Slimproppen?

Dicte

Andre møte med forumet
2 uker til termin nå, og jeg lurer på om ikke slimproppen min har gått.
Hadde en hvit liten klump i trusa, men den var så veldig liten. Kanskje på strl. med en drue.
Har kommet litt slim etterpå også, men ikke kjempemye..
Noen som vet?

det kan jo hende.... har hørt at det ofte kan være litt rød-brunt i proppen og. 

Fant et spørsmål til jordmor Monica med svar. Kanskje dette kan hjelpe?

Slim fra skjeden
Veronika 

Spørsmål:
Har fått en del slim fra skjeden. Den er blank med litt hvit farge, men med litt uvanlig konsistens. Kan dette være slimproppen/tegningen som har løsnet, og hvor lang tid tar det før fødselen begynner når dette skjer?

Svar:
Svar: Slimproppen kan ofte ha litt seig konsistens, kan av og til være blodtilblandet, men variasjonene er store. Det er ingen regel for når fødselen starter etter at en ev. slimpropp har gått. Det kan gå fra timer og dager. Det er imidlertid svært vanlig å ha rikelig med utflod også slik du beskriver den siste tiden av svangerskapet. Det har ingenting med slimproppen å gjøre. Lykke til!
Hilsen Monica

slimprommen min gikk flere dager før. Nesten en uke! Den var på størrelsen med en hasselnøt å var mer som en brun slimklump

heisann
det er nok slimproppen som har gått..men den bygger seg opp igjen og kan gå mange ganger..men hver nøye hvis du bruker truseinnlegg og slikt at du er renslig..skal ikke så mye til føre det stter seg bakterier man ikke vil ha der..

Back
Topp