Slimpropp?

M + K

Andre møte med forumet
Flere som har begynt å miste deler av den berømte "proppen"? Min begynte å komme i går, først i en litt større geleklump på str med en legokloss. I ettertid har det kommet mindre "klumper/klyser" med blankt slim. Ingen tegn til blod. Spurte jordmor i dag om hva dette egentlig var siden det står så mye rart på nett, og fikk god forklaring. Det er ikke nødvendigvis en propp i den forstand. Det er kun slim som samler seg i toppen av livmorshalsen for å beskytte mot infeksjon. Grunnen til at slimet kan komme ut mot slutten av svangerskapet er fordi livmorshalsen modnes, i den form at den blir kortere og da "ramler" slimet ut. Det er ikke gitt at fødsel starter i forbindelse med slimet/gelèen, men det er definitivt et positivt tegn på at modning skjer. Tenkte jeg skulle dele informasjonen med dere, siden jeg syntes det var en av de bedre forklaringene. Blir jo så forvirret av alt skrevet i tidligere forum :)

Men ja, har deres slim begynt å komme ut? :)

Ikke noe enda [emoji52] 6 dager igjen til termin, så er veldig spent på om noe skjer snart. Sykt vondt i bekkenet plutselig.

Merket ikke slimproppen hverken denne gangen eller sist, men har hatt slimete utflod ganske lenge før fødsel, da.

Ingenting her. Sist kom den undervegs i fødselen [emoji4]

Jeg mistet min idag. Min var ca 7-8cm langt og tykt. Tilblandet med blod siden jeg har hatt tegningsblødning i 2 dager nå. 6 dager til termin

Så flott at du deler! Har lurt veldig på hva det er for noe. Så ikke noe til den selv, hverken før eller etter fødselen

Vannet mitt gikk i natt :) Så i dette tilfellet indikerte faktisk slimproppen at fødsel lå i gjæret. Nå er det bare å satse på at riene starter av seg selv. Kjenner jeg har lite lyst å bli satt i gang på kunstig måte.

Vannet mitt gikk i natt :) Så i dette tilfellet indikerte faktisk slimproppen at fødsel lå i gjæret. Nå er det bare å satse på at riene starter av seg selv. Kjenner jeg har lite lyst å bli satt i gang på kunstig måte.
Hvor langt er du påvei? Spennende :)

Jeg er to dager på overtid og hatt noe mer geleaktig som kommer ut, så håper virkelig at det er en del av denne proppen og derav modning. Håper jeg slipper å gå mer enn en uke på overtid. Det blir nok en julibaby på meg ser det ut til... Rart hvor utrolig frustrerende lei man blir når termindatoen kommer og går uten babyen som er "lovet", selv om man vet at kun ca. 5 % føder termindatoen...

Jeg er to dager på overtid og hatt noe mer geleaktig som kommer ut, så håper virkelig at det er en del av denne proppen og derav modning. Håper jeg slipper å gå mer enn en uke på overtid. Det blir nok en julibaby på meg ser det ut til... Rart hvor utrolig frustrerende lei man blir når termindatoen kommer og går uten babyen som er "lovet", selv om man vet at kun ca. 5 % føder termindatoen...

Regner du overtid som i første dag etter termindatoen?
Jeg er ikke på overtid før 11 dager etter termindato, da sykehuset har stort slingringsmonn på termin. Men til gjengjeld blir jeg satt i gang den 11 dagen om d ikke er noen form for modning! Jeg kjenner at det hjelper meg ekstremt å ikke tenke at jeg er på overtid når jeg har passert termindato!

19 dager til termin, og har sett noen slimklumper, tja... Siste dagene kanskje.
Han trenger ikke komme sånn med en gang, men neste helg kanskje :happy:
Det er jo lov å håpe:p
Med første la jeg aldri merke til noe sånt.

Jeg mistenker at min slimproppen begynte å løsne idag. Konsistensen er akkurat beskrevet som i det første innlegget her. Jeg har termin om 6 dager. Har også hatt en del vondt i nedre mageregion og korsrygg. Det var tegn som var der med førstemann også, men da skjønte jeg det ikke. :-P

Back
Topp