Slimproppen har gått...

Happymom

Forelsket i forumet
Julikulene 2020
Den gikk på onsdag som var. Turte ikke skrive det her, i tilfelle det skulle starte noe! Heldigvis har det ikke skjedd noe, og jordmor sa at det sikkert har blitt laget en ny allerede. Kjente jeg ble skremt... uke 28 liksom... gikk ikke før jeg var i aktiv fødsel sist:nailbiting:

Angrer nesten på at jeg sa noe til sambo, for nå får jeg ikke lov til å gjøre noe han mener er "anstrengende":wtf::hilarious:

Men når vet man om det er den skikkelige som går? Må man bare eventuelt vente å se?

Jeg tror min gikk i uke 24! Men er i uke 27 nå og ingenting har utviklet seg! Jeg fikk litt panikk, på alle nettsider står liksom at når den går vil fødsel skje innen noen uker, men tror nok den er blitt dannet på ny..

Men når vet man om det er den skikkelige som går? Må man bare eventuelt vente å se?
Det er ikke sikkert du vet. Ikke sikkert du merker engang, men om du får kraftige rier som tar seg opp i styrke, hyppighet og varighet, DA er du i gang med noe.., evt om vannet går, da har du baby i løpet av et par døgn...
Jeg har født fire barn, kun merket slimproppen ifm fødselsstart ved nr to..

At slimproppen går er ikke tegn på fødsel i seg selv. Så hvis du ikke merker noe annet ville jeg ikke stressa :)

Jeg tror min gikk i uke 24! Men er i uke 27 nå og ingenting har utviklet seg! Jeg fikk litt panikk, på alle nettsider står liksom at når den går vil fødsel skje innen noen uker, men tror nok den er blitt dannet på ny..

det er så vanskelig å vite... klarer ikke å kjenne om det har blitt laget en ny liksom... noen plasser står det at det blir laget ny ganske fort. Andre plasser står det at fødselen kan starte uker etter at slimproppen er gått...

uansett om det er heeeelt ufarlig og bla bla som andre skriver, så er det ubehagelig å være så kort på vei, også løsner slimproppen- noe man forbinder med start på fødsel...

det er så vanskelig å vite... klarer ikke å kjenne om det har blitt laget en ny liksom... noen plasser står det at det blir laget ny ganske fort. Andre plasser står det at fødselen kan starte uker etter at slimproppen er gått...

uansett om det er heeeelt ufarlig og bla bla som andre skriver, så er det ubehagelig å være så kort på vei, også løsner slimproppen- noe man forbinder med start på fødsel...

Helt enig! Men jeg tenker at så lenge vi kjenner godt med liv, alt ser ut til å utvikle seg normalt og det ikke er tegn til rier eller noe sånt så går det nok bra. Men skal ta det opp med jordmor neste time likevel..

Helt enig! Men jeg tenker at så lenge vi kjenner godt med liv, alt ser ut til å utvikle seg normalt og det ikke er tegn til rier eller noe sånt så går det nok bra. Men skal ta det opp med jordmor neste time likevel..

samme her... han er kjempeaktiv, så er ikke bekymra. Men mannen har to for tidlig fødte barn, så jeg tenker litt på det likevel:confused:

Back
Topp