Slimpropp og GBS

A-40289648

Andre møte med forumet
Jeg har påvist GBS i urinen og får antibitoka under fødsel. Jeg har termin 15. juni og ikke merket noe til om slimproppen har gått eller ikke. Forstått det som at dette er en infeksjonsbarriere, men hva om den går uten at jeg merker det og bakterien angriper morkaka? :nailbiting: Som da igjen blir farlig for barnet.. Noen som har opplevd det? Har såklart lest historier og er veldig bekymret for død.. Merker forsåvidt ingen tegn til fødsel enda, kunstikningerni underlivet..
 
Hadde gbs I urinen under svangerskapet. En får ikke antibiotika før vannet går. Fikk ingen info om at det var farlig om slimproppen gikk av legene jeg. Så trur du bør legge vekk Google, og ikke søke opp slike historier. Jeg spurte masse, og fikk beskjed om å ta det med ro. Svært sjelden babyer blir syke av det. Og fødselen som er problemet eventuelt. Ikke før/etterpå. Men skjønner du synes det er skremmende. Gjorde jeg også. Men alt gikk fint her iallefall
 
Sniker fra juli. Sist svangerskap hadde jeg GBS. Slimproppen har jeg aldri merket i noen av svangerskapene.
Jeg fikk GBS når jeg kom inn på føden (med rier). Vannet mitt gikk ikke før sånn.. 1 min før pressriene kom, så ventet ikke på vannavgang altså. Rakk akkurat AB to timer før forløsning (som er minimumstiden for å regne noe effekt.).
Etter fødsel, så var det bare jevnlig med febermåling av baby de første 48t.

GBS er som regel ganske udramatisk. Det bare er en forhøyet risiko; som man da reduserer veldig ved å få AB under fødsel.
 
Back
Topp