Slimpropp??

Charlie91

Blir kjent med forumet
Er i uke 34+4. mest sannsynlig gikk slimproppen idag tidlig. Var noe blodtilblandet slim som kom. Etter det vært noe sparsomme mengder brunt slim som har kommet. Var en tur på føden og de mente det var slimproppen. Baby har det fint heldigvis :)
Jordmor sa det fortsatt kan gå uker før fødsel selv om slimproppen har gått. Noen som vil dele noen erfaringer? Var det mye brunt utflod i sammenheng med at den gikk? Hvor lenge etter ble det fødsel?

Kan kun svare for min egen erfaring. Her gikk slimproppen 1 døgn før fødsel begge gangene(jeg har født vaginalt 2 ganger og hatt 3 PKS) selve slimproppen var en svær, gul, gjennomsiktig kladd med blodstriper i. Begynte å småblø etter det.

Min gikk da jeg var 37+2, 6 dager før vannet gikk og 8 dager før fødsel. Men hos meg var det ikke noe blod og jeg fikk aldri bekreftet at den hadde gått av helsepersonellet da vannet gikk før neste kontroll, så mulig at det kun var deler som gikk.

Last edited:
Her gikk den gradvis over flere dager, så jeg var først litt usikker på om det var den, men sett i etterkant var det nok den. Tror det skjedde noen uker før fødsel, for jeg ble skikkelig overrasket og tatt på sengen, bokstavelig talt, da fødselen begynte.

Hos meg gikk den et par uker før fødsel, mest slim og litt brunt blod på papiret plutselig en dag ☺️

Back
Topp