Slimproppen gikk nå uke 34+3

Skattnr.2

Betatt av forumet
Dette er 3 unge. De to andre fødte jeg på termin og 4 dager over termin. Slimproppen gikk ikke på noen av de.

Jeg har lenge følt at jeg kommer til å føde før tiden denne gangen. På de to andre så hadde jeg på følelsen at jeg kom til å gå over, og det stemte.

Så i dag gikk slimproppen. Jeg vet ikke helt hva jeg skal tenke. Har ingen andre tegn. Leser litt på nett at når slimproppen går så er det veldig vanlig å føde innen to uker.

Jeg syns det var litt tidlig, og ble litt stresset over det Noen som har erfaring med det?

Sniker. Førstegangsfødende. Slimproppen gikk 34+5, fødte 35+0.

Men det betyr jo ikke at det skjer deg! Da den gikk tenkte jeg jo at den kan gro tilbake, for det skjer jo også :Heartpink
Ja, jeg har lest det og - men usikker at den gror tilbake når jeg er så langt på vei. Skal til legen på tirsdag, så for snakke med hu da, hvis ikke babyen har kommet ut.

Stresser litt med at mannen skal til Danmark neste helg - så den turen ser litt skummelt ut nå :rolleyes:

Slimproppen har gått rundt uke 33-34 hos meg i alle mine 3 tidligere svangerskap - men fødte likevel ikke før uke 42+0 første gang, 38+0 (igangsatt) andre gang og keisersnitt 38+3 tredje gang. Satser på at babyen din holder seg inne en liten stund til! :happy:

Hvordan går det med deg? :) merket noe mer etter slimproppen gikk?
Jeg har hatt en del maserier i dag ( 2 dager etter slimproppen gikk)

Jeg har eller ikke opplevd maserier før, så dette og var nytt for meg. Så det er absolutt noe på gang, men hvor lang tid det vil ta - aner jeg ikke :confused005

Men jeg tenkte at jeg må pakke fødebaggen snart.

Jeg har hatt en del maserier i dag ( 2 dager etter slimproppen gikk)

Jeg har eller ikke opplevd maserier før, så dette og var nytt for meg. Så det er absolutt noe på gang, men hvor lang tid det vil ta - aner jeg ikke :confused005

Men jeg tenkte at jeg må pakke fødebaggen snart.
Skjønner! Dumt spørsmål sikkert, men hva er igrunn maserier og hvordan vet du at det er det du har? Blir spennende å se hva som skjer :) lykke til!

Skjønner! Dumt spørsmål sikkert, men hva er igrunn maserier og hvordan vet du at det er det du har? Blir spennende å se hva som skjer :) lykke til!
Maserier er svake rier som ikke bygger seg opp, men stopper opp. Du kan ha maserier i flere uker, uten at noe skjer.

Hos meg gikk den med nr to i uke 36 og jeg fødte tre dager etter termin. Slimproppen kan gå i flere omganger og løsne i biter, så trenger ikke bety at fødsel er rett rundt hjørnet - nødvendigvis. Tror kanskje min løsnet litt og litt forrige gang. Med første gikk den 1-2 dager før jeg fødte, men da var jeg i uke 39.

Det er ingen helsepersonell som har brydd seg nevneverdig om at slimproppen har gått når jeg har nevnt det, så tolker det litt som om at det ikke er et veldig tydelig tegn på nært forestående fødsel :playful:

Jeg hadde også maserier fra uke 35 sist og for meg så kjentes de ut som vanlige rier egentlig, men de kom med ujevne mellomrom over 1-3 timer. Kanskje ikke like sterke, men fortsatt ganske like og hadde en tydelig oppbygging med smertetopp.

Den viktigste forskjellen mellom rier og maserier er vel at maserier ikke fører noe sted, altså ikke til noen åpning av mormunnen. Blir livmora som øver seg på et vis og på sikt hjelper det jo på modningen. Jeg hadde ingen maserier da jeg var gravid med nr1, det kom først med nr2. Spent på hvordan det blir denne gangen :shy:

Maserier er svake rier som ikke bygger seg opp, men stopper opp. Du kan ha maserier i flere uker, uten at noe skjer.
Jeg har og hatt maserier, fikk beskjed av føden at jeg skal ringe hver gang,

Hos meg gikk den med nr to i uke 36 og jeg fødte tre dager etter termin. Slimproppen kan gå i flere omganger og løsne i biter, så trenger ikke bety at fødsel er rett rundt hjørnet - nødvendigvis. Tror kanskje min løsnet litt og litt forrige gang. Med første gikk den 1-2 dager før jeg fødte, men da var jeg i uke 39.

Det er ingen helsepersonell som har brydd seg nevneverdig om at slimproppen har gått når jeg har nevnt det, så tolker det litt som om at det ikke er et veldig tydelig tegn på nært forestående fødsel :playful:

Jeg hadde også maserier fra uke 35 sist og for meg så kjentes de ut som vanlige rier egentlig, men de kom med ujevne mellomrom over 1-3 timer. Kanskje ikke like sterke, men fortsatt ganske like og hadde en tydelig oppbygging med smertetopp.

Den viktigste forskjellen mellom rier og maserier er vel at maserier ikke fører noe sted, altså ikke til noen åpning av mormunnen. Blir livmora som øver seg på et vis og på sikt hjelper det jo på modningen. Jeg hadde ingen maserier da jeg var gravid med nr1, det kom først med nr2. Spent på hvordan det blir denne gangen :shy:
Ok, takk for forklaringen! :)

*oppdatering*

Jeg var hos jordmor idag for en sjekk.
Det var heldigvis ikke så mye modning, så hu betrygget meg at jeg kommer mest sannsynligvis til å være gravid en stund til :)

Så da kan jeg senke skuldrene litt.
Krysser fingrene for det!

Back
Topp