Slimproppen

• Trådstarter Trådstarter Luna30
  • Opprettet Opprettet
L

Luna30

Guest
Noen som har merket noe til den? Tror litt av min kom i dag, har det noe å si egentlig? (med tanke på når fødselen starter)

Ikke i dette svangerskapet men i forrige gikk slimproppen kl.08 og hun var ute 24 timer senere. Så for meg var det tegn på starten på fødsel

Jeg mistenker også at slimproppen min gikk i dag tidlig. Har også mye menssmerter og kraftige kynnere. Men ikke regelmessige tror jeg. Veldig spennende dette. Merker jeg tror jeg skal føde any time nå :dead::dead: Er 35+3 så vil jo helst at det skal gå litt lengre tid.

Sist gikk slimproppen flere uker før fødselen var i gang :)

Jeg husker jeg også lurte på om deler av slimproppen hadde gått pga litt slim i utflodet. Men da den gikk like etter spontan vannavgang uke 37 var det så mye slim at jeg måtte bare le, det var ingen tvil :joyful: riene begynte ca 10 min etterpå og var veldig mye kraftigere enn menssmertene jeg hadde hatt tidligere på dagen.

Min slimpropp gikk litt og litt fra noen uker før fødsel, fødte i uke 39 :)

Forrige gang lurte jeg på om det var deler av den som gikk ca 1,5 mnd før fødsel, var noen seige slimklumper på toalettpapiret litt i dann og vann. Men, da slimproppen virkelig gikk natten før vannavgang, var det ikke tvil. Vi snakker enorme mengder med slim:wideyed: Slimproppen er en luring sånn sett, den kan gå helt eller delvis rett før fødsel, eller lenge før, mens andre ikke ser snurten til den for de omtrent er i pressefasen:p

Noen som har merket noe til den? Tror litt av min kom i dag, har det noe å si egentlig? (med tanke på når fødselen starter)

tror min kom ut eller en del av den litt før jul, uke 30/31 jordmor at så lenge man ikke har noen smerter eller lignende så er det ikke noe å tenke på. Men hun anbefalte meg ikke å stresse

Min (ved forrige svangerskap) så faktisk ut som en propp, lignet en sånn gummismokk. Var ingen tvil liksom. Gjennomsiktig og brunlig. Den kom to uker før fødsel hos meg.

Slimproppen kan gå flere ganger, og trenger ikke bety at fødselen er rett rundt hjørnet. Den kan gå, og bygge seg opp igjen, flere ganger.

Min gikk litt og litt over flere dager forrige gang, og fødte halvannen uke etter den begynte å gå.

Har tenkt litt på om det kan være slimpropp som kommer nå for tiden... mye tyntflytende slim, så leste dette på apotek1.no;

«Tyntflytende blank utflod ved termin
Hos de fleste gravide vil slimpluggen løse seg opp og komme ut som rikelig tyntflytende, blank utflod. I sjeldnere tilfeller kommer den ut som en tydelig slimpropp. Både livmorhalsen og skjedeslimhinnene produserer mye slimmot termin.»

har alltid tenkt det skal være en veldig tydelig propp, men tydeligvis ikke...

Har tenkt litt på om det kan være slimpropp som kommer nå for tiden... mye tyntflytende slim, så leste dette på apotek1.no;

«Tyntflytende blank utflod ved termin
Hos de fleste gravide vil slimpluggen løse seg opp og komme ut som rikelig tyntflytende, blank utflod. I sjeldnere tilfeller kommer den ut som en tydelig slimpropp. Både livmorhalsen og skjedeslimhinnene produserer mye slimmot termin.»

har alltid tenkt det skal være en veldig tydelig propp, men tydeligvis ikke...
Dette var nytt for meg også. Jeg har også mye mer tyntflytende slim, etter sex har det kommet ut små ganske harde geleaktige klumper med sæden (unnskyld detaljene). Så kanskje en sammenheng?

Dette var nytt for meg også. Jeg har også mye mer tyntflytende slim, etter sex har det kommet ut små ganske harde geleaktige klumper med sæden (unnskyld detaljene). Så kanskje en sammenheng?

haha, skjønner hva du mener! Det var en av de tingene jeg merket... vet hvordan det bruker å være etter sex, men så kommer det mye mer i tillegg til de andre dagene vi ikke har hatt det... så da måtte jeg søke det opp! Greit å bli informert tenker jeg, har liksom aldri fått vite dette før...

Back
Topp