Slimpropp?

Konkylie

Andre møte med forumet
Hei damer

I natt har vært en rar natt med mye kynnere og sprell fra lillegutt i magen- hadde jeg ikke sjans til å sove lengre enn til kl 5. Jeg hadde en merkelig følelse da jeg våknet, og etter en dag der baby har vært ekstremt aktiv hele dagen og endel kynnere var det plutselig endel slim i trusa og på dopapiret da jeg var på do. jeg googlet slimpropp og det lignet veldig. Men dette stresser meg fordi jeg er kun 31+5 i dag! Er dette et tegn på at fødselen er nærmer seg? Er dette noe man bør kontakte legevakta for?

Her kommer det ikke noen svar fra meg.. heller erfaring..

Da jeg gikk gravid med nr 2 gikk deler av slimproppen flere ganger etter uke 30-ish, men det var først når den kom blandet med blod at fødselen var i gang..

Sniker. Jeg har bare erfart slimproppen i 1 svangerskap av 3. Da kom den lenge før og flere ganger, jeg gikk over :)
Men veldig forskjellig.
Det du kan gjøre er å ringe den lokale jordmortlf eller barsel og fødeavd på nærmeste sykehus og søke råd? Har jeg gjort flere ganger før ved sps :)

Skriver som de over, ring og spør på føden :) Det er det tryggeste når man er usikker. Oppdater gjerne etterpå om du syns det er greit å dele, jeg er veldig nysgjerrig på denslags ting da jeg aldri har opplevd lignende selv:rolleyes:

Skjønner meg ikke helt på den slimproppen som så mange omtaler. Tror ikke jeg la merke til noe sånt sist. Jeg har konstant mye utflod, så kanskje litt vanskelig å legge merke til.

Tusen takk for svar! Fikk snakket med en jordmor som sa det ikke var noe å bekymre seg for ut ifra det jeg fortalte. Ikke skjedd noe mer heller, så er vel som flere av dere skriver bare noe som kan skje lenge før fødsel ‍♀️ Men litt spennende at noe skjer og at det kanskje begynner å modnes- jeg er ganske utålmodig

Jeg har også endel utflod, men dette var noe annet enn det jeg er vant med!

Her har det også gått litt slimpropp av og på de siste to ukene. Den kan visst erstatte seg selv også om den går tidlig. Har lest litt om det, og har sett at slimpropp har gått alt fra 10 uker til rett før fødsel.

Noe av slimproppen min gikk for 2 uker siden og d har ikke skjedd noe mere etter det. Det kan også dannes ny slimpropp, så regner med det har skjedd hos meg.

Null stress, slimproppen kan gå i flere omganger. I første svangerskap kom den i uke 33, fødte 40+5. I andre svangerskap kom den på termindato etter stripping - han kom en uke etter det :)

Ny natt med mye voldsomme kynnere, og det som lignet på slimpropp i dag. Ringte jordmor i dag og fikk beskjed om jeg fikk en natt til med slike kynnere skulle jeg ringe vakthavende jordmor og mulig komme inn på kontroll. Skulle visst ikke være sånn at jeg ble liggende våken av kynnere. Men slimproppen var hun ikke så bekymret for :happy:

Back
Topp