Slimproppen...?

strikkefrøkna

Betatt av forumet
Noen som har opplevd å få se den berømmelige slimproppen? :P

Jeg for min del fikk oppleve dette igår kveld, var nok ikke hele, men en del av den...:eek:
Noen av dere som har født før som har noen erfsring om hvor raskt etter en fødsel kan starte? har lest på internett at det er vanlig med oppstart 1-7 dager etter slimproppen går :(:eek:

Merker ikke noe slim enda, 37+2. Bare den vanlige utfloden. Med første gikk ikke proppen før jeg hadde hatt rier i timesvis, oppdaget den da jeg var på do før jeg gikk inn på føden, hadde da 4-5 cm.

Tja husker den gikk før, men ikke akkurat hvor lenge før. Noen dager i hverfall. Var litt sånn gul, blankt slim med blod i og jeg var ikke i tvil om at det var slimproppen som hadde komt.

Det var vertfall ingen tvil om hva dette var for å si det sånn.. :O
ble helt satt ut og litt irritert over at jenta ikke ser ut til å ville vente til 2017 :wacky: Sambo ble også helt stressa og fødebagen ble pakka ferdig igår for å si det sånn! hahahhaha... :D

Har født før men ikke sett slimproppen

Slimproppen kan gå uker før fødsel, så trenger ikke å skje helt enda. Men så spennende da:) da nærmer det seg iværtfall. Jeg er tredjegangs og har aldri sett noe til slimproppen:p

Slimproppen kan gå uker før fødsel, så trenger ikke å skje helt enda. Men så spennende da:) da nærmer det seg iværtfall. Jeg er tredjegangs og har aldri sett noe til slimproppen:p

Ja, det er jo egentlig det jeg håper på... at hun kan holde seg inne i to uker til... :p
Ble litt demotivert når jeg leste på nett igår over hva jordmødre har svart ang. Slimproppen.. og at det normalt går 1-7 dager før fødsel starter... :o
Har i tillegg masse kynnere/maserier, så er redd hun ikke gidder to uker :(

Min slimpropp gikk på lørdag for over en uke siden. Var inne på kontroll på fredag med tanke på svangerskapsforgiftningen. Da fant de ut at de skulle sjekke meg vaginalt. Hadde da 3 cm åpning. Ikke skjedd noe enda heldigvis :) Har ikke termin før 16 januar. Men de tror han kommer før det! Innen en uke sa de på fredag, så får se da, om det skjer noe denne uken :p

Hele proppen gikk hos meg 2 dager før fødselen til storesøster. Var da 38+4. Er i dag 39+2 og ikke sett noe til den enda. Men den trenger man heller ikke å se, så bryr meg ikke så veldig om det :)

Min slimpropp gikk på lørdag for over en uke siden. Var inne på kontroll på fredag med tanke på svangerskapsforgiftningen. Da fant de ut at de skulle sjekke meg vaginalt. Hadde da 3 cm åpning. Ikke skjedd noe enda heldigvis :) Har ikke termin før 16 januar. Men de tror han kommer før det! Innen en uke sa de på fredag, så får se da, om det skjer noe denne uken :p

Så spennende! :) har du mye maserier / kynnere / murringer og då t også?

Fikk beskjed av fastlegen når jeg var på kontroll idag, at det var normalt å gå opptil to uker etter slimproppen gikk før babyen var ute... krysser fingrene og legger meg på sofaen, så kanskje jeg kommer over i 2017 :p

Slimproppen min gikk 4 dager før minstemann ble født. Med eldste kan jeg ikke huske å ha sett noe sånt ;)

Min begynte å gå for 3 uker siden.. og den går ennå da jordmor på sykehuset sa den produseres på nytt... 2,5cm åpning, maserier, kynnere osv osv ☺
lege og jordmor har sagt jeg kan føde når som helst, men det har de sagt i 2 uker alt☺Termin er 3 januar...
er nok veldig invidiuelt med denna proppen☺

Så spennende! :) har du mye maserier / kynnere / murringer og då t også?

Fikk beskjed av fastlegen når jeg var på kontroll idag, at det var normalt å gå opptil to uker etter slimproppen gikk før babyen var ute... krysser fingrene og legger meg på sofaen, så kanskje jeg kommer over i 2017 :p
Sykehuset sa til meg at slimproppen ga ingen indikasjon på fødsel var nærme eller ikke. Noen ser den ikke, noen går den på i lang tid før fødselen, det kan bygge seg opp en ny propp. Så jeg hadde ikke tatt det som noe tegn egentlig :)

Eg fikk beskjed fra gynekologen på sykehuset at det at slimproppen gikk hadde ingen betydning og at det sa ingenting om når fødsel startet.

Takk for så mange svar! Nå kjenner jeg at jeg har fått roet meg litt.. :) hele slimproppen min røk nok ikke igår, så får bare krysse bein å holde igjen til 2017 :D

Back
Topp