Slimproppen

Lykkepåstrimmel

Elsker forumet
Vårspirene 2021
Julilykke 2023
I dag tidlig kom det masse gult slim i trusa, akkurat slik jeg husker slimproppen så ut når jeg gikk gravid med mine to jenter. Var på første s.kontroll i dag og legen sa at om det var slimproppen, så er det begynnelsen på en spontanabort. Men hun mente også at man kunne ha mye slim aktig utflod i graviditeten. Men husker når jeg gikk gravid med jentene mine, så ble det sagt at slimproppen kan gå flere ganger og kroppen lager bare ny om den går flere måneder før fødsel. Men hva har dere hørt?
 
Jeg har hørt det siste du nevner, kroppen produserer ny hvis den går tidlig :) satser på det går helt fint! Jeg har forøvrig mye slikt utflod også innimellom, husker jeg tenkte slimproppen gikk flere ganger forrige svangerskap, men når den faktisk gikk (i fødsel) var det myyyye mer og delvis blodig :)
 
Har også slim-aktig blakka/kvit/lysegul utflod. Nokon gangar meir enn andre gangar.

Slimproppen min var iallefall i heilt andre dimensjonar, riiikelig klart, tjukt slim med blodstriper i.
 
Jeg har hørt det siste du nevner, kroppen produserer ny hvis den går tidlig :) satser på det går helt fint! Jeg har forøvrig mye slikt utflod også innimellom, husker jeg tenkte slimproppen gikk flere ganger forrige svangerskap, men når den faktisk gikk (i fødsel) var det myyyye mer og delvis blodig :)


Har også slim-aktig blakka/kvit/lysegul utflod. Nokon gangar meir enn andre gangar.

Slimproppen min var iallefall i heilt andre dimensjonar, riiikelig klart, tjukt slim med blodstriper i.

Denne var helt lik som slimproppen jeg hadde og fylte nesten hele trusa. Så ut som stor snørrklump, bare kjente den sklei ut.. :depressed: Sorry for detaljer. Men regner med at det ikke er noe farlig, men man blir jo litt bekymret alikevel. Takk for svar jenter:)
 
Denne var helt lik som slimproppen jeg hadde og fylte nesten hele trusa. Så ut som stor snørrklump, bare kjente den sklei ut.. :depressed: Sorry for detaljer. Men regner med at det ikke er noe farlig, men man blir jo litt bekymret alikevel. Takk for svar jenter:)
Tipper kroppen lager ny, men vær kanskje obs på om du begynner å lekke fostervann?? :s Jeg setter spørsmålstegn fordi jeg ikke engang vet om det er mulig så tidlig. Men mitt fostervann begynte å lekke når slimproppen kom forrige gang Men da var jeg to dager over termin :p
 
Sniker
Helt vanlig med masse utflod av denne typen gjennom svangerskapet. Slimproppen går aldri komplett som før fødsel, men fornyer seg hele tiden - og sender ut litt overskudd eller slik :hilarious:
Jeg har ikke sett noe til slimproppen i forbindelse med Sa, bare blod. Så så lenge det ikke kommer blod ville jeg tenkt at det sannsynligvis er helt normalt.
Lykke til videre ❤️
 
Jeg har hatt to spontanaborter og begge begynte med en klump med slim, dog blankt og ikke gult som du beskriver. Krysser fingrene for at det er uskyldig:Heartred
 
Jeg har hatt to spontanaborter og begge begynte med en klump med slim, dog blankt og ikke gult som du beskriver. Krysser fingrene for at det er uskyldig:Heartred

OI! Kan du beskrive mer hva som skjedde? Skjedde alt på samme dag? Hvor langt på vei? Blod? Osv? :bag:
 
OI! Kan du beskrive mer hva som skjedde? Skjedde alt på samme dag? Hvor langt på vei? Blod? Osv? :bag:

Første gangen kom slimet ene dagen og blodet neste. Det hang en lang klump ut når jeg tisset.
Dette skjedde så tidlig som uke 4.

Neste gang kom slimet i uke 5, men jeg begynte ikke blø før 7+2, likevel hadde jeg en vond følelse hele veien etter det og det kom egentlig ikke som noe sjokk når det først begynte å blø. Samme prosedyre med en lang slimklump, nesten som eggløsningsslim bare mye mer, hvis du er vandt til sånn.

Begge gangene har jeg hatt en dårlig følelse, og det stemte.
 
Første gangen kom slimet ene dagen og blodet neste. Det hang en lang klump ut når jeg tisset.
Dette skjedde så tidlig som uke 4.

Neste gang kom slimet i uke 5, men jeg begynte ikke blø før 7+2, likevel hadde jeg en vond følelse hele veien etter det og det kom egentlig ikke som noe sjokk når det først begynte å blø. Samme prosedyre med en lang slimklump, nesten som eggløsningsslim bare mye mer, hvis du er vandt til sånn.

Begge gangene har jeg hatt en dårlig følelse, og det stemte.

Uff :(

Takk for svar :Heartred
 
Håper det er noe ufarlig, og at det ikke kommer mer❤️ Kanskje spørre jordmor eller lege om det fortsetter?

Jeg spurte legen min og hun sa at om det er slimproppen, så er det begynnelsen på en spontanabort. Men hun sa også at det er normalt med økt utflod i svangerskapet og at det kan være utflod som har «lagret» seg oppi der, og som kommer ut nå. Men er ganske sikker på at det ikke er utflod, da det ser ut som gult eggehvite/glassmanet. Akkurat slik jeg husker slimproppen så ut. Har jo vært gravid to ganger tidligere. Får bare krysse fingrene for at kroppen produserer ny
 
Back
Topp