Slimproppen

Cashmere

Blir kjent med forumet
Jeg er ikke sikker på om det finnes en tråd om dette fra før..

Men igår kveld da jeg skulle legge meg, hadde plutselig slimproppen kommet ut. Jeg er temmelig sikker på at det må være den, for den var litt annerledes i konsistensen enn vanlig utflod. Den var tørrere, som gelatin, og hang sammen i en klump.

Jeg fikk litt sjokk for jeg trudde den skulle komme nær fødsel, og jeg har litt under fem uker igjen til termin! (Termin 2.april). Jeg lurer på hvor lenge det kan være før fødsel? Har lest alt fra 1 dag til etpar uker, noen sier lenger tid.

Saken er at jeg ikke har andre modningstegn... ingen kynnere, maserier, løs mage eller annet som jeg kommer på... Noen med erfaring? Andre som har opplevd at slimproppen har gått? :)

Blei litt stressa for har MYE igjen å gjøre før den lille knotten kommer til verden!

Det er veldig individuelt føler jeg :-)
Min gikk på kvelden kl.20 med første, og riene startet kl.0130 ca samme natt. Men jeg hadde en del modningstegn. Hadde hatt løs mage (typ skikkelig diaré) to dager i strekk + at jeg samme morgen som slimproppen gikk, fikk blod/slim på papiret når jeg tørket meg etter dobesøk. Fra skjeden altså. [emoji28] men hørt noen kan gå en måned selvom proppen har gått!

Sist gang gikk slimproppen 4 uker før termin, han ble født 1 uke før termin. Men hadde ingen tegn til fødsel og var ikke moden i det hele tatt.

Takk for svar! Utfra det dere sier, kan det være veldig forskjellig, forstår jeg. Lurer litt på hva som er max-tid mellom slimproppen og fødsel. Den skal jo være der som en beskyttelse mot bakterier o.l. så det burde vel ikke gå altfor lang tid, heller.. Noen som har venta over fire uker? Det er jo ikke 100% sikkert at det var slimproppen, men jeg er ganske sikker. :)

Slimproppen kan jo også løsne i etapper [emoji4].

Ja, det sa også jordmor påsykehuset. :) Nå har jeg fått bekreftet fra flere hold at det kan gå ukesvis fra den går til fødsel, så da har jeg igjen slått meg til ro med at det skal ta laang tid før han kommer!;) Det er kjedelig å bli utlmodig i uke 36...

Ja, det sa også jordmor påsykehuset. :) Nå har jeg fått bekreftet fra flere hold at det kan gå ukesvis fra den går til fødsel, så da har jeg igjen slått meg til ro med at det skal ta laang tid før han kommer!;) Det er kjedelig å bli utlmodig i uke 36...

Jeg vet! Sov nesten ikke natt til i går pga murringer og kynnere, og var akkurat sånn det startet med eldste [emoji85]. Man blir jo skuffet når det stopper igjen! Og stakkars mannen som måtte må jobb på nattevakt og venter på oppkall på radioen om at gravidkvinne må hentes på hans adresse [emoji23]. (Han jobber i ambulansen[emoji12])

Back
Topp