Slimproppen?

Kiwi86

Elsker forumet
Oktoberfest 2024 ❤️
Hei.
Hvor tidlig kan egentlig den gå før fødsel? Husker ikke fra sist gang selv om det ikke er lengre enn 1år siden sist....

Beklager detaljene , men nå i kveld når jeg gikk på toalettet kom det en lang slimhale med en klump på ene enden...ikke noe blod, bare en lang geleaktig klump...ikke merket noen andre tegn, bortsett fra veldig mye kynnere de siste dagene....
 
Den fornyer seg hele tiden, så det kan også bare være det :)
Slik di beskriver har jeg opplevd mye, når det virkelig har vært slimproppen har det for min del inneholdt mye mer blankt slim med litt blod.
Men ta gjerne kontakt med jordmor angående de kynnerne dersom det ikke roer seg.
 
Hmm. Veit ikke hvor tidlig den kan gå, men husker at det hvert fall var noe med at det kan "proppes igjen" med en ny slimpropp. Da min gikk 39+1 sist, så fikk jeg beskjed om at det kan være tegn på at fødsel er nært forestående, eller kroppen kan lage ny slimpropp, og det kan gå et par tre uker til (det ville jo uansett være maks mtp at jeg var 39 uker). Jeg fikk mye kynnere og litt nedpress dagen etter slimproppen gikk, så var det helt rolig dagen etter det igjen, og dagen etter det igjen (altså tre dager etter slimproppen gikk) startet fødselen.

Men er kanskje greit å ringe jordmor i morgen uansett?
 
Er litt over 32 uker nå så ser d ann i morgen.
 
Back
Topp