slimpropp

pippå

Glad i forumet
Da tror ej at den har begynt å gå! Va på do no og då var der en god klump med slim på papiret! (Sorry :-) )
Fleir en mej som trur den har gått?

d samme skjedde meg for 3 uker siden, har ikke pippling. vett ikke kos d skal se ut når den har gått :O

Åh det ordet.. Ekleste som finnes!! Er slimproppen bare slim som kommer? kan man tolke det som utflod? Åh, jeg kan så lite...

Sist sv.skap var den litt større en no, men d kommer sikkert meir! Dinne var på størrelse me ei stor snørrklyse! Nei du tar ik feil av ei slik propp og utflod! D kan medfølge blodspor i proppen!

Fra jordmorsiri:

Slimproppen
Slimproppen er seigt slim og litt gammelt blod, som legger seg nederst i mormunnen for å beskytte inngangen til livmoren fra fare utenfra.
Den kan løsne alt fra to måneder før termin til at den kommer i selve fødselen. Her er normalen stor.
Den er kjempeseig og kan være både blank, gulaktig med slintrer av brunt gammelt blod og friskere og rødere blod, dersom det er mange kynnere som fører til at mormunnen har begynt å åpne seg.

Sist gikk slimproppen 5 uker før termin tror jeg det var første gang den gikk :) så gikk den på nytt 2 uker før. Den har da vert en stor gjennomsiktig klump med slim med masse blod ''flekker''/ spor i.. De har kommet akkurat i det jeg har tørket meg så har fått de i papiret og de har vert på str med handflata...

Takk for detaljert info, jenter. Kan ikke ta feil med andre ord :P

Slimproppen kan gå flere ganger, og bygger seg opp igjen. Så det trenger ikke være noe mer enn det. Men dersom du begynner å få murringer/rielignende følelse bør du ringe føden :)

Back
Topp