Slimproppen, 13+2

Elisabeeth

Glad i forumet
Hei! Slimproppen gikk Idag og jeg er bare 13+2. Jeg har hørt det dannes ny? Men er det noe jeg burde tenke på? Bading,o.l.?


Tia, 04.05.13♡ Gravid, termin 29.12.14☆
 
Hei på deg!

Slimproppen sitter inne i den lange livmorhalsen, og der blir den vanligvis værende hele svangerskapet. Det vanligste er at den løsner og kommer ut når livmorhalsen blir myk og kort og moden ifm fødselen.
Jeg tror derfor ikke at det er slimproppen som har gått hos deg! Det er ganske vanlig at gravide har en god del mer utflod, og den kan også være ganske "slimete" i konsistensen. Hvis du fortsetter å ha det fint og ikke har smerter eller andre "vondter", så tror jeg du kan slappe av og nyde sommeren - også bading :)

Masse lykke til videre da!
Jordmor Ragna, Mamastork.
 
Hei på deg!

Slimproppen sitter inne i den lange livmorhalsen, og der blir den vanligvis værende hele svangerskapet. Det vanligste er at den løsner og kommer ut når livmorhalsen blir myk og kort og moden ifm fødselen.
Jeg tror derfor ikke at det er slimproppen som har gått hos deg! Det er ganske vanlig at gravide har en god del mer utflod, og den kan også være ganske "slimete" i konsistensen. Hvis du fortsetter å ha det fint og ikke har smerter eller andre "vondter", så tror jeg du kan slappe av og nyde sommeren - også bading :)

Masse lykke til videre da!
Jordmor Ragna, Mamastork.

Takk for svar! Den lignet veldig på slimproppen jeg mistet forrige graviditet. Gul\hvit, blank og slimete. Nesten som en glassmagnet.. Fikk med engang svake murringer nederst i magen, men det har gitt seg nå så da regner jeg med at det ikke var noe farlig :)
 
Back
Topp