:p Her påvirker det også planlegging for høsten, så jeg MÅ jo få sagt det før ferien...

Åja, vi er 6 stykker så det blir jo litt forskjell ja :p
 
Her ble det litt etter litt. Jeg sa det til nærmeste sjef ganske tidlig for jeg var så kvalm og sleit med å komme meg gjennom arbeidsdagen. Sa det til en nær kollega uken etter for vi har mye av det samme ansvaret og når jeg ikke orket å jobbe like mye ble det desto mer på han, så greit at han visste grunnen. Og den andre sjefen fikk vite det noen uker senere for da var jeg blitt forfremmet og han hadde veldig mange planer fremover som kan bli vanskelig å få til hvis formen min er dårlig.
Da jeg var rett over 12 uker var teamet og et par ekstra ute på middag og det var naturlig å si det siden jeg ikke kunne drikke vin og måtte bytte ut store deler av menyen med gravidvennlig mat :laughing002 Jeg regnet med at ryktet ville gå ganske fort på kontoret, men det tok overraskende lang tid før noen andre fikk det med seg. Sikkert fordi alle andre på middagen var menn:D Nå (18+0) tror jeg at de fleste har fått det med seg.
 
Har fortalt det relativt tidlig :) Vi fortalte nærmeste familie og venner ganske tidlig, sånn rundt uke 6 vel. Besteforeldrene fikk vite det nesten med en gang.
På jobb har jeg fortalt det sånn litt etter hvert, de jeg jobber mest med fikk vite det veldig tidlig. Og nå vet alle om det. (Det vil si, jeg har ikke tatt noen sånn felles annonsering, for det er ikke helt meg..) vi er ganske mange totalt på jobb, men tror det er svært få som ikke vet om det nå. Jeg har vært så dårlig, og syns i tillegg bare det er kjekt å dele den gledelige nyheten :) Så har ikke vært så opptatt av hvordan og hvem og når den deles egentlig. Har tatt det litt som det falt seg :)
 
Jeg fortalte det til sjefen og de andre ansatte på min avdeling ganske tidlig, var vell i uke 8 tror jeg. Valgte å fortelle det så tidlig på grunn av mye utagering på jobb, så det kunne tilrettelegges så og si med engang. Fortalte det til noen av de andre ansatte i uke 13 da vi hadde pause sammen, og i ett kvinnedominert yrke sprer det seg ofte ganske fort :hilarious: Men var jo meningen at det skulle komme ut da heldigvis :D
 
Hvor langt er du nå? Når tenker du å fortelle? Håper det går bra:)
Er 15+5 og begynner å få en liten kul :nailbiting: har utsatt det litt for å kunne få sjansen til å «vise meg frem» først, men nå må jeg vel egentlig si det snart. Planlegger å si det i neste uke.. det går sikkert helt fint, men du vet- en sånn greie som er sånn halvveis ubehagelig (men som egentlig ikke burde være det i det hele tatt)
 
Sjefen fikk vite før jeg ble gravid pga jeg måtte ha fri for å reise til Danmark.
Skal annonsere det på FB til tirsdag, etter oul.
Tenker at jungeltelegrafen går derfra. Vi er 40+ stk på jobb og jeg har ikke med alle å gjøre.
Så føler det blir rart å ta det offentlig på en samling. Og jeg liker heller ikke å prate foran mange folk.
Spent på hvordan det blir mottatt, da jeg jobber i en meget mannsdominert bedrift (vi er 4 damer totalt)

Du må føle litt på det selv også hvordan du vil si det. Men så fort du sier det til noen, så vil jeg tro at jungeltelegrafen går ganske fort for din del og:hilarious:
 
Er 15+5 og begynner å få en liten kul :nailbiting: har utsatt det litt for å kunne få sjansen til å «vise meg frem» først, men nå må jeg vel egentlig si det snart. Planlegger å si det i neste uke.. det går sikkert helt fint, men du vet- en sånn greie som er sånn halvveis ubehagelig (men som egentlig ikke burde være det i det hele tatt)

Jeg vet veldig godt! Er jo egt bare hyggelig og fint, så er skikkelig teit å skulle grue seg så fælt til å si det...men kjenner jeg er der selv også:hilarious: Klarer ikke bestemme meg for om jeg skal si det til noen og la ryktet spre seg av seg selv, eller manne meg opp og si det felles til alle.. Jeg hater å ta ordet i forsamlinger og snakke om private ting, så vet ikke helt...:p
 
Sjefen fikk vite før jeg ble gravid pga jeg måtte ha fri for å reise til Danmark.
Skal annonsere det på FB til tirsdag, etter oul.
Tenker at jungeltelegrafen går derfra. Vi er 40+ stk på jobb og jeg har ikke med alle å gjøre.
Så føler det blir rart å ta det offentlig på en samling. Og jeg liker heller ikke å prate foran mange folk.
Spent på hvordan det blir mottatt, da jeg jobber i en meget mannsdominert bedrift (vi er 4 damer totalt)

Du må føle litt på det selv også hvordan du vil si det. Men så fort du sier det til noen, så vil jeg tro at jungeltelegrafen går ganske fort for din del og:hilarious:

Det jeg tenker på også.. Dersom jeg forteller de jeg jobber mest med først, så går det sikkert ikke mange dagene før alle på huset vet det.. Er på en måte letteste løsning...men på en annen måte er det teit at de andre hører det som en snakkis i stede for fra meg selv...men er jo sånn som deg: liker ikke å prate i større forsamlinger, og hvertfall ikke om private ting:p
Kunne helst tenkt meg å ikke si noe før sommerferien og heller bare dukke opp igjen når ting sier seg selv i slutten av august:hilarious: men det går jo ikke siden jeg bor på et lite sted og sikkert møter kollegaer ila sommeren, og siden nyheten min kommer til å påvirke neste års kabal med ansatte på jobb..
 
Det jeg tenker på også.. Dersom jeg forteller de jeg jobber mest med først, så går det sikkert ikke mange dagene før alle på huset vet det.. Er på en måte letteste løsning...men på en annen måte er det teit at de andre hører det som en snakkis i stede for fra meg selv...men er jo sånn som deg: liker ikke å prate i større forsamlinger, og hvertfall ikke om private ting:p
Kunne helst tenkt meg å ikke si noe før sommerferien og heller bare dukke opp igjen når ting sier seg selv i slutten av august:hilarious: men det går jo ikke siden jeg bor på et lite sted og sikkert møter kollegaer ila sommeren, og siden nyheten min kommer til å påvirke neste års kabal med ansatte på jobb..
Skjønner at ikke det alltid er like kult at jungeltelegrafen tar seg av jobben for deg. Men de fleste vil nok konfrontere deg med det eller gratulere deg. Men du må absolutt føle på det selv hva du føler er riktig.
Tenker at FB og jungeltelegrafen får ta seg av jobben :hilarious:
Hadde vært kult å bare dukke opp til høsten med en kjempe kul på magen, men ser utfordringen med å møte på kollegaer iløpet av sommeren. Tenker at det viktigste er å fortelle sjefen og de som står deg nærmest på jobben:oops:
 
Skjønner at ikke det alltid er like kult at jungeltelegrafen tar seg av jobben for deg. Men de fleste vil nok konfrontere deg med det eller gratulere deg. Men du må absolutt føle på det selv hva du føler er riktig.
Tenker at FB og jungeltelegrafen får ta seg av jobben :hilarious:
Hadde vært kult å bare dukke opp til høsten med en kjempe kul på magen, men ser utfordringen med å møte på kollegaer iløpet av sommeren. Tenker at det viktigste er å fortelle sjefen og de som står deg nærmest på jobben:oops:

Ja, tror du har rett! Har allerede dårlig samvittighet i forhold til sjefen..allerede i morgen skal vi sitte og planlegge hvordan ting blir neste år, også vet jeg jo egt at det sikkert blir endringer når jeg får fortalt mitt etter hvert:nailbiting: Men vil helst vente med å fortelle sjefen til etter neste helg. Ingen vet noe enda, og skal fortelle mine foreldre neste helg i anledning bursdagsfeiring..synes det blir rart å fortelle på jobb før nærmeste familie liksom..
Spent på hva jeg til slutt ender opp med selv også..litt redd jeg feiger ut og bare forteller teamet jeg jobber med eller noe, så får resten gå av seg selv:hilarious:
 
Jeg skal fortelle i dag :bag: tar det på et uformelt møte på mårran.
 
Back
Topp