Slimproppen

Spirevipps

Forelsket i forumet
Tror det løsna litt av den idag. Ikke blodig da..

Hatt mye stikkinger og kynnere de siste ukene. Men er nok ikke føding på gang. Er jo bare 32+4.

Flere som har begynt å miste proppen?:facepalm:

Oj så spennende :rolleyes: Dette er min 4.graviditet, og jeg har aldri sett noe til den mye omtalte proppen med det vakre navnet :p Så det blir spennende om jeg ser noe til den denne gangen.. Har hørt at det kan være tegn på at det nærmer seg da...

Min 3. graviditet, og har aldri sett noe til denne proppen jeg heller. Hadde vært litt kult å fått sett den,siden dette er siste gangen, men har ikke store forhåpninger..

Hvordan merkes det?
Slik jeg har fortstått det, så er det slim? Eventuelt rosa/litt blodlig slim?
Altså, mer slim enn den mengden utflod jeg har blitt vant til i denne graviditeten :D

Dette er min 3. graviditet. Ved første graviditet gikk proppen samme dag som fødselen startet. Hos meg var det helt blankt og veldig veldig slimete! Kunne ikke sammenlignes med vanlig utflod, så jeg var ikke i tvil. Så ikke noe til den andre gangen jeg gikk gravid og ikke merka noe nå heller.

Jeg har sett slimproppen én gang. Det var tidlig på dagen ved den ene fødselen vannet gikk spontant. Jeg har dog lest at den kan gå i biter og bygge seg opp igjen mange ganger, så det å få ut slimproppdeler tidlig i svangerskapet trenger ikke bety noen ting, selv om den _kan_ være et tegn på nært forestående fødsel.

Ikke sett noe til den, sist kom den ut i fødsel..Var vell rundt 2-3 cm åpning...

Sniker :) Sist svangerskap gikk slimproppen min i uke 34+5, dagen før fødsel. Dette var tvillingsvangerskap. Det var mye blankt slim med litt blodstriper i (ikke alle opplever at det er blod). Det trenger ikke være slimproppen som har gått hos deg, man kan få mye rar utflod som gravid og. Det betyr heller ikke nødvendigvis at fødsel er rett rundt hjørnet hvis det faktisk er tilfellet. Men jeg ville nok ringt føden og forhørt meg, spesielt med tanke på at du har hatt en del kynnere.

Det var bare en hvit/blank slimete klump. Ingen tegn til blod.. hadde vært mye i bevegelse dagen før... ikke noe tegn på at noe skal starte enda:facepalm:

Forgje gang gikk slimproppen flere ganger og gradvis fra uke 36+0. Slim og blodstrimler. Hun var født 37+2.

Back
Topp