Slimproppen?

Isrose

Flørter med forumet
Jeg har termin den 15. januar, men har hatt en del menssmerter i det siste. Som kommer og går, ikke i faste "tak, men som er mer vedvarende når smertene først kommer.. Er førstegangs gravid, så vet egentlig ikke helt hva som er rier og ikke, men tror ikke det er det jeg har hatt... I går, da jeg var på do, kom det en liten dæsj med geleaktig slim på papiretda jeg tørket meg. Det var ikke noe blod i det, bare ganske gjenomsiktig og litt tykk gele, med noe hvitt i.. (beklager detaljene her... hehe..). Kan det være slimproppen? Har hatt mer utflod enn vanlig gjennom hele svangerskapet, men utfloden har da vært ganske så tyntflytende. I går var det mer som gele, kanskje like mye som 1 teskje (det kan selvsagt ha kommet mer i do da.. hehe..). Hva tror dere andre med erfaring? Og hvor lenge er det vanlig at det går fra slimproppen går til fødselen starter?

Kan høres ut som om slimproppen er i ferd med å gå. ja, men skal ikke si noe sikkert...
Jeg opplevde det samme da jeg gikk med sønnen min, da kom det litt blank gleaktig noen dager føre jeg fødte. Resten og den store delen av slimproppen kom med første skikkelige ria...

Takk for svar:-) Mange spørsmål i ei spennende tid;-) Da er det bare å vente å se hva som skjer videre. Føler meg i god form, og synes det er "skummelt" at jeg snart er mor, så kan godt være gravid litt til.. hehe.. men helt forberedt mentalt kan man vel uansett ikke bli, så tror ikke jeg er mer klar for fødsel og ny tilværelse om 2 uker enn det jeg er nå.. ;-)

Jeg trur nok at foreldrerollen er den ting her i livet man absolutt ikke kan forberede seg ordentlig på.. Trur det meste går på urinnstingtene våre..
Man kan lese bøker ut og inn, få høre alt hva andre opplevde, men  likavel så er man aldri 100% forberedt på det som skal skje og hva man binder seg til resten av livet.....
Og likavel er det for de aller fleste livets største gave og få....

Masse lykke til i dagene/ukene/månedene/ og ikke minst åra framover....

Det kan også være rester fra (om dere har hatt i det siste ) sex:) men kan også være slimproppen

Det var nok ikke hele slimproppen, for den er det faktisk litt størrelse på :) Men det kan nok hende den holder på å gå, men det trenger ikke å bety at fødselen er rett rundt hjørnet for det altså :o)
Når det kommer til rier så skal jeg love deg at når du får dem, så VEIT du at det er rier du kjenner :)

Enig med deg der, og kanskje er det like greit at man ikke kan være helt forberedt? :-)
Takk for det!
Regner med du allerede er mor, og kanskje gravid også. Lykke til med morsrollen du også ;-)

janett85 skrev:
Jeg trur nok at foreldrerollen er den ting her i livet man absolutt ikke kan forberede seg ordentlig på.. Trur det meste går på urinnstingtene våre..
Man kan lese bøker ut og inn, få høre alt hva andre opplevde, men  likavel så er man aldri 100% forberedt på det som skal skje og hva man binder seg til resten av livet.....
Og likavel er det for de aller fleste livets største gave og få....

Masse lykke til i dagene/ukene/månedene/ og ikke minst åra framover....

Back
Topp